Nogle der har fortrudt vaccinen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2021

Anonym

Kender en ung læge som selv er blevet vaccineret. Lægens mor ønskede ikke at blive vaccineret men lægen overtalte hende til det. Kort tid efter fik hun en blodprop i hjernen, og hun var ellers en rask kvinde. Hun har varige mén, og lægen har fortrudt at h*n overbeviste hende og at h*n selv blev vaccineret. Især nu hvor det kommer frem at man på trods af vaccinationen kan få corona og ende med at blive indlagt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Kender en ung læge som selv er blevet vaccineret. Lægens mor ønskede ikke at blive vaccineret men lægen overtalte hende til det. Kort tid efter fik hun en blodprop i hjernen, og hun var ellers en rask kvinde. Hun har varige mén, og lægen har fortrudt at h*n overbeviste hende og at h*n selv blev vaccineret. Især nu hvor det kommer frem at man på trods af vaccinationen kan få corona og ende med at blive indlagt. 

Jeg er ked af at sige det, men den slags anekdoter siger intet om vaccinen, men bidrager blot til mere angst. Det er ikke et unormalt fænomen at tilsyneladende raske mennesker får blodpropper, især ikke ældre som man må formode lægens mor er.

Anmeld Citér

26. august 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Se dette link fra Sundhedsstyrelsen. Tallene er fra i dag.

https://www.sst.dk/da/corona/covid-19-og-ny-coronavirus/coronatal

I alt gennem hele pandemien har 341.549 personer været smittet.

2.573 Er døde. Det svarer til 0,75 % af de smittede.

Vedrørende dødsfald skriver Sundhedsstyrelsen : 

Opgørelsen af antallet af døde omfatter dødsfald, der er registreret indenfor 30 dage efter påvist COVID-19 infektion - på baggrund af positiv PCR test.

COVID-19 er ikke nødvendigvis den tilgrundliggende årsag til dødsfaldet.

dvs. reelt kan det være mange færre der er døde af COVID. 

se endvidere tabellen over indlagte på sygehusene samt alder på døde.

sundhedsstyrelsen skriver: “Indlagte omfatter' patienter, der er eller har været indlagt mere end 12 timer. En relevant indlæggelse er defineret som en indlæggelse indenfor 14 dage efter prøvetagningsdato for en positiv SARS-CoV-2 prøve. 

dvs der reelt kan være nogle der er indlagt for andet end COVID.

Risikoen for død og indlæggelse i forbindelse med COVID er yderst lille.  Og de fleste er gamle mennesker.  Jeg håber, at tallene kan sætte din angst i perspektiv. Din risiko for at blive alvorligt syg samt dø af COVID er yderst lille.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. august 2021

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg har flere angst diagnoser, og netop derfor hat jeg ikke fået vaccinen. 
De sidste næsten 2 år, imens COVID-19, har raseret, er mit angst fuldstædig gået amok. Katastrofe tanker nonstop, angst for mennesker, medicin, sygehuse alt er bare blusset helt op. Det sker, når store ændringer kommer. 
Jeg kender mine sygdomme, jeg ved blev jeg presset nok, ville jeg få vaccinen, og efterfølgende gå meget længe med en angst, for hvad er kommet i min krop. En angst jeg får hver gang jeg tager nyt medicin mm  Jeg vil ikke komme i et dybere hul mentalt, for andres sikkerhed. Ja jeg lyder måske egoistisk, men en vaccine vil betyde frihed for de meste. For mig,vil det betyde måneder for at bearbejde angsten… 

Det væreste er jo fornuften stadig er der. Jeg ved det ville være bedre hvis jeg fik stikket. Jeg ved at keg ville være mere sikker, hvis jeg fik COVID-19. 
men åh, angst og andre mentale ting overdøver det fuldstædig. 
Ja jeg er i behandling, og min psyiaker har sagt keg nok burde vente, til jeg ved jeg ikke kommer ud næsten angst 24/7, og jeg skal ikke føle mig som et dårlig menneske for det, men hold op hvor for jeg mange ubehagelige blikke, når jeg fortæller jeg ikke er vaccineret.. 

Jeg har isoleret mig selv fra første tilfælde og isolere mig stadig. Jeg handler, men når jeg kommer hjem, skal jeg minimum have 3 bade, for at være sikker på bakterier er væk og jeg ikke bliver syg, så langt går mine tanker ud.. 

Det her har overtaget mit liv!!! 
Og så træt at mennesker, som fortæller mig “Tag dig sammen, det er bare et stik” 

Nu kender jeg hverken dig eller din angst, men udefra det du beskriver er din angst voldsomt aktiv pga. sygdommen. Min logik ville nok sige, at så kunne vaccinen være en del af løsningen? Altså at angsten blev mindre, fordi risikoen for at få sygdommen ville være mindre? Men sådan virker det måske ikke? 

