Rygere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg brugte nikotintyggegummi. Det er efterhånden 12 år siden jeg stoppede.

Det hjalp mig rigtig meget. Jeg havde ikke problemer med at stoppe med tyggegummiet og trappede langsomt væk fra dem.

Og tyggegummiet tilfredsstillede trangen til en cigaret?  Det lyder da dejligt nemt med tyggegummiet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

Anonym trådstarter

Ja det er øv. specielt fordi jeg ikk er stoppet siden hen. Men har ikk modet til det endnu. 

Jeg var stoppet for 3 år siden, men jeg begyndte igen for et par måneder siden.  Og ja, det kan være svært at stoppe, når man først er kommet for godt i gang

Anmeld Citér

1. september 2021

amma33

Jeg har erstattet smøgerne med nikotinfri vaping - tror ikke, at jeg ville kunne være stoppet uden. 

Derudover kan jeg varmt anbefale bogen "Alan Carr's Easy Way to Stop Smoking" - den sætter virkelig tingene i perspektiv. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Nomnom

Anonym skriver:

Og tyggegummiet tilfredsstillede trangen til en cigaret?  Det lyder da dejligt nemt med tyggegummiet.

Ja for mig gjorde det i hvert fald, men altså hænderne er jo ikke beskæftiget., Så det skal man jo lige vænne sig til.

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym trådstarter

amma33 skriver:

Jeg har erstattet smøgerne med nikotinfri vaping - tror ikke, at jeg ville kunne være stoppet uden. 

Derudover kan jeg varmt anbefale bogen "Alan Carr's Easy Way to Stop Smoking" - den sætter virkelig tingene i perspektiv. 

Uh, nikotinfri vaping, det ved jeg ikke lige hvad er

Anmeld Citér

1. september 2021

Ano1991

Jeg stoppede med rygning i 2015 og dampede så på e-cigaret frem til 2019. For mig var det en god overgang, men den tog "overhånd", da det slet ikke var min mening at dampe så længe.

DOG vil jeg sige at da jeg endelig besluttede mig for at smide e-cigaretten var det stort set "piece of cake", på trods af at jeg faktisk dampede langt mere end jeg nogensinde røg  

Så jeg kan personligt klart anbefale e-cigaret, men ville dog begrænse det til et halvt år til et år måske.  

Held og lykke uanset hvordan du vælger at gøre det!

Anmeld Citér

1. september 2021

Carina:-)

Er der andre rygere herinde, som skal i gang med et rygestop? Eventuelt nogle tidligere rygere, der har lyst til at dele, hvordan de er stoppet.

Skammer mig meget over det, og har besluttet at stoppe.

Jeg læste bogen " endelig ikkeryger " 

Den var en øjenåbner - og har ikke røget siden.

Anmeld Citér

2. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Forstå mig ret - men jeg stoppede faktisk “bare” - altså uden hjælpemidler. Jeg ved at det kan lyde skørt, men i stedet for at begynde at skulle tænke i en masse erstatning og nye former for afhængighed, hjalp det ekstremt meget at tage en beslutning og holde fast. Jeg får stadig lyst til en smøg en sjælden gang - og det er helt ok, for beslutningen er jo truffet om at det er slut, og jeg behøver derfor ikke handle på min trang. Den er jo netop “bare” en trang, som er ufarlig. Jeg spiser jo fx heller ikke is hver eneste gang jeg har lyst, for det ville jeg have dagligt, så jeg ignorerer det i stedet og finder på noget andet at foretage mig. Det fungerer og det er en kæmpe lettelse at give slip på det. 

Anmeld Citér

2. september 2021

McK

Profilbillede for McK

Jeg var STORryger. Stoppede fra den ene dag til den anden. Ja det var megahårdt de første 14 dage, men man skal bare hænge i.

Anmeld Citér

2. september 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
StortOgSmåt skriver:

Forstå mig ret - men jeg stoppede faktisk “bare” - altså uden hjælpemidler. Jeg ved at det kan lyde skørt, men i stedet for at begynde at skulle tænke i en masse erstatning og nye former for afhængighed, hjalp det ekstremt meget at tage en beslutning og holde fast. Jeg får stadig lyst til en smøg en sjælden gang - og det er helt ok, for beslutningen er jo truffet om at det er slut, og jeg behøver derfor ikke handle på min trang. Den er jo netop “bare” en trang, som er ufarlig. Jeg spiser jo fx heller ikke is hver eneste gang jeg har lyst, for det ville jeg have dagligt, så jeg ignorerer det i stedet og finder på noget andet at foretage mig. Det fungerer og det er en kæmpe lettelse at give slip på det. 

Jeg synes ikke, det lyder skørt. Mange bliver helt bekymrede ved tanken om at “miste” sine smøger og tænker straks “Hvad skal jeg have i stedet?”

Med viljestyrke kan man komme langt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.