Banker mig selv i hovedet over økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2021

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg har lige bruge for at dele lidt og høre jeres perspektiver på det. 

Jeg er gravid, hvilket jeg jo er enormt glad for, men jeg kan ikke lade være med at slå mig selv lidt i hovedet over min økonomiske situation. Jeg er studerende på kandidaten, hvor jeg mangler et år. Det er en rigtig god uddannelse med lav arbejdsløshed og forholdsvis høj startløn som nyuddannet. Jeg tænker derfor, at jeg burde have ventet med at blive gravid, til jeg var færdig og i fuldtidsjob, men omvendt er jeg så glad for at være gravid. Dog kan jeg få dobbelt SU i 12 måneder (da jeg har meget SU tilbage) + barselsdagpenge fra mit studiejob, hvilket sagtens kan få det til at løbe rundt. Det som også tynger mig er et virkelig stort SU lån, der er brugt til indskud på lejlighed og studieophold i udlandet. Det er derfor ikke en rar følelse at have gæld og sætte et barn i verden, da jeg så er dårligere stillet når min kæreste og jeg vil købe hus om et par år.

Så håber ikke, at I synes det lyder helt uansvarligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Slap af og nyd din graviditet.

selvfølgelig er et studielån et minus, når i en gang skal købe hus, men det er altså ikke noget stort minus. Af al den gæld du kan have er det nok noget af det en bank ser mildest på, så det eneste er selvfølgelig at det vil påvirke jeres gældsfaktor og rådighedsbeløb.

men rigtigt mange kan sagtens købe hus med studielån i bagagen. Og du lyder til at have styr på din økonomi generelt og også gode muligheder for job efter endt uddannelse, så det skal nok gå.

Anmeld Citér

3. september 2021

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Slap af og nyd din graviditet.