Hej alle,
Jeg har lige bruge for at dele lidt og høre jeres perspektiver på det.
Jeg er gravid, hvilket jeg jo er enormt glad for, men jeg kan ikke lade være med at slå mig selv lidt i hovedet over min økonomiske situation. Jeg er studerende på kandidaten, hvor jeg mangler et år. Det er en rigtig god uddannelse med lav arbejdsløshed og forholdsvis høj startløn som nyuddannet. Jeg tænker derfor, at jeg burde have ventet med at blive gravid, til jeg var færdig og i fuldtidsjob, men omvendt er jeg så glad for at være gravid. Dog kan jeg få dobbelt SU i 12 måneder (da jeg har meget SU tilbage) + barselsdagpenge fra mit studiejob, hvilket sagtens kan få det til at løbe rundt. Det som også tynger mig er et virkelig stort SU lån, der er brugt til indskud på lejlighed og studieophold i udlandet. Det er derfor ikke en rar følelse at have gæld og sætte et barn i verden, da jeg så er dårligere stillet når min kæreste og jeg vil købe hus om et par år.
Så håber ikke, at I synes det lyder helt uansvarligt?
Jeg arbejder med rekruttering i en stor organisation pg rekrutterer meget. Det er altid et plus at have haft udenlandsophold under studiet og vidner om gå på mod.
Herudover er SU lån rentemæssig (var det i hver fald da jeg tog det i sin tid) det bedste lån, du overhoved kan få. Så når det ikke bruges på forbrug, men derimod inversteres i en lejlighed osv. er det en fordel at tage så stort et SU lån som muligt frem for banklån når du køber hus.
Du lyder fornuftig 
Anmeld
Citér