Da vores dreng skulle i vuggestue valgte vi meget naturligt den institution der lå nærmest i den lille by vi bor i. Siden er der flere ting jeg har bidt mærke i som jeg sætter stor pris på:
- det er en mindre institution. Der er to stuer i vuggestuen, med max 12 børn på hver stue. I det år min søn har gået der har der ikke været mere end 10 børn på hver stue.
- børnene deles ofte op i mindre grupper og laver forskellige ting, som for igen. Fx er de på tur, bare 2-3 børn et par gange om ugen, og de andre bliver tilbage og laver andre fastlagte ting som sanglege. Det virker enormt trygt.
- morgener er rolige og foregår altid på samme måde, så min søn er altid rolig når vi afleverer fordi han ved hvad der skal ske.
- pædagogerne er gode til at kommunikere, både én til én og fælles gennem billeder og små ugebreve. Hvis min søn har været ked af det en morgen kan de også finde på at sende en sms for at fortælle at alt er godt igen. Det giver ro i maven 
- deres udearealer er helt fantastiske. Mange buske, træer, bakker. Og gynger, rutsjebaner, hængekøjer. Mange muligheder for at lege gemmeleg og køre hurtigt på løbecykel 
Anmeld
Citér