Skal man vaskes før svømning ? Ja / nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.986 visninger
16 svar
14 synes godt om
19. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Min datter går til svømning. Hold 7-9 år.

I sidste uge fik vi en e-mail om, at børnene skal vaske, sig inden de går til deres svømmelektion. Det handler om hygiejnen i svømmebassinet.

Jeg har tit set piger, der før deres svømmelektion tager badetøj på inde på toilettet eller i omklædningen, for derefter kun at skylle sig under brugseren.

i dag spurgte jeg en mor, om hendes pige ikke skulle vaskes, hvortil moren svarede, at pigen ikke ville vaske sig foran andre mennesker og at hun vaskede sig med badedragten på - hvilket hun ikke gjorde (heller ikke skridtet).

Vasker man sig ikke mere ? Og skal man gå til svømning, hvis man ikke vil vaske sig, før man går ind i svømmebassinet ? Er det ok at sprede sine bakterier, fordi man ikke vil vise sig nøgen foran andre af samme køn ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2021

Pb18

Man skal vaske sig! Alt andet er ulækkert. Og bakterier trumfer generthed og ellers har de fleste svømmehaller lukkede rum man kan benytte. 

Vi har i Lalandia i sommer og må erkende at jeg var skræmt over hvor mange der kom ud af omklædningsrummet med helt tørt hår. En del forældre kom endda i almindeligt tøj og skulle være i babybassinet men det er da ulækkert at få hverdagstøj og beskidte fødder ned i vandet.

Desværre er der vist sket en generel holdningsændring og kropsforskrækkelse. Fællesbad oh omklædning er jo ellers en god måde at lære børn at kroppe ser forskellige ud

Anmeld Citér

19. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Man lærer sine børn at spritte af, vaske hænder og holde afstand, men man lærer dem ikke almindelig hygiejne, som at vaske sig før de går ind i svømmehallen.

det giver ingen mening.

Anmeld Citér

19. september 2021

My1234

Selvfølgelig skal man vaske sig inden man går ind i svømmehallen. Jeg vil gerne understrege, at det er jeg enig i. 

Der er mange forskellige holdninger til hvornår man er ren. Din er helt sikkert i den rigtige retning i denne sammenhæng, men jeg tænker om det er dit ansvar at agere morpoliti over for moren i den situation. Hvis du oplever det som et stort problem, så tag det op med svømmehallen, som så må tydeliggøre retningslinjerne. I stedet for at holde øje med om pigen vaskede sig i skridtet. Det synes jeg er lidt for meget. 

Anmeld Citér

19. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
My1234 skriver:

Selvfølgelig skal man vaske sig inden man går ind i svømmehallen. Jeg vil gerne understrege, at det er jeg enig i. 

Der er mange forskellige holdninger til hvornår man er ren. Din er helt sikkert i den rigtige retning i denne sammenhæng, men jeg tænker om det er dit ansvar at agere morpoliti over for moren i den situation. Hvis du oplever det som et stort problem, så tag det op med svømmehallen, som så må tydeliggøre retningslinjerne. I stedet for at holde øje med om pigen vaskede sig i skridtet. Det synes jeg er lidt for meget. 

Enig og jeg fortrød også bagefter, at jeg havde kommenteret på det, da det ikke er mit problem om hendes barn er krops genert eller ej.

der var dog i samme uge blevet sendt en e-mail ud vedrørende manglende afvaskning af børn, så det er noget svømmehallen er opmærksom på.

og jeg stod ikke og holdt øje med om hun vaskede sig i skridtet, jeg kiggede på mit barn og noterede i den forbindelse den manglende afvaskning 

Anmeld Citér

19. september 2021

HapsHapsHaps

Ej det er så ulækkert at folk ikke vasker sig ordentligt inden de går i bassinet i svømmehallen!!! Ad, bare ad. Jeg har været i en svømmehal hvor de havde valgt at have en "vagt" i omklædningsrummet som holdt øje med om folk vaskede sig ordentligt, og gjorde de ikke det blev det påtalt. Og i sidste ende kunne man nægtes adgang til bassinet. Det er vildt at det er nødvendigt, men det er det åbenbart...

Og hvor er det synd at børn bare lærer at man ikke "behøver" følge de regler der er. Øv!

Anmeld Citér

19. september 2021

B&J

Det har altid været en rutine hjemme ved os også da jeg var i svømmehal 3-4 gange om uge da jeg gik i folkeskole. Og da min søn gik til svømning 

Anmeld Citér

19. september 2021

Frizzy

For noget tid siden hørte jeg i Go Nova en hel del der ringede ind og sagde at de da lige småtissede, hvis de var svømmehallen eller en pool -  Øv altså.  Kommer desværre til at tænke på det hver gang jeg dykker under vandet med børnene. Øv. 

Anmeld Citér

19. september 2021

AnoMor

Selvfølgelig skal man vaske sig grundigt inden man skal i pool. Og som en anden skriver er der aflukkede rum i de fleste svømmehaller idag hvis man er genert. 
for ja. Selvfølgelig skal man have lov at gå til svømning selvom man ikk bryder sig om at vaske sig. Men så må svømmehallen guide pigen til at benytte sig af lukkede rum hvis moderen ikk er i stand til det hvilket er det mest oplagte.

men når det så er sagt. Så skænker jeg det aldrig en tanke hvorvidt folk vasker sig eller ej. Børn og nogle voksne tisser i vandet hele tiden og det kan ingen vask forhindre alligevel. Derudover er der så meget klor i svømmehaller at det dræber alle bakterierne i forvejen. 

Anmeld Citér

19. september 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
AnoMor skriver:

Selvfølgelig skal man vaske sig grundigt inden man skal i pool. Og som en anden skriver er der aflukkede rum i de fleste svømmehaller idag hvis man er genert. 
for ja. Selvfølgelig skal man have lov at gå til svømning selvom man ikk bryder sig om at vaske sig. Men så må svømmehallen guide pigen til at benytte sig af lukkede rum hvis moderen ikk er i stand til det hvilket er det mest oplagte.

men når det så er sagt. Så skænker jeg det aldrig en tanke hvorvidt folk vasker sig eller ej. Børn og nogle voksne tisser i vandet hele tiden og det kan ingen vask forhindre alligevel. Derudover er der så meget klor i svømmehaller at det dræber alle bakterierne i forvejen. 

De kan kun tilsætte klor til en vis grænse. Det sker jævnligt i vores lokale svømmehal, at basiner lukkes fordi bakterieniveauet bliver for højt. Så det gå ud over virkelig mange fordi nogle tilsyneladende ikke magter ordentlig hygiejne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.