At ringe og bestille tid hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2021

Anonym trådstarter

Er jeg den eneste, der har været så uheldig med de lægehuse, hvor jeg har været, at man nærmest skal overtale lægesekretæren til at give én en tid?
Jeg tør næsten ikke ringe, for hver gang skal jeg overbevise hende om nødvendigheden af, at jeg skal ind og ofte så får jeg bare at vide: "det må du hellere ringe og snakke med lægen om i morgen mellem 8 og 9", selvom alle og enhver ved, hvor umuligt det er, at komme igennem til lægen på det tidspunkt!

Det er virkelig for dårligt - og det var også sådan ved mit gamle lægehus. Altså er det alvor, skal man nok komme til, men hvis man f.eks. har ondt i et knæ eller sådan nogle ting, som man jo også skal til lægen med, så skal man virkelig argumentere - og så får man en tid efter en måned!

Er det mon generelt? Eller har jeg været uheldig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Sådanne problemer har jeg ikke.. Tværtimod .. Min læge vil se mig hver gang jeg ringer - også selvom jeg helst gerne vil slippe hehe 

Anmeld Citér

9. september 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg har aldrig problemer når det er akut. Men hvis det godt kan vendte nogen dage, så bestiller jeg bare tid online

Anmeld Citér

9. september 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har hørt om flere der har problemer, men personligt har jeg aldrig problemer med at få lægetid. Nu er det heller ikke så ofte at jeg har brug for det. Men oftere efter. Vi har fået børn. 

Anmeld Citér

9. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker det vel også afhænger af hvor tit man ringer.

Min kollegaer ringer så snart hun nyser eller har ondt i fx knæet (altså med det samme og ikke hvis det er over en lang periode). Så hende tænker jeg det er helt fair at afvise, hvis sekretær vurdere at det vist ikke er så slemt.

Jeg ringer aldrig og vi er stort set aldrig syge, trods 3 små børn, så jeg har ikke oplevet det

Tværtimod, de få gange jeg så har haft brug for læge er jeg/mine børn kommet til næsten med det samme, men hvert fald på samme dag

Anmeld Citér

9. september 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Er jeg den eneste, der har været så uheldig med de lægehuse, hvor jeg har været, at man nærmest skal overtale lægesekretæren til at give én en tid?
Jeg tør næsten ikke ringe, for hver gang skal jeg overbevise hende om nødvendigheden af, at jeg skal ind og ofte så får jeg bare at vide: "det må du hellere ringe og snakke med lægen om i morgen mellem 8 og 9", selvom alle og enhver ved, hvor umuligt det er, at komme igennem til lægen på det tidspunkt!

Det er virkelig for dårligt - og det var også sådan ved mit gamle lægehus. Altså er det alvor, skal man nok komme til, men hvis man f.eks. har ondt i et knæ eller sådan nogle ting, som man jo også skal til lægen med, så skal man virkelig argumentere - og så får man en tid efter en måned!

Tror da bare du er uheldig. Det har jeg da ihverfald aldrig oplevet. 
hos mit læge center ringer man mellem 8-9 og får en tid samme dag uanset hvad. 
til gengæld kan man ikk bestille tider ud i fremtiden. 

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

I det lægehus jeg høre til kan lægesekretær giv tid til de fleste ting der ikke kræver en tid sammen dag der er få ting som læge stadig skal ind og vurderer for at man kan få en tid og derudover kan de fleste recept blev forny vs lægesekretær jeg har fuld forståelse for at der er ting læge skal tag beslutte om en tid til jeg opleve ikke problemer med at få tid når jeg ringer og overvejer altid om det er noget jeg bør se tiden an med

Anmeld Citér

9. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

I vores lægehus får man altid en tid samme dag. Præmissen for det er, at det så ofte er en sygeplejerske der tager imod én. Men de er meget grundige, og rigtig mange ting kan de jo godt tilse. Og hvis de er det mindste i tvivl, bliver man også tilset af en læge. Man kan både ringe på dagen, og man kan dagen i forvejen booke tid online til dagen efter. Det gør jeg ofte hvis jeg synes det er noget privat, som jeg ikke gider at forklare en sekretær om. Til gengæld er det svært at få en tid til planlagte ting, fx børneundersøgelser, også selv om man ringer en måned i forvejen. 

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym

Lige nu overvejer jeg kraftigt at skifte læge, da det stort set er umuligt at få en tid, indenfor rimelige overskueligt tid.

Vi skulle have en tid til vores ældste på snart 13, da hun før sommerferien har slået knæet til fodbold. Det var fint nok i ferien, hvor hun ikke skulle cykle, gå på trapper, løbe osv. Og vi tænkte at så var hun bare god som ny, og klar til skolestart i uge 32.

Men så snart hun startede i skole, til fodbold, idræt og cykle i skole igen, gik det helt galt med hendes knæ.

Så vi ringede og fik en tid 2 1/2 uge efter, så hun har været nød til at gå med støttebind, tage panodil og holde pause med fysiske aktivitet.

På dagen for læge tiden, ringede de og aflyste, og ville først give hende en ny tid 2 1/2 uge sener = d 14/9. Jeg argumenterede at det da overhovedet ikke var ok, med så LANG ventetid. Damen jeg snakkede med, blev mega uforskammet, og nedlade. Endte med at jeg var nød til at afslutte samtalen inden jeg gik total banannas på damen.. Ikke mit mest pædagogisk øjeblik.

Var så vred, at jeg ringede til min bedre halvdel, og aftalte at han måtte ringe dagen efter mellem 8 og 9, og se om han kunne få en tid før d 14/9.

Dagen efter ringer han, og uden det mindste problem får han at vide at IHHHH JA SELF KAN HAN DA DET.. Så vi kom endelig til læge med hende i går, og lægen har nu sendt hende videre til en ortopæd til tjek, fordi der var noget der virkede mærkligt i knæet, og indtil hun er blevet nærmer tjekket, skal hun holde pause fra fodbold, idræt osv.

Jeg går til noget fast årskontrol pga noget medicin, og der har de flere gange, aflyst mine tider (hvilket kan være ok) Men har så først kunnet få en ny tid 1 mdr ude i fremtiden (hvilket kan være et problem, i forhold til medicin fornyelse)

Jeg har ik nogen forventning, bare at kunne komme til, når som helst, men har en forventning om, at når DE aflyser en tid, så går der bare ikke 2 1/2 ugen inden da vil give en ny tid

Anmeld Citér

10. september 2021

B&J

Anonym skriver:

Jeg bestiller tid via en app. Hvis det er det er nåede der ikke kan vente og faktisk er vigtigt ringer jeg til lægen hvis jeg finder ud af det efter lægens tid har jeg altid fået en akut tid 

måske ville det være en god ide at skifte lægehus eller gå til klingen og spørge lægen  hvorfor du ikke bare kan få en tid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.