Hej Trine,
Jeg har selv været igennem behandling, som du ved. Vi måtte igennem 3 inseminationsforsøg uden held. Kom så videre med reagensglas, og det lykkedes i første forsøg. Da jeg blev insemineret koncentrerede lægen sig altid kun om at få et stort æg frem, men der sket som sagt intet. Jeg fik godt nok æg, men ingen graviditet. Og min kæreste og jeg har os fået at vide at ingen af os fejler noget.
Da vi så kom igang med reagens og æggene skulle høstes, var der 11 fine æglommer, men det viste sig at der kun var æg i 5 af dem. Og det var for det meste i de små æglommer der var æg. Det var de meget overraskede over på klinikken. Så måske at det ene æg der var kommet frem ved insemination altid har været tomt?? Hvad jeg har forstået, så i det første reagens forsøg der lægger de 'bare' æg og sædceller sammen i lab, og lader dem prøve at finde sammen selv. Hvis der så ikke sker noget der, så sprøjter de sæd direkte i ægget næste gang.
Jeg har en kollega der har været igennem det. Deres første forsøg mislykkedes, da (som lægerne sagde) hendes æg afviste sæden, da det anså det som fjender. Ved næste forsøg blev sæden sprøjtet direkte i ægget og hun blev gravid.
Jeg håber virkelig snart for jer at i kan komme videre i systemet!! Det er s** for hårdt at blive ved med det samme 
Stort knus herfra.....
Anmeld