Vuggestuestart - søger input

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2021

Anonym

• Uddannet personale
• Din mavefornemmelse slår med garanti aldrig fejl- følg den. 

• Samspillet mellem personalet og børn. 
• Sidder personalet på gulvet og leger med børnene?  
• Vær nysgerrig på den pædagogiske praksis- Hvordan er deres tilgang til børnene? 
• Hvor beskidte er børnenes flyverdragter/overtøj i garderoben, det viser en del om udelivet. 
• Den praktiske del skal selvfølgelig også kunne forenes, såsom åbne/lukketider, madordning osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2021

HapsHapsHaps

Da vores dreng skulle i vuggestue valgte vi meget naturligt den institution der lå nærmest i den lille by vi bor i. Siden er der flere ting jeg har bidt mærke i som jeg sætter stor pris på:

- det er en mindre institution. Der er to stuer i vuggestuen, med max 12 børn på hver stue. I det år min søn har gået der har der ikke været mere end 10 børn på hver stue.

- børnene deles ofte op i mindre grupper og laver forskellige ting, som for igen. Fx er de på tur, bare 2-3 børn et par gange om ugen, og de andre bliver tilbage og laver andre fastlagte ting som sanglege. Det virker enormt trygt.

- morgener er rolige og foregår altid på samme måde, så min søn er altid rolig når vi afleverer fordi han ved hvad der skal ske.

- pædagogerne er gode til at kommunikere, både én til én og fælles gennem billeder og små ugebreve. Hvis min søn har været ked af det en morgen kan de også finde på at sende en sms for at fortælle at alt er godt igen. Det giver ro i maven

- deres udearealer er helt fantastiske. Mange buske, træer, bakker. Og gynger, rutsjebaner, hængekøjer. Mange muligheder for at lege gemmeleg og køre hurtigt på løbecykel

Anmeld Citér

19. september 2021

Anonym_2020

Mavefornemmelse er så vigtig. Lille institution over stor! Der er nogle store institutioner, som kører godt, men forskning som viser at de mindre klart er bedre end de større på alle parametre og at institutioner over 100 børn ikke anbefales - kan sende link hvis interesseret. Om lederen også arbejder på gulvet eller er længere væk fra børn og personale. Fravær og udskiftning. Hvordan leder og pædagoger møder jer ved rundvisningen. Pædagogikken og særligt hvordan indkøring fungerer - bestemmer I selv eller har institutionen en skabelon som den mere eller mindre kører efter fast. Det er ting som vi har kigget på og efterfølgende været glade for. Vi har valgt privat institution (samme pris) med en forældrebestyrelse og har været lamslået over hvor meget medbestemmelse vi har haft ift. andre institutioner, som vi kender via venner eller eksempelvis ønsker til indkøring og efterfølgende aflevering. Vi har valgt institution fra da den striks kørte med aflevering ved lågen. Vi besøgte en del steder og mærkede efter om det var et sted vi selv gerne ville være i som barn og ansat. Håber I finder et fint sted

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.