Anonym skriver:
Jeg har en fantastisk god veninde som i forvejen kæmper med angst, nu hendes angst så gået helt agurk efter hun har fået sine vacciner. Hun var i forvejen i tvivl om hvorvidt hun skulle sige ja tak eller nej tak, men pga hendes job ville det afgjort være nemmest at være vaccineret.
Jeg støttede hende selvom jeg ikke selv ønsker vaccinen endnu, (hvilket gør jeg nok har endnu dårligere samvittighed nu). Det ikke sjovt at se hende kravle ind i sig selv på den måde og det efterhånden længe siden hun har gået ture med mig om aftenen.
Har spurgt hende om det fordi hun har fået bivirkninger, men det skulle ikke være derfor heldigvis. (Tror desværre bare det har skubbet mere til hendes angst).
Men nu tænker jeg, er der andre som sidder og har fortrudt efterfølgende ?
Jeg svinger selv lidt i forhold til om jeg skal sige ja for at gøre det lettere for mig selv på sigt, men er dælme bange for at ende som min veninde og fortryde de bagefter.
Det ok at svare anonymt da alt det her med vaccinerne er så ømtåleligt.
Jeg har flere angst diagnoser, og netop derfor hat jeg ikke fået vaccinen.
De sidste næsten 2 år, imens COVID-19, har raseret, er mit angst fuldstædig gået amok. Katastrofe tanker nonstop, angst for mennesker, medicin, sygehuse alt er bare blusset helt op. Det sker, når store ændringer kommer.
Jeg kender mine sygdomme, jeg ved blev jeg presset nok, ville jeg få vaccinen, og efterfølgende gå meget længe med en angst, for hvad er kommet i min krop. En angst jeg får hver gang jeg tager nyt medicin mm Jeg vil ikke komme i et dybere hul mentalt, for andres sikkerhed. Ja jeg lyder måske egoistisk, men en vaccine vil betyde frihed for de meste. For mig,vil det betyde måneder for at bearbejde angsten…
Det væreste er jo fornuften stadig er der. Jeg ved det ville være bedre hvis jeg fik stikket. Jeg ved at keg ville være mere sikker, hvis jeg fik COVID-19.
men åh, angst og andre mentale ting overdøver det fuldstædig.
Ja jeg er i behandling, og min psyiaker har sagt keg nok burde vente, til jeg ved jeg ikke kommer ud næsten angst 24/7, og jeg skal ikke føle mig som et dårlig menneske for det, men hold op hvor for jeg mange ubehagelige blikke, når jeg fortæller jeg ikke er vaccineret..
Jeg har isoleret mig selv fra første tilfælde og isolere mig stadig. Jeg handler, men når jeg kommer hjem, skal jeg minimum have 3 bade, for at være sikker på bakterier er væk og jeg ikke bliver syg, så langt går mine tanker ud..
Det her har overtaget mit liv!!!
Og så træt at mennesker, som fortæller mig “Tag dig sammen, det er bare et stik”