Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
amma33 skriver:

Jeg ville være lidt bange, hvis jeg var dig, taget i betragtning af at han er utilregnelig og tidligere dømt for vold.

Hvis han på nogen måde kontakter dig og virker truende overfor dig, så er det vigtigt, at du tager til politiet og får dem til at skrive en rapport af hændelsen, så den er i deres system i tilfælde af, at situationen eskalere.

Må man spørge, hvad underretningen drejer sig om? 

Ja, jeg bliver sgu også lidt utryg. Selvfølgelig går jeg til politiet, hvis der skulle ske noget. 
Hm, jeg kan vel godt afsløre, at det drejer sig om en meget ubehagelig samtale, jeg overhørte mellem ham og hans børn (som alle er i pleje). Da han ønsker uovervåget samvær med dem, valgte jeg i samråd med plejeforældrene at underrette, eftersom han ingen fornemmelse har for, hvad man indvier mindreårige børn i, og hvordan det påvirker dem at høre bl.a. diverse makabre detaljer om, hvad han tidligere er dømt for. Blot en kort sammenfatning - der var desværre meget mere. (Jeg opholdt mig i et andet rum imens og kunne ikke bryde ind, da jeg slet og ret ikke turde give mig til kende. ) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Ja, jeg bliver sgu også lidt utryg. Selvfølgelig går jeg til politiet, hvis der skulle ske noget. 
Hm, jeg kan vel godt afsløre, at det drejer sig om en meget ubehagelig samtale, jeg overhørte mellem ham og hans børn (som alle er i pleje). Da han ønsker uovervåget samvær med dem, valgte jeg i samråd med plejeforældrene at underrette, eftersom han ingen fornemmelse har for, hvad man indvier mindreårige børn i, og hvordan det påvirker dem at høre bl.a. diverse makabre detaljer om, hvad han tidligere er dømt for. Blot en kort sammenfatning - der var desværre meget mere. (Jeg opholdt mig i et andet rum imens og kunne ikke bryde ind, da jeg slet og ret ikke turde give mig til kende. ) 

Hvor er jeg glad for, at du har handlet på det du hørte.

Anmeld Citér

1. september 2021

Carina:-)

Så godt at du har reageret 

Jeg går normalt ind for at spille med åbne kort , i underretninger.

Men her vil jeg mene din sikkerhed overtrumfer moralen i at give sig til kende i sådan en sag.

Og jeg ville kontakte kommunen- forklare situationen og få dem til at anonymisere dig.

De kan jo nøjes med at omtale dig som en i børnenes nærområde- og ikke udpensle med navn osv.

Anmeld Citér

1. september 2021

Baby.mamma

Tak for dit svar. Det virker i princippet rimeligt nok, at han har ret til aktindsigt - men ikke betryggende for mig, må jeg indrømme. 

Nej, det kan jeg godt forstå. Særligt. når jeg læser, hvad underretningen går ud på- han lyder ikke som en særlig hyggelig fætter. Men trods det, rigtig godt, du har lavet den underretning, lyder det som om. Jeg håber ikke, at det bringer noget ubehageligt med sig for dig.  

Anmeld Citér

1. september 2021

amma33

Hvis hun får kommunen til at anonymisere hende, vil han så ikke bare tro, at det er plejeforældrene, der har lavet en underretning på ham?

Det ville i hvertfald ikke være fair, da det med høj sandsynlighed vil påvirke deres samarbejde med ham. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Så godt at du har reageret 

Jeg går normalt ind for at spille med åbne kort , i underretninger.

Men her vil jeg mene din sikkerhed overtrumfer moralen i at give sig til kende i sådan en sag.

Og jeg ville kontakte kommunen- forklare situationen og få dem til at anonymisere dig.

De kan jo nøjes med at omtale dig som en i børnenes nærområde- og ikke udpensle med navn osv.

Jep - jeg kontakter kommunen i morgen. Tak. 

Anmeld Citér

2. september 2021

kaline

Jep - jeg kontakter kommunen i morgen. Tak. 

Sikke en skræmmende situation af stå i. Har du sat plejeforældrene ind i det? Det synes jeg helt sikkert, at du bør gøre, så de kan forberede sig på et eventuelt udbrud fra hans side. Knus herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.