Vuggestuestart - søger input

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2021

Anonym trådstarter

Halløj,

Så skal vi til at kigge på institutioner og af den grund søger jeg lidt sparring, inputs og andet - hvad lagde I vægt på ved valg af institution og hvilke faldgruber skal man være opmærksom på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I rigtig mange kommuner skal man vist bare være glad for at få en institutionsplads , så det der med at vælge og vrage kan du højst sandsynligt ikke, medmindre du går privat og der skal man ofte være skrevet op før fødsel

Anmeld Citér

18. september 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

I rigtig mange kommuner skal man vist bare være glad for at få en institutionsplads , så det der med at vælge og vrage kan du højst sandsynligt ikke, medmindre du går privat og der skal man ofte være skrevet op før fødsel

Det er ikke et problem her og private institutioner er også spil - men nu er det ikke bekymring omkring plads eller mangel jeg efterspørger, men om hvad andre har vægtet i deres valg

Anmeld Citér

18. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Her er lidt inspiration i tilfældig rækkefølge:

• Normering (særligt af pædagoger)
  • At der ikke var stor personaleudskiftning
  • Udeareal
  • Afstand til hjem og arbejde
  • Vi foretrak opdeling i grupper efter alder, men det er en smagssag
  • Pædagogik (særligt, hvis de har noget meget specielt fx Steiner eller religiøst)
  • Åbningstider, for ens hverdag skal også hænge sammen

Og som altid, det generelle indtryk af om børnene er glade og om de voksne er opmærksomme på dem, når de ikke er.

Vi undgik også skovbørnehave (ved integreret institution), da vi ikke havde bil og derfor ikke ville kunne hente i skoven, hvis vores datter blev syg. Det passede også dårligt med vores fleksible arbejdstider.

Men ja, det kan være svært at få plads. Så spørg også i institutionen om deres fornemmelse for ventelisten stemmer overens med hvor længe I kan holde barsel.

Anmeld Citér

18. september 2021

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Her er lidt inspiration i tilfældig rækkefølge:

• Normering (særligt af pædagoger)
  • At der ikke var stor personaleudskiftning
  • Udeareal
  • Afstand til hjem og arbejde
  • Vi foretrak opdeling i grupper efter alder, men det er en smagssag
  • Pædagogik (særligt, hvis de har noget meget specielt fx Steiner eller religiøst)
  • Åbningstider, for ens hverdag skal også hænge sammen

Og som altid, det generelle indtryk af om børnene er glade og om de voksne er opmærksomme på dem, når de ikke er.

Vi undgik også skovbørnehave (ved integreret institution), da vi ikke havde bil og derfor ikke ville kunne hente i skoven, hvis vores datter blev syg. Det passede også dårligt med vores fleksible arbejdstider.

Men ja, det kan være svært at få plads. Så spørg også i institutionen om deres fornemmelse for ventelisten stemmer overens med hvor længe I kan holde barsel.

Tak for input, vi gør os samme tanker, (godt at vide at man ikke er helt gal på den).

Vi er så heldig at kommunen har glidende overgang, så til april forsvinder der en stor del børn og baby skal først have plads maj/juni.

Anmeld Citér

18. september 2021

Carina:-)

Godt nok bh - men vi gik mest op i normenering. 

Har hentet en veninde s søn i vuggestue mange gange - og fik hver gang ondt i maven over hvor lidt voksenkontakt der var.

Så det var det allervigtigste for os.

Derefter stemningen i huset - 

Her valgte vi privat og har ikke fortrudt 

Anmeld Citér

18. september 2021

Ano20

For mig er det vigtigt, at de følger barnets eget søvnmønster, i stedet for at det er barnet der skal tilpasse sig nogle bestemte sovetider, som pædagogerne har bestemt.

Derudover vægter jeg højt at de deler børnegruppen op i små grupper i løbet af dagen. 

Jeg var rundt og besøge forskellige vuggestuer inden min søn skulle skrives op, og synes hurtigt jeg kunne fornemme, hvilke pædagoger jeg havde kemi med, hvilket også var enormt vigtigt for mig. 

Anmeld Citér

18. september 2021

Anonym trådstarter

Ano20 skriver:

For mig er det vigtigt, at de følger barnets eget søvnmønster, i stedet for at det er barnet der skal tilpasse sig nogle bestemte sovetider, som pædagogerne har bestemt.

Derudover vægter jeg højt at de deler børnegruppen op i små grupper i løbet af dagen. 

Jeg var rundt og besøge forskellige vuggestuer inden min søn skulle skrives op, og synes hurtigt jeg kunne fornemme, hvilke pædagoger jeg havde kemi med, hvilket også var enormt vigtigt for mig. 

Tak, det med søvn-inputtet havde jeg slet ikke tænkt over, det giver i min verden også god mening at man tilpasser sig barnet og ikke omvendt.

Anmeld Citér

18. september 2021

Anonym

Normering, et godt udeareal, at de laver aktiviteter med børnene, at dagen er planlagt ud fra børnenes rytme og ikke omvendt, madordning, åbningstider, og så Aller vigtigst, følelsen i maven når man besøger dem. 

Anmeld Citér

18. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det er ikke et problem her og private institutioner er også spil - men nu er det ikke bekymring omkring plads eller mangel jeg efterspørger, men om hvad andre har vægtet i deres valg

Ok 

Om der er meget udskiftning i personalet.

Jeg vælger stor institutioner fra, max 12 vuggestue børn.

Så ville jeg vælge privat, over kommunal, da der ofte er bedre normering 

Og ellers besøge og føle stemningen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.