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym

Skouboe skriver:

Nu kender jeg hverken dig eller din angst, men udefra det du beskriver er din angst voldsomt aktiv pga. sygdommen. Min logik ville nok sige, at så kunne vaccinen være en del af løsningen? Altså at angsten blev mindre, fordi risikoen for at få sygdommen ville være mindre? Men sådan virker det måske ikke? 

Jeg har angst for både sygdommen og vaccinen. Det er utroligt svært at forklare, hvordan mine tanker fungere , men jeg har altid været utrolig bange for medicin og sygehuse, grundet en oplevelse som skete i min barndom, som jeg ikke vil nærmere ind på. Mad, bakterier, sygdom mm ALT hvad som der er en lille bitte chance for kan skade mig “indefra” skriger min hjerne DANGER, og hele mine krop reagere. Min logik fortæller mig min smerte går væk, hvis jeg tager den penodil, men angsten fortæller mig at den penodil kan dræbe mig. Hvad nu hvis jeg tog for meget, begynder jeg at bløde fra mine slimhinder, kramper mm

Angst er desværre ikke logisk. Hvis det var, ville mit liv have set meget anderledes ud idag, Det ville ikke være så ensomt

Anmeld Citér

30. august 2021

Anonym

Jeg er færdig vaccineret med moderne

Det var et svært valg for mig. Og jeg havde nogle forfærdelige døgn efterfølgende - fordi jeg fortrød. Jeg har ligesom dig angst, desværre. Jeg har helbredsangst både for sygdomme og bivirkninger ift. lægemidler. Og anti-vaccere og deres skræmme kampaniger steg mig total til hoved døgnene efter. I min verden er det SÅ fint om man ikke vil tá den, men det er virkelig voldsomt nogle af de påstande som skrives på FB - særligt kommentar spore på DR, BT m.m. Og det går rent ind her, og har bidraget til meget angst og fortvivelse.... MEN jeg er også et meget logisk menneske som fordyber mig i fakta når jeg skal træffe beslutninger. Så jeg har læst samtlige af alle videnskabelige artikler vedr. vaccinen. Og den ændre IKKE ved dit DNA, metoden er anerkendt og forsket i i flere årtier, moderne/Pfizer er GODKENDT og ikke “nødgodkendte” som nogle mener - disse fakta er vigtige at kende, så man bedre kan forholde sig til vaccinen jeg valgte i sidste ende at blive vaccineret fordi jeg ønsker at passe på min familie -  og at fordelene oversteg risikoen. 

Et godt råd, jeg har lært af en terapeut - som jeg selv bruger, er at fakta tjekke påstande. Ikke søge sygdomme, men fakta tjekke. F.eks. Har der kørt nogle videoer på de sociale medier om en læge fra USA som påstod ting om vaccinerne, som pustede til min angst. Jeg googlede ham, og så viser det sig, at manden slet ikke eksistere, han er hverken læge, PhD eller en skid andet - han er en fupmager, som ikke aner hvad han taler om, og bum så var angsten mindre

Anmeld Citér

30. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er færdig vaccineret med moderne

Det var et svært valg for mig. Og jeg havde nogle forfærdelige døgn efterfølgende - fordi jeg fortrød. Jeg har ligesom dig angst, desværre. Jeg har helbredsangst både for sygdomme og bivirkninger ift. lægemidler. Og anti-vaccere og deres skræmme kampaniger steg mig total til hoved døgnene efter. I min verden er det SÅ fint om man ikke vil tá den, men det er virkelig voldsomt nogle af de påstande som skrives på FB - særligt kommentar spore på DR, BT m.m. Og det går rent ind her, og har bidraget til meget angst og fortvivelse.... MEN jeg er også et meget logisk menneske som fordyber mig i fakta når jeg skal træffe beslutninger. Så jeg har læst samtlige af alle videnskabelige artikler vedr. vaccinen. Og den ændre IKKE ved dit DNA, metoden er anerkendt og forsket i i flere årtier, moderne/Pfizer er GODKENDT og ikke “nødgodkendte” som nogle mener - disse fakta er vigtige at kende, så man bedre kan forholde sig til vaccinen jeg valgte i sidste ende at blive vaccineret fordi jeg ønsker at passe på min familie -  og at fordelene oversteg risikoen. 

Et godt råd, jeg har lært af en terapeut - som jeg selv bruger, er at fakta tjekke påstande. Ikke søge sygdomme, men fakta tjekke. F.eks. Har der kørt nogle videoer på de sociale medier om en læge fra USA som påstod ting om vaccinerne, som pustede til min angst. Jeg googlede ham, og så viser det sig, at manden slet ikke eksistere, han er hverken læge, PhD eller en skid andet - han er en fupmager, som ikke aner hvad han taler om, og bum så var angsten mindre

Kæmpe meget  for at gøre at undersøge tingene på den måde!

