30. gang er ikke lykkens gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

Nova's mor

Tjuhl skriver:

må vi konstatere... jeg er netop begyndt at bløde

Det er jeg ked af at høre,  så meget fingre for at det snart lykkes for jer.

Et kæmpe herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

oo

Ansemusen skriver:

Hvordan har din mand det med alt det her? Er han også ved at være fed up psykisk? Tænker det må være benhårdt for jer begge  

søren, den evige pessimist, er helt vildt god til at holde humøret oppe. når jeg sidder og hyler, siger han "jeg ved godt du ikke vil høre det, men det skal nok gå og vi skal nok få et barn!" og når jeg siger, at jeg fandme ikke vil mere, så siger han "det er for tidligt at give op!". så han er ikke fed up på den måde, men han syntes ikke det er sjovt at se mig så ked af det, og jeg tror også han syntes det er barskt at se mig gå igennem behandlingerne. men han er en enorm støtte. han har fx været med til hver eneste lille undersøgelse, samtale, blodprøve osv på klinikken

Anmeld

27. oktober 2009

oo

Miamaja skriver:

Uha jeg synes virkelig barnloshed fylder rigtig, rigtig meget for en del herinde paa baby.dk. det gor mig virkelig ondt at saa mange kaemper med det. det er svaert at saette sig ind i hvis man ikke selv har provet det, saa det kan jeg ikke. jeg har ogsaa altid vist at jeg ville have born men hvordan jeg fik dem har altid vaeret ligegyldigt og ikke det vigtigeste for mig. Men det undrer mig en del hvorfor der ikke er flere der vaelger at bruge disse krafter paa at soge om adoption.ikke at du burde adoptere, hvis du ikke synes det er det rette for lige praecis dig, men det undrer mig generelt, naar der er saa mange herinde med samme problemer, som slet ikke taenker i de baner. Ja, jeg er den eneste adoptiv mor paa baby.dk og det er pudsigt, synes jeg.

for mig, lige nu, er adoption ikke en mulighed. vi er desuden rimelig sikre på at vi ikke ville blive godkendt som adoptivforældre pga forskellige ting.

men det er jo en mulighed, og en mulighed man skal have i mente. men jeg tror mange af os er indstillede på at kæmpe for at få et biologisk barn. jeg er. også når jeg siger jeg ikke er

Anmeld

27. oktober 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

må vi konstatere... jeg er netop begyndt at bløde

Ej søde hvor trist!!! Jeg ville ønske det snart var din og min tur!!!

Sig til hvis der er noget jeg kan gøre!! Jeg arbejder i samme by som du bor... Så er klar på en kop kaffe el. te..

Jeg ønsker dig held og lykke med det næste forsøg Trine!!

Knus Lene

Anmeld

28. oktober 2009

Betina88

For filan da osse .. Den må sku' snart være der , når I ha' prøvet så mange gange ..

Men jeg  fingre for dig og håber det alt bedste ..

Anmeld

28. oktober 2009

tb

Hej Trine,

Jeg har selv været igennem behandling, som du ved. Vi måtte igennem 3 inseminationsforsøg uden held. Kom så videre med reagensglas, og det lykkedes i første forsøg. Da jeg blev insemineret koncentrerede lægen sig altid kun om at få et stort æg frem, men der sket som sagt intet. Jeg fik godt nok æg, men ingen graviditet. Og min kæreste og jeg har os fået at vide at ingen af os fejler noget.

Da vi så kom igang med reagens og æggene skulle høstes, var der 11 fine æglommer, men det viste sig at der kun var æg i 5 af dem. Og det var for det meste i de små æglommer der var æg. Det var de meget overraskede over på klinikken. Så måske at det ene æg der var kommet frem ved insemination altid har været tomt?? Hvad jeg har forstået, så i det første reagens forsøg der lægger de 'bare' æg og sædceller sammen i lab, og lader dem prøve at finde sammen selv. Hvis der så ikke sker noget der, så sprøjter de sæd direkte i ægget næste gang.

Jeg har en kollega der har været igennem det. Deres første forsøg mislykkedes, da (som lægerne sagde) hendes æg afviste sæden, da det anså det som fjender. Ved næste forsøg blev sæden sprøjtet direkte i ægget og hun blev gravid.

Jeg håber virkelig snart for jer at i kan komme videre i systemet!! Det er s** for hårdt at blive ved med det samme

Stort knus herfra.....

Anmeld

28. oktober 2009

oo

tb skriver:

Hej Trine,

Jeg har selv været igennem behandling, som du ved. Vi måtte igennem 3 inseminationsforsøg uden held. Kom så videre med reagensglas, og det lykkedes i første forsøg. Da jeg blev insemineret koncentrerede lægen sig altid kun om at få et stort æg frem, men der sket som sagt intet. Jeg fik godt nok æg, men ingen graviditet. Og min kæreste og jeg har os fået at vide at ingen af os fejler noget.

Da vi så kom igang med reagens og æggene skulle høstes, var der 11 fine æglommer, men det viste sig at der kun var æg i 5 af dem. Og det var for det meste i de små æglommer der var æg. Det var de meget overraskede over på klinikken. Så måske at det ene æg der var kommet frem ved insemination altid har været tomt?? Hvad jeg har forstået, så i det første reagens forsøg der lægger de 'bare' æg og sædceller sammen i lab, og lader dem prøve at finde sammen selv. Hvis der så ikke sker noget der, så sprøjter de sæd direkte i ægget næste gang.

Jeg har en kollega der har været igennem det. Deres første forsøg mislykkedes, da (som lægerne sagde) hendes æg afviste sæden, da det anså det som fjender. Ved næste forsøg blev sæden sprøjtet direkte i ægget og hun blev gravid.

