Implantations blødning? Mistet modet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2021

Anonym

Åh det lyder som en frustrerende situation at være i

Må jeg spørger, har jeres forhold altid været sådan, næsten uden sex? 

Jeg tror at du først og fremmest skal overveje om du fremover kan leve i et forhold uden sex. Det er jo ikke kun fysisk, men som du selv er inde på handler det også om at mærke kærlighed, nærvær og få bekræftigelse fra sin partner

Overvejer din kæreste at opsøge hjælp eller har han affundet sig med situationen? Det kan jo også være at han er aseksuel ? 

Mht at blive gravid så lyder det jo til at i rent faktisk har sex omkring ægløsningstidspunktet, men altså mere eller mindre forceret. Jeg tror desværre det bliver svært at få ham mere op i gear da det virker som om du allerede presser ham mere end hvad han synes er rart. Og det bliver ikke nemmere af at du presser mere omkring æl

En nødløsning kunne være at hjemme inserminere, måske det kunne fungerer? 

Jeg kan godt forstå at du ikke vil opgive drømmen om barn. Men hvad vil din kæreste sige til at du bruger en donor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2021

BabyIgen2022

Okay et par tanker, der flyver ind, som jeg da synes, i skal overveje:

1) Arbejder han måske for meget? Bør han gå ned i tid eller finde et andet job, hvor han har overskud til at være menneske ved siden af? Hvis det er hårdt bare at få tid til en enkelt omgang sex 1 gang om måneden, så bliver han da slået helt bagover, når først barnet kommer. Måske det blot er en undskyldning, fordi det overskrider hans grænser at have sex, men hvis du generelt oplever, at han mangler overskud, så skal i da overveje, om jeres arbejds/fritidsmønster er helt optimalt ift. hvad i gerne vil med jeres liv?

2) Måske bør i opsøge en sexolog? Eller psykolog? Tage noget parterapi? Jeg ser fede forhold på dr1 (den nyeste sæson), her var der flere par med samme problem, som fik hjælp. Det er ikke sikkert, at det lige er vægt, der er problemet med hans selvbillede, men hvad skal der mon til at forbedre det? Det lyder da til, at det generelt kunne være godt  - projekt baby eller ej.

3) Hold en pause fra projekt baby og lav plads til at finde hinanden igen? Eller starte på en god aktivitet sammen. Det kunne måske være noget træning, noget god madlavning eller noget helt tredje. Den måned, jeg blev gravid med min datter startede jeg ved en diætist og lagde min kost om, og løbetrænede et par gange om ugen. 1 måneds pause med fokus på noget andet var nok Og det synes jeg, man hører tit.

4) Hvis intet andet virker, så var IUI-H måske en løsning for jer?

Anmeld Citér

4. september 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg ville nok revurderer forholdet så. Men det er personligt bare mig. 
jeg ville ikke kunne være sammen med en h or sex var så sjældent og der kun var for at producere børn.

20 gange på 4 år. Det er hvad jeg har om ugen næsten når jeg er i forhold. 

Et forhold handler ikke kun om sex?

og nej vil ikke bytte ham for noget andet, der ligger sikkert noget bag, måske han ikke har det godt med det.?

Anmeld Citér

4. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh det lyder som en frustrerende situation at være i

Må jeg spørger, har jeres forhold altid været sådan, næsten uden sex? 

Jeg tror at du først og fremmest skal overveje om du fremover kan leve i et forhold uden sex. Det er jo ikke kun fysisk, men som du selv er inde på handler det også om at mærke kærlighed, nærvær og få bekræftigelse fra sin partner

Overvejer din kæreste at opsøge hjælp eller har han affundet sig med situationen? Det kan jo også være at han er aseksuel ? 

Mht at blive gravid så lyder det jo til at i rent faktisk har sex omkring ægløsningstidspunktet, men altså mere eller mindre forceret. Jeg tror desværre det bliver svært at få ham mere op i gear da det virker som om du allerede presser ham mere end hvad han synes er rart. Og det bliver ikke nemmere af at du presser mere omkring æl

En nødløsning kunne være at hjemme inserminere, måske det kunne fungerer? 

Jeg kan godt forstå at du ikke vil opgive drømmen om barn. Men hvad vil din kæreste sige til at du bruger en donor? 

Det er meget frustrerende men ved ikke hvad der ligger bag.

han sys ikke det fedt at skal presses til noget som han ikke er med på.

vi arbejder på hvad vi gør og pt er jeg ved at give op, og lader det hele ligge.. gider ikke presse ham mere

Anmeld Citér

4. september 2021

Anonym trådstarter

BabyIgen2022 skriver:

Okay et par tanker, der flyver ind, som jeg da synes, i skal overveje:

1) Arbejder han måske for meget? Bør han gå ned i tid eller finde et andet job, hvor han har overskud til at være menneske ved siden af? Hvis det er hårdt bare at få tid til en enkelt omgang sex 1 gang om måneden, så bliver han da slået helt bagover, når først barnet kommer. Måske det blot er en undskyldning, fordi det overskrider hans grænser at have sex, men hvis du generelt oplever, at han mangler overskud, så skal i da overveje, om jeres arbejds/fritidsmønster er helt optimalt ift. hvad i gerne vil med jeres liv?

