Har "man" ikke længere sex af lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2021

Anonym

Jeg tænker da at de fleste har sex udover ægløsnings tidspunktet. Men, alle er forskellige og nogle har mere/mindre lyst samt overskud i hverdagen

Jeg er en af dem som stort set med det samme har taget æl test i brug. Dels fordi jeg efter mange år på hormoner ikke havde nogen som helst føling med min krop, men også pga et kontrol behov. Jeg er midt i 30'erne og vil meget gerne nå to børn, så jeg synes ikke jeg har tid til måske at misse en ægløsning

For mig er det også et værktøj til at øge intimiteten og prioritere den højere i den periode. Det synes jeg kun er positivt

Normalt har vi ikke sex mere end 1-2 gange i ugen, vi er simpelthen for trætte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2021

B&J

Her hjemme er når vi har lyst og ja self ekstra når ægløsning var der. Det har vi aldrig lavet om på også selv om vi har været sammen i 13år 

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Jeg må da indrømme at jeg straks tog ægløsnings test i brug. 
men det var simpelhen i forbindelse med, at jeg altid har været på p piller. 
Så jeg kendte slet ikke min krop særlig godt på det punkt, og læste derfor op på hvad andre oplevede. + jeg brugte ægløsningstest, blot for hvertfald at se om jeg faktisk fik ægløsning. 

Det her er manden og mins første, så vi er begge nye på det punkt. Og da manden kun har 1 testikel, så var vi faktisk i tvivl om hvor svært det ville blive for os.

Vi havde nu sex helt som vi havde lyst til, men om jeg fangede en positiv ægløsning eller ej, så havde vi nu alligevel øget op på det. hvertfald der hvor vi vidste den med stor sandsynlighed ville være. 

Nu tog det os overraskende nok kun 2 cyklus forsøg, hvilket vi var pænt forbavset over. 
Men jeg kan sådan set godt sætte mig ind i de folk der har forsøgt længere tid, og inderligt inderligt drømmer om et barn. 

altså jeg må da indrømme det var svært at tænke på meget andet - men det jo blot sådan jeg er som person. 

Jeg synes man skal gøre det lige som man har lyst til - om det så er mere planlagt eller ej. 
Det vigtigste burde være at man ikke glemmer hinanden i forløbet, og stadig ellers kan have et godt samvær og sex udover når "pligten kalder" 

Anmeld Citér

5. september 2021

fehår

Da jeg mistede i anden graviditet, ville jeg virkelig gerne være gravid igen hurtigst muligt. Jeg følte mig tom og trist, og dér tog jeg ægløsningstest, for jeg kunne ikke holde ud at misse muligheden for at lave en baby. Vi havde ellers sex af lyst resten af tiden, men jeg havde behov for at vide, at vi også havde sex, da muligheden for baby var størst. 

Ellers har jeg ikke taget ægløsningstest og kommer nok heller ikke til det, hvis vi en dag skal have en baby mere. 

Men for nogle mennesker er ægløsningstest ikke bare projektbaby på overdrive.

Anmeld Citér

5. september 2021

MEF

Vi fulgte min ægløsning efter en mistet graviditet, fordi jeg var i tvivl om hvornår min krop var “tilbage”. Da jeg så pludselig stod med en positiv ægløsningstest, tog vi lige et ekstra knald Det er ikke sikkert vi havde haft sex den dag hvis testen ikke havde været positiv, for jeg var lidt snottet og småtræt, men det var jo heller ikke fordi vi ikke havde lyst. resultatet blev en skøn lille pige som kom til verdenen ca 9 måneder senere. Vores sexliv føltes bestemt ikke planlagt, min mand havde ikke mindre lyst bare fordi han viste at jeg havde ægløsning og alle andre dage havde vi sex præcis som alle andre- når lysten er der! 
Efter min mening må flok håndtere det her præcist som de vil. For nogen føles det måske kunstigt at skulle tage hjælpemidler i brug, hvor for andre føles det måske tåbeligt ikke at drage nytte af at det er muligt at optimerer chancerne for at blive gravide. Og så er der alle os her midt i mellem 

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Vi havde sex 2-4 gange om ugen i 2 år uden nogen form for beskyttelse. Vi havde tænkt, at så blev jeg jo nok gravid. Derefter blev vi tilknyttet fertilitetsbehandling, hvor der var ventetider, pauser og alle mulige andre forhindringer. Der blev sex omkring ægløsning planlagt. 

Har du trådstarter haft svært ved at blive gravid? Hvis ikke, har du ikke haft behovet for at planlægge det eller behovet for at føle, at du havde gjort alt for at få det til at lykkes. 

Derudover, så kan det være rigtig hårdt for parforholdet at være ufrivillig barnløs. Så jeg synes egentlig ikke der er nogen grund til at pege fingre af planlagt sex. Hvis ikke forholdet er sundt og stærkt, så ville man ikke være i behandling. 

TS undrer sig over det. Er det at pege fingre af folk, der planlægger, hvornår de skal have sex? Det er ikke sådan jeg læser det. 

Det er efterhånden latterligt så truffet folk føler sig hver eneste gang nogen skaber en debat herinde

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

TS undrer sig over det. Er det at pege fingre af folk, der planlægger, hvornår de skal have sex? Det er ikke sådan jeg læser det. 

Det er efterhånden latterligt så truffet folk føler sig hver eneste gang nogen skaber en debat herinde

Jeg skrev sådan set ikke pege fingre af folk men af det planlagte sex

Må du få en dejlig aften

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Jeg skrev sådan set ikke pege fingre af folk men af det planlagte sex

Må du få en dejlig aften

Men det er jo folk, der har planlagt sex, så det er i bund og grund dem du mener, der bliver peget fingre af

Må du få en forrygende aften

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym

Men det er jo folk, der har planlagt sex, så det er i bund og grund dem du mener, der bliver peget fingre af

Må du få en forrygende aften

Tak for det  

Du har en god pointe. Det kan være, at når folk, ligesom du, beslutter hvad andre mener, at det er nemmere at føle sig truffet. Din mening står for egen regning. 

Jeg mener faktisk, at der ikke er nogen grund til at pege fingre af det planlagte sex (sex ikke folk). Trådstarter skriver: “Det måske ikke så almindeligt at man har et relativt "flydende sexliv i et sundt par forhold?” og overskriften lyder “Har “man” ikke længere sex af lyst?”

Hvem siger, at planlagt sex nødvendigvis er dårlig sex? Det kan det være, men det kan ikke planlagt sex da også. Planlagt sex kan vel også være med til at skabe et flydende sexliv. Man kan også godt have lysten selvom det er planlagt. Dertil kommer mange af os, du siger føler sig truffet, med forklaringer på hvorfor vi har haft eller har planlagt sex, og det er vel det trådstarter efterspørger  

Anmeld Citér

9. september 2021

Baby.mamma

Tænker det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.