Jeres forbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.403 visninger
21 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2021

Anonym trådstarter

Hej herinde. Min mand og jeg lagde et budget for en del måneder siden, men måned efter måned synes jeg vi sprænger den variable post en del. Dette budget blev lagt efter Luksusfældens principper (ca), så jeg har brug for at vide om vi er helt off og skal arbejde meget på vores forbrug eller om vi har sat det for lavt.

Vi har en månedlig indtægt på ca 35.000 efter skat (to fuldtidsstillinger) og håber derfor på svar fra folk der er ca samme sted som os (altså ikke to studerende eller lign). Vi har derudover to børn forholdsvist små børn. 

Vi har sat 8000 af til mad, diverse (gaver, nyt tøj, sko, udflugter, spise ude, reparationer til cyklen) og diesel - som koster ca 500 kr hver anden uge. Er det os der har et MEGA forbrug siden vi ikke kan holde os under dét? Jovist, vi prøver at nedsætte hyggeture i Røde Kors, men jeg synes virkelig at feks et nyt par sko (nødvendige) æder en stor del af de 8000. Vi har forholdsvist ofte gæster med til aftensmaden eller til kaffe/te i weekenden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2021

Missyou

Jeg synes 8000 til mad og diverse lyder af meget lidt. Vi er også en familie på 4 og bruger nok omkring 6.000 alene på mad og husholdning. Diverse som frisør, gaver, tøj, sko og udflugter løber i hvert fald op i 5000 om måneden her… hvis ikke mere. 

Anmeld Citér

6. september 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes også det lyder lavt. Vi bruger nok 1500 kroner i ugen på mad og diverse, det vil sige uden gaver, diesel, frisør og tøj. Vil gætte 10.000-12.000 i gennemsnit på alt det ud listede om måneden. 

Anmeld Citér

6. september 2021

drabo

Profilbillede for drabo

En bank vil jo f.eks. Kræve et rådighedsbeløb på 15.000 ved boligkøb til jeres Familie. Og det vil jo netop være til mad og diverse og selvfølgelig ferie. 
men forbrug er jo meget individuelt, vi bruger mere end 8000 bare til mad, hvilket nogle vil synes er alt for meget, men vi har råd og kan nok desværre lide dyre ting.

Anmeld Citér

6. september 2021

Frizzy

Vi bruger 6000-8000 bare på mad og bif m, take away osv. 

At du lægger posten tøj ind under denne er helt ved siden af for mig og en ret stor post med små børn. Jeg køber ikke meget tøj selv men mine børn :

Forårsko = pr stk 800 kr Ecco

Gummistøvler  = pr stk 450 kr  Bundgaard 

Sandaler = pr stk 700 kr  Ecco

Efterårssko= pr stk 800 kr Ecco

Gummistøvler = pr stk 450 kr 

Vinterstøvler = pr stk 1200 Ecco

Herudover er der udskiftning af hjemmesko to gange årligt 

hjemmesko = 2x 400kr pr barn

2x flyverdragter (a 1200 kr)

termotøj = 800kr pr sæt x to pr barn om året

Regntøj = 750 pr sæt til to drenge 

idrætstøj og sko = 1600kr  hvert halve år. 

Mine ene søn bruger også fodboldt støvler gange to om året til 700 kr stykket.

badetøj = 2x 300 kr

Og herudover bluser og bukser, nattøj, undertøj , spejdertøj osv osv.

Bare overtøj og fodtøj der hele tiden udskiftes pga vækst og sæson er en meget stor post, som jeg tror du måske undervurderer. 

Anmeld Citér

6. september 2021

Anonym

Vi er 2 voksne og 2 børn. Vi bruger 4.000 på mad/husholdning og bleer om mdr.

vi har ikke en decideret grænse for forbrugt da alt overskydende efter der er overført til budget, husholdning og opsparing bliver på forbrugskontoen, men vil tro vi i gennemsnit bruger 5-6.000 på diverse, hvis man ser bort fra vores spontankøb 

Anmeld Citér

6. september 2021

Enmere20

Vi bruger en del mere her og vi er 2 voksne, en teenager og en teenager mere der kommer forbi rigtig tit

vi bruger nok 10-12 tusinde hver måned, men vi er også blevet ret slemme til at bruge alt for meget på hygge, bio mv  

Anmeld Citér

6. september 2021

Altea

Men hvad er div.? Er det tandlæge til jer begge, frisør, behandlinger, alt til børnene, alt til eks dyr , andre udgifter på bil, abonnementer, ferie osv?

Vi har et madkort (2 v/2b) på 4500/mrd. Det løber fint rundt, med bleer, erstatning, vaskemiddel osv. Hvis vi handler en kvart ko, eller køber ind over grænsen , så er dette fra opsparingen.

Jeg tænker det lyder lidt lavt, men selvfølgelig afhængig af hvad det indeholder. 

I må gå hver enkelt post igennem fx fra de sidste tre måneder, og så se hvad det er der tager mere end i regner med. Vi kører en gang eller to om året, udskrift fra budgetkonto og opsparingskonto ud - og går hver enkelte postering igennem, for at se om det stadig holder. Nogle gange laver man i hovedet en ændring man tænker “går lige op”, men det holder så slet ikke vand i virkeligheden. 

Anmeld Citér

6. september 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Men hvad er div.? Er det tandlæge til jer begge, frisør, behandlinger, alt til børnene, alt til eks dyr , andre udgifter på bil, abonnementer, ferie osv?

Vi har et madkort (2 v/2b) på 4500/mrd. Det løber fint rundt, med bleer, erstatning, vaskemiddel osv. Hvis vi handler en kvart ko, eller køber ind over grænsen , så er dette fra opsparingen.

Jeg tænker det lyder lidt lavt, men selvfølgelig afhængig af hvad det indeholder. 

I må gå hver enkelt post igennem fx fra de sidste tre måneder, og så se hvad det er der tager mere end i regner med. Vi kører en gang eller to om året, udskrift fra budgetkonto og opsparingskonto ud - og går hver enkelte postering igennem, for at se om det stadig holder. Nogle gange laver man i hovedet en ændring man tænker “går lige op”, men det holder så slet ikke vand i virkeligheden. 

Diverse er tandlægebesøg, frisør, gaver, et par ødelagte sko der skal erstattes, tøj (vintertøj, hverdagstøj, tøj der går i stykker), en ny gryde, spise ude - altså alt ud over mad (og de faste udgifter, som bare spiller). Hvis cyklen punkterer skal et nyt dæk betales af de 8000. Abonnementer går under faste udgifter.

Vi bruger ca 4500 om måneden på mad, bleer, erstatning, hygiejne (shampoo, bind, skraber), mad og snacks. 

Anmeld Citér

6. september 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Vi har banket os selv oveni hovedet fordi vi gang på gang overskrider budgettet (som dem i Luksusfælden jo "SKAL" kunne overholde). Vi har masser af penge mellem hænderne når de faste udgifter er betalt og vi lægger en pæn sjat til side hver måned også, så det er ikke fordi vi ikke har råd til at bruge mere end de 8000. 

Hvad vil I gætte på er mere realistisk? Vi har opsparing til reparationer til bil, vi bor i hus og afvikler ganske fint til gæld ved siden af, så det er heller ikke fordi vi skal til at gældsætte os eller leve op til bankers forventninger om et rådighedsbeløb af en vis størrelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.