Har "man" ikke længere sex af lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.106 visninger
19 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har læst mange mange tråde efterhånden omkring sex og ægløsning, hvor jeg ofte bliver ret så overrasket egentlig, synes rigtigt mange giver udtryk for via deres spørgsmål omkring sex og ægløsning, at det nærmest kun er de 1/2 dage, omkring det absolut mest fertile vindue "de" egentlig har sex.

Fx.  Jeg har en positiv æl test. Skal jeg have sex idag eller i morgen? Hvor jeg tænker øhhh hvorfor ikke bare tage begge dage? Agtigt.  Eller de næste 4 dage for den sags skyld, eller bare have helt alm regelmæssigt sex??

Det måske ikke så almindeligt at man har et relativt "flydende sexliv i et sundt par forhold?   Har bare studset over at det ofte lyder som at man har sex fordi man skal den dato. Og helst endelig ikke mere, end kun lige nøjagtigt så det rækker

Er baby projekt generalt blevet så planlagt og" tørt" i mange danske hjem? Og er det ikke et kæmpe turn off for mændene?

Hvad tænker i?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2021

Anonym

Jeg har tænkt lidt ala det samme.. Altså jeg tror nu, at disse folk har almindelig sex af lyst resten af måneden.. Men omkring ægløsning virker det til, at disse folk går i ren planlægnings-mode og kun har sex for at blive gravide.. Her forstår jeg heller ikke, at man ikke bare har sex, når man har lyst.. 

Medmindre man selvfølgelig har prøvet i et år eller mere, og det stadig ikke er lykkedes.. Så kan jeg forstå, at man planlægger det noget mere.. Men indtil da tænker jeg, at det ville være bedre at slappe lidt af omkring det og have sex, når man har lyst 

Anmeld Citér

4. september 2021

Tami

Profilbillede for Tami

For mit eget vedkommende har vi fundet ud af at alm regelmæssig sex ikke hjælper os, da min kærestes sædkvalitet bliver forringet når han har udløsning ofte. Faktisk skal han op på min 3 dages (og nok også 4 dages) pause mellem hver udløsning. Ellers er der ingen svømmere. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Kontrast

Tror du ikke, at det er folk, som har lidt svært ved at blive gravide der er meget fokuseret på at ramme de datoer? Mit gæt er, at de fleste starter ud med at tænke, at de ser hvad der sker (og altså har et almindeligt flydende sexliv) hvis så graviditeten udebliver bliver man nok mere opsat på at ramme det rigtige tidspunkt. 

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Vi havde sex 2-4 gange om ugen i 2 år uden nogen form for beskyttelse. Vi havde tænkt, at så blev jeg jo nok gravid. Derefter blev vi tilknyttet fertilitetsbehandling, hvor der var ventetider, pauser og alle mulige andre forhindringer. Der blev sex omkring ægløsning planlagt. 

Har du trådstarter haft svært ved at blive gravid? Hvis ikke, har du ikke haft behovet for at planlægge det eller behovet for at føle, at du havde gjort alt for at få det til at lykkes. 

Derudover, så kan det være rigtig hårdt for parforholdet at være ufrivillig barnløs. Så jeg synes egentlig ikke der er nogen grund til at pege fingre af planlagt sex. Hvis ikke forholdet er sundt og stærkt, så ville man ikke være i behandling. 

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Kontrast skriver:

Tror du ikke, at det er folk, som har lidt svært ved at blive gravide der er meget fokuseret på at ramme de datoer? Mit gæt er, at de fleste starter ud med at tænke, at de ser hvad der sker (og altså har et almindeligt flydende sexliv) hvis så graviditeten udebliver bliver man nok mere opsat på at ramme det rigtige tidspunkt. 

Jeg har ofte set det med folk, der lige er startet på at blive gravide 

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Nu har vi to børn (den ene er på vej) der er lavet i fertilitetsbehandling og jo, i starten havde vi sex når vi havde lyst, men jo længere tid der går uden resultat, så begynder man (vi), altså at planlægge sex på de ‘rigtige’ datoer. Pligtsex er ikke særlig sjovt, og tænker, det er derfor man måske ikke bare lige napper 4 dage i streg.

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Vi bruger ægløsningstest herhjemme. I løbet af måneden har vi sex efter lyst, og det er hele måneden. Dog i en travl hverdag er det ikke altid sexen der prioriteres men samværet evt med et glas vin eller andet. Derfor bruger vi test med den aftale at hvis overskuddet eller lysten ikke er der er det okay! Dog oplever vi at videnen om at der kan komme en baby ud af det giver en lyst, måske er motivationen en lidt anden omkring ægløsning end resten af måneden men hverken min kæreste eller jeg har et problem med det og er ligeså tændte under sex omkring ægløsning som resten af måneden - jeg endda lidt mere da min sexlyst øges omkring ægløsning

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym

Jeg bruger ægløsningstest af to grunde. Den ene er for at lære min krop at kende da jeg i mange år har været på forskellig prævention, og anden grund fordi ønsket om graviditet er stort og derfor vil være sikker på at vi rammer ægløsning da det nu en gang er på det tidspunkt hvor man kan undfange et barn og derfor er det smart at have sex lige netop omkring ægløsning. Udover disse grunde ligger det nok også bare til mig at prøve at tage kontrol, også i situationer hvor man ikke rigtig har nogen kontrol.

Anmeld Citér

5. september 2021

Charl90

Jeg har ofte tænkt det samme. Men folk er jo forskellige og har nok deres årsager

Selv har jeg altid søgt daglig sex i hele ugen op til ægløsningen, samt et par dage efter. Jeg har mest set det som en mulighed for ekstra intimitet i en ellers travl hverdag.

Vi har været længe om at opnå graviditet begge gange, men jeg synes ikke det har været en sur pligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.