Det kunne vi vist alle blive bedre til!

Anmeld Citér

31. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg kender et par stykker der har fortrudt. Ikke fordi de har fået bivirkninger. Men fordi de kun fil dem for at undgå at testes hele tiden og da det ophøre snart så ville de ønske de bare havde holdt ud længere med teste. 
kun en enkelt er blevet smittet med corona trods vaccine og var indlagt. Han fortryder af den grund da vaccinen jo så alligevel ikk hjalp ham. 

Jeg var i kontakt med den smittede og jeg er ikk selv vaccineret og ønsker den heller ikke. Jeg blev ikke smittet. 

Jeg har også kun fået vaccinen, fordi jeg ikke gad flere tests, men modsat dine bekendte har jeg ikke fortrudt. Jeg tog tidligt en Johnson, så jeg har nu haft 3 måneder med sommer, hvor jeg har kunnet gøre, som jeg ville uden at skulle planlægge det med test. Spontaniteten har været tilbage.

Jeg har været meget ude og uden vaccine havde det betydet test 2-3 gange om ugen de sidste 3 måneder. Derudover gør vaccinen det så meget nemmere for mig at rejse i udlandet, da jeg kan rejse alle steder hen uden at skulle i karantæne når jeg kommer hjem (bortset fra røde lande som der er meget få af), og i flere lande er vaccine enten et krav eller gør det meget nemmere at rejse i landet. Desværre nøler USA med at åbne op, så turen til NYC i næste uge må nok rykkes.

Rejser man ikke så meget eller betyder ens social liv, at man kan nøjes med test måske en gang om ugen, så kan jeg godt forstå, at man måske ikke synes, at det har været værd at blive vaccineret, hvis det kun er for at undgå test.

Anmeld Citér

31. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg har flere angst diagnoser, og netop derfor hat jeg ikke fået vaccinen. 
De sidste næsten 2 år, imens COVID-19, har raseret, er mit angst fuldstædig gået amok. Katastrofe tanker nonstop, angst for mennesker, medicin, sygehuse alt er bare blusset helt op. Det sker, når store ændringer kommer. 
Jeg kender mine sygdomme, jeg ved blev jeg presset nok, ville jeg få vaccinen, og efterfølgende gå meget længe med en angst, for hvad er kommet i min krop. En angst jeg får hver gang jeg tager nyt medicin mm  Jeg vil ikke komme i et dybere hul mentalt, for andres sikkerhed. Ja jeg lyder måske egoistisk, men en vaccine vil betyde frihed for de meste. For mig,vil det betyde måneder for at bearbejde angsten… 

Det væreste er jo fornuften stadig er der. Jeg ved det ville være bedre hvis jeg fik stikket. Jeg ved at keg ville være mere sikker, hvis jeg fik COVID-19. 
men åh, angst og andre mentale ting overdøver det fuldstædig. 
Ja jeg er i behandling, og min psyiaker har sagt keg nok burde vente, til jeg ved jeg ikke kommer ud næsten angst 24/7, og jeg skal ikke føle mig som et dårlig menneske for det, men hold op hvor for jeg mange ubehagelige blikke, når jeg fortæller jeg ikke er vaccineret.. 

Jeg har isoleret mig selv fra første tilfælde og isolere mig stadig. Jeg handler, men når jeg kommer hjem, skal jeg minimum have 3 bade, for at være sikker på bakterier er væk og jeg ikke bliver syg, så langt går mine tanker ud.. 

Det her har overtaget mit liv!!! 
Og så træt at mennesker, som fortæller mig “Tag dig sammen, det er bare et stik” 

Det er simpelthen ikke ok. Jeg er så træt af den del af samfundet/befolkningen, der synes, at de har ret til at dømme/fordømme andres valg og, at man skal mødes med ubehagelige blikke og kommentarer pga. det valg man har truffet omkring bl.a. vaccine.

Fra nogle folk dømmes man som egoist, hvis man ikke bliver vaccineret uanset grunden og fra andre dømmes man som dum/får hvis man bliver vaccineret. Heldigvis har jeg indtryk af, at det stadig er en mindre del af befolkningen, der har travlt med fordømmelserne, og skal jeg være den fordømmende tror jeg, at det i høj grad er dem uden så  meget indhold i livet for de har godt nok god tid til at være på sociale medier og råbe højt om andres valg.

Langt de fleste har snart deres normale liv tilbage. Kan vi ikke også komme tilbage til, at der ikke er så mange, hvis indhold i livet er konstant at skulle pege fingre af andre. Jeg ved godt, at der sidder nogle tilbage, der pga. skrøbeligt helbred og/eller angst ikke vil få deres totale frihed tilbage den 10. september, når alle restriktioner er væk, men langt hovedparten af befolkningen kan om få dage få deres normale liv tilbage, hvis de ønsker det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.