2) Måske bør i opsøge en sexolog? Eller psykolog? Tage noget parterapi? Jeg ser fede forhold på dr1 (den nyeste sæson), her var der flere par med samme problem, som fik hjælp. Det er ikke sikkert, at det lige er vægt, der er problemet med hans selvbillede, men hvad skal der mon til at forbedre det? Det lyder da til, at det generelt kunne være godt  - projekt baby eller ej.

3) Hold en pause fra projekt baby og lav plads til at finde hinanden igen? Eller starte på en god aktivitet sammen. Det kunne måske være noget træning, noget god madlavning eller noget helt tredje. Den måned, jeg blev gravid med min datter startede jeg ved en diætist og lagde min kost om, og løbetrænede et par gange om ugen. 1 måneds pause med fokus på noget andet var nok Og det synes jeg, man hører tit.

4) Hvis intet andet virker, så var IUI-H måske en løsning for jer?

Han arbejder i perioder meget.

han har lige skiftet arbejde og gået voldsomt ned i tid. Han skifter ikke arbejde og det vil jeg heller ikke have ham til, han er glad for sit srbejde og er hans fristed samme tid.

har sagt jeg sys vi skal søge hjælp.. jeg starter selv ved at tage en snak med min læge om det.

han har dog lovet at næste cyklus vil han gøre hvad han kan, og jeg tænker bestemt det er vægt mæssigt men lige så meget han måske ikke har gjort det så meget og er meget uerfaren, han “ har ikke prøvet så meget “ og hans eks valgte samme tid de var sammen at knalde nogle af deres fælles venner.. 

men jeg tænker vi venter og jeg stopper med at snakke baby indtil han selv viser interesse 

Jeg ved ikke hvad det er du skriver, iuih

Anmeld Citér

5. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj
Anonym skriver:

Vi har prøvet 6-7 måneder.

og med ægløsning hver gang, vi er aldrig sammen med mindre det er op til æl, og kun lige op til da han simpelthen ikke er til at stikke i, han arbejder meget, og ved drt er en del af skylden men føler stadig han ikke kan lide sex, eller mig.. 

Hvorfor har du overhovedet lyst til barn med ham på nuværende tidspunkt? Hvis du vitterlig føler han ikke kan li at have sex med dig /ikke kan lide dig? 

Anmeld Citér

5. september 2021

Altea

Jeg tænker I to skal starte med at tale sammen. Du sidder og gætter på hvorfor I ikke har mere sex, - hvorfor kommer du ikke til bunds i, hvad det handler om? Nej et forhold bygges ikke på sex, men tænker i begge ved (og især manden), at det ikke er et helt normalt mønster i fører. Og det ER da bare et kæmpe emne, der skal være til stede for de fleste, for at et forhold fungerer optimalt.

Det gør dig usikker, og det er ikke rimeligt, hvis det er et problem der ligger hos ham. Så må han forklare sig. Hvis I vil sætte børn i verden, er det vigtigt i kan tale om, og diskutere mange ting.

Det er jo også svært at gå til lægen, hvis ikke man har prøvet alt - og man måske har en mand med komplekser, der ikke vil lade sig undersøge osv. Han bliver lige så stor en del af udredning for barnløshed som du gør. Så dét skal han være klar på.

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Jeg tænker I to skal starte med at tale sammen. Du sidder og gætter på hvorfor I ikke har mere sex, - hvorfor kommer du ikke til bunds i, hvad det handler om? Nej et forhold bygges ikke på sex, men tænker i begge ved (og især manden), at det ikke er et helt normalt mønster i fører. Og det ER da bare et kæmpe emne, der skal være til stede for de fleste, for at et forhold fungerer optimalt.

Det gør dig usikker, og det er ikke rimeligt, hvis det er et problem der ligger hos ham. Så må han forklare sig. Hvis I vil sætte børn i verden, er det vigtigt i kan tale om, og diskutere mange ting.

Det er jo også svært at gå til lægen, hvis ikke man har prøvet alt - og man måske har en mand med komplekser, der ikke vil lade sig undersøge osv. Han bliver lige så stor en del af udredning for barnløshed som du gør. Så dét skal han være klar på.

Han siger han ikke ved hvad der gør til det udover han tænker det er arbejde / for meget om ørene.

jeg vil ikke dømmes for at være sammen med ham, vi kan snakke om stort set alt som vi jo også gerne skulle kunne men dette emne om sex er åbenbart et følsomt emne for ham og han har ikke lyst til at snakke om det, og bliver altid sur/ irriteret.

selvfølgelig vil jeg da have børn med ham? Underligt spørgsmål og måske en smule nedladende samme tid.

jeg kan lide ham for den han er, jeg har selv dårligt selvværd og er nok også dum til og sige hvad jeg føler om min krop negativt..

vi arbejder på sagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.