Jeg håber virkelig snart for jer at i kan komme videre i systemet!! Det er s** for hårdt at blive ved med det samme

Stort knus herfra.....

hej! tak for dine positive historier

det er egentlig vores eget valg, at vi stadig er i IUI, vi blev tilbudt at gå videre til IVF efter første IUI hvor jeg blev gravid udenfor livmoderen, men de sagde samtidig, at der jo var gode muligheder for at det ville lykkes igen ved IUI og jeg var ærlig talt skræmt af IVF behandlingerne!

en jeg har hen over efteråret forsøgt at mentalt forberede mig selv på en IVF, og så var der en dag en herinde der skrev til mig, at ja, det er da skræmmende, men det var IUI jo også første gang og nu syntes man det er ingenting. Så vi vil videre i systemet, men jeg tror vi venter til efter jul.

Anmeld

28. oktober 2009

oo

ønskebarn74 skriver:

Ej søde hvor trist!!! Jeg ville ønske det snart var din og min tur!!!

Sig til hvis der er noget jeg kan gøre!! Jeg arbejder i samme by som du bor... Så er klar på en kop kaffe el. te..

Jeg ønsker dig held og lykke med det næste forsøg Trine!!

Knus Lene

tak Lene

jeg har det egentlig okay idag. det er pisseærgeligt, men ja...ikke særlig overraskende et eller andet sted.

Anmeld

28. oktober 2009

tb

Tjuhl skriver:

hej! tak for dine positive historier

det er egentlig vores eget valg, at vi stadig er i IUI, vi blev tilbudt at gå videre til IVF efter første IUI hvor jeg blev gravid udenfor livmoderen, men de sagde samtidig, at der jo var gode muligheder for at det ville lykkes igen ved IUI og jeg var ærlig talt skræmt af IVF behandlingerne!

en jeg har hen over efteråret forsøgt at mentalt forberede mig selv på en IVF, og så var der en dag en herinde der skrev til mig, at ja, det er da skræmmende, men det var IUI jo også første gang og nu syntes man det er ingenting. Så vi vil videre i systemet, men jeg tror vi venter til efter jul.

jeg var os meget skræmt ved tanken om IVF..... men det er ikk så slemt  jeg synes ikke hormonpåvirkningen var så meget værre end ved insemination.. jeg skal da være ærlig og sige, at jeg var meget nervøs for ægudtagningen.. vi fik hjælp i dronninglund, og de var simpelthen så søde derude!! man får jo beroligende pille hjemmefra og da jeg kom på sygehuset fik jeg os lagt drop i hånden med smertestillende.. plus de os lokalbedøver nedefra.. nogle siger det ikke gør ondt at få taget æg ud, men jeg synes nu det stak lidt  men ikke noget der ikke var til at holde ud.. men det lyder til du har en kanon sød mand, som nok skal støtte dig alt han kan.. jeg tror næsten det var det der var værst for min.. det at han kunne se jeg havde lidt ondt, men at han ikke kunne gøre noget.. det stakkels pus  bagefter kom jeg på opvågning og vi fik lidt morgenmad.. god service.. det har i hvert fald været det hele værd, selvom man har været lidt nervøs/bange op til..

hvis i har mulighed for det, synes jeg i hvert fald i skal søge om IVF behandling, når i igen er klar til det.. chancerne er jo noget bedre..

knus

Anmeld

28. oktober 2009

oo

tb skriver:

jeg var os meget skræmt ved tanken om IVF..... men det er ikk så slemt  jeg synes ikke hormonpåvirkningen var så meget værre end ved insemination.. jeg skal da være ærlig og sige, at jeg var meget nervøs for ægudtagningen.. vi fik hjælp i dronninglund, og de var simpelthen så søde derude!! man får jo beroligende pille hjemmefra og da jeg kom på sygehuset fik jeg os lagt drop i hånden med smertestillende.. plus de os lokalbedøver nedefra.. nogle siger det ikke gør ondt at få taget æg ud, men jeg synes nu det stak lidt  men ikke noget der ikke var til at holde ud.. men det lyder til du har en kanon sød mand, som nok skal støtte dig alt han kan.. jeg tror næsten det var det der var værst for min.. det at han kunne se jeg havde lidt ondt, men at han ikke kunne gøre noget.. det stakkels pus  bagefter kom jeg på opvågning og vi fik lidt morgenmad.. god service.. det har i hvert fald været det hele værd, selvom man har været lidt nervøs/bange op til..

hvis i har mulighed for det, synes jeg i hvert fald i skal søge om IVF behandling, når i igen er klar til det.. chancerne er jo noget bedre..

knus

jeg må indrømme, at jeres indlæg vedr. IVF virkelig har fået os til at tænke, at måske er det bare NU. vi havde lige en snak om det imorges, men vi er begge to lidt skræmte. men samtidig, så vil vi jo også bare så gerne have det sker!

vi blev så enige om, at jeg skulle ringe til klinikken og høre hvordan og hvorledes, for hvis vi skal strate i IVF, skal samtalen jo lige i denne uge. de har så tlf svarer på begge deres telefoner, hvilket ikke tyder godt, syntes jeg (de sagde i sommers, at de led af personalemangel, og vi kunne fx ikke komme i behandling i august pga af det). men nu har jeg lagt en besked på tlf svarern for tilmeldinger og forklaret vores sag og at vi gerne vil videre. måske. uuuh! ret stort! meget nervepirrende!!

men egentlig er det også rart at tage beslutningen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.