amma33 skriver:
Jeg ville være lidt bange, hvis jeg var dig, taget i betragtning af at han er utilregnelig og tidligere dømt for vold.
Hvis han på nogen måde kontakter dig og virker truende overfor dig, så er det vigtigt, at du tager til politiet og får dem til at skrive en rapport af hændelsen, så den er i deres system i tilfælde af, at situationen eskalere.
Må man spørge, hvad underretningen drejer sig om?
Ja, jeg bliver sgu også lidt utryg. Selvfølgelig går jeg til politiet, hvis der skulle ske noget.
Hm, jeg kan vel godt afsløre, at det drejer sig om en meget ubehagelig samtale, jeg overhørte mellem ham og hans børn (som alle er i pleje). Da han ønsker uovervåget samvær med dem, valgte jeg i samråd med plejeforældrene at underrette, eftersom han ingen fornemmelse har for, hvad man indvier mindreårige børn i, og hvordan det påvirker dem at høre bl.a. diverse makabre detaljer om, hvad han tidligere er dømt for. Blot en kort sammenfatning - der var desværre meget mere. (Jeg opholdt mig i et andet rum imens og kunne ikke bryde ind, da jeg slet og ret ikke turde give mig til kende. )
Anmeld
Citér