Nogle der har fortrudt vaccinen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vaccine status

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.120 visninger
18 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg har en fantastisk god veninde som i forvejen kæmper med angst, nu hendes angst så gået helt agurk efter hun har fået sine vacciner. Hun var i forvejen i tvivl om hvorvidt hun skulle sige ja tak eller nej tak, men pga hendes job ville det afgjort være nemmest at være vaccineret. 

Jeg støttede hende selvom jeg ikke selv ønsker vaccinen endnu, (hvilket gør jeg nok har endnu dårligere samvittighed nu). Det ikke sjovt at se hende kravle ind i sig selv på den måde og det efterhånden længe siden hun har gået ture med mig om aftenen. Har spurgt hende om det fordi hun har fået bivirkninger, men det skulle ikke være derfor heldigvis. (Tror desværre bare det har skubbet mere til hendes angst).  

Men nu tænker jeg, er der andre som sidder og har fortrudt efterfølgende ? 

Jeg svinger selv lidt i forhold til om jeg skal sige ja for at gøre det lettere for mig selv på sigt, men er dælme bange for at ende som min veninde og fortryde de bagefter. 

Det ok at svare anonymt da alt det her med vaccinerne er så ømtåleligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har en fantastisk god veninde som i forvejen kæmper med angst, nu hendes angst så gået helt agurk efter hun har fået sine vacciner. Hun var i forvejen i tvivl om hvorvidt hun skulle sige ja tak eller nej tak, men pga hendes job ville det afgjort være nemmest at være vaccineret. 

Jeg støttede hende selvom jeg ikke selv ønsker vaccinen endnu, (hvilket gør jeg nok har endnu dårligere samvittighed nu). Det ikke sjovt at se hende kravle ind i sig selv på den måde og det efterhånden længe siden hun har gået ture med mig om aftenen. Har spurgt hende om det fordi hun har fået bivirkninger, men det skulle ikke være derfor heldigvis. (Tror desværre bare det har skubbet mere til hendes angst).  

Jeg svinger selv lidt i forhold til om jeg skal sige ja for at gøre det lettere for mig selv på sigt, men er dælme bange for at ende som min veninde og fortryde de bagefter. 

Jeg er lidt i tvivl om dit formål med spørgsmålet. Mener du, om andre har fortrudt pga. efterfølgende opblussen af angst - som vel også kunne opstå efter en flyrejse, en eksamen, en vild koncert - eller pga. bivirkninger, der direkte relaterer til vaccinen? Har du selv en angstproblematik? - for ellers virker det ret usandsynligt, at det skulle ramme dig. 

Anmeld Citér

26. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender ingen der har fortrudt... Og jeg kender ingen der har fået pludselig opblussen af angst efter vaccine. Så jeg tror ikke du behøver at have den bekymring med mindre du selv er udfordret på samme måde som din veninde. 

Jeg er bare ovenud glad for at jeg har fået mine stik. Jeg har netop været nærkontakt til en smittet (ikke  vaccineret) og han var/er virkelig virkelig syg. Ikke indlagt, men bare virkelig dårlig. Jeg har ikke ét eneste symptom, og ej heller testet positiv, selvom vi har delt seng. Jeg kan ikke vide om jeg ville være blevet smittet uden vaccine, men chancen var nok større. jeg er dælme glad for ikke at gå ned på samme måde som han gør lige nu. Det er voldsomt.

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har flere angst diagnoser, og netop derfor hat jeg ikke fået vaccinen. 
De sidste næsten 2 år, imens COVID-19, har raseret, er mit angst fuldstædig gået amok. Katastrofe tanker nonstop, angst for mennesker, medicin, sygehuse alt er bare blusset helt op. Det sker, når store ændringer kommer. 
Jeg kender mine sygdomme, jeg ved blev jeg presset nok, ville jeg få vaccinen, og efterfølgende gå meget længe med en angst, for hvad er kommet i min krop. En angst jeg får hver gang jeg tager nyt medicin mm  Jeg vil ikke komme i et dybere hul mentalt, for andres sikkerhed. Ja jeg lyder måske egoistisk, men en vaccine vil betyde frihed for de meste. For mig,vil det betyde måneder for at bearbejde angsten… 

Det væreste er jo fornuften stadig er der. Jeg ved det ville være bedre hvis jeg fik stikket. Jeg ved at keg ville være mere sikker, hvis jeg fik COVID-19. 
men åh, angst og andre mentale ting overdøver det fuldstædig. 
Ja jeg er i behandling, og min psyiaker har sagt keg nok burde vente, til jeg ved jeg ikke kommer ud næsten angst 24/7, og jeg skal ikke føle mig som et dårlig menneske for det, men hold op hvor for jeg mange ubehagelige blikke, når jeg fortæller jeg ikke er vaccineret.. 

Jeg har isoleret mig selv fra første tilfælde og isolere mig stadig. Jeg handler, men når jeg kommer hjem, skal jeg minimum have 3 bade, for at være sikker på bakterier er væk og jeg ikke bliver syg, så langt går mine tanker ud.. 

Det her har overtaget mit liv!!! 
Og så træt at mennesker, som fortæller mig “Tag dig sammen, det er bare et stik” 

Anmeld Citér

26. august 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg har flere angst diagnoser, og netop derfor hat jeg ikke fået vaccinen. 
De sidste næsten 2 år, imens COVID-19, har raseret, er mit angst fuldstædig gået amok. Katastrofe tanker nonstop, angst for mennesker, medicin, sygehuse alt er bare blusset helt op. Det sker, når store ændringer kommer. 
Jeg kender mine sygdomme, jeg ved blev jeg presset nok, ville jeg få vaccinen, og efterfølgende gå meget længe med en angst, for hvad er kommet i min krop. En angst jeg får hver gang jeg tager nyt medicin mm  Jeg vil ikke komme i et dybere hul mentalt, for andres sikkerhed. Ja jeg lyder måske egoistisk, men en vaccine vil betyde frihed for de meste. For mig,vil det betyde måneder for at bearbejde angsten… 

Det væreste er jo fornuften stadig er der. Jeg ved det ville være bedre hvis jeg fik stikket. Jeg ved at keg ville være mere sikker, hvis jeg fik COVID-19. 
men åh, angst og andre mentale ting overdøver det fuldstædig. 
Ja jeg er i behandling, og min psyiaker har sagt keg nok burde vente, til jeg ved jeg ikke kommer ud næsten angst 24/7, og jeg skal ikke føle mig som et dårlig menneske for det, men hold op hvor for jeg mange ubehagelige blikke, når jeg fortæller jeg ikke er vaccineret.. 

Jeg har isoleret mig selv fra første tilfælde og isolere mig stadig. Jeg handler, men når jeg kommer hjem, skal jeg minimum have 3 bade, for at være sikker på bakterier er væk og jeg ikke bliver syg, så langt går mine tanker ud.. 

Det her har overtaget mit liv!!! 
Og så træt at mennesker, som fortæller mig “Tag dig sammen, det er bare et stik” 

Selvom jeg er tilhænger af vaccinen ville du ikke få nogen blikke fra mig. Jeg har selv vurderet at vaccinen var et fornuftigt valg for mig og du har på samme måde væsentlige og saglige argumenter for din tøven. Det synes jeg er helt fair. Det må være hårdt at leve med angst på det niveau. 

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Tænker at det kommer an på hvordan man har det med vacciner. Min søster har haft det rigtig svært under corona, har haft meget angst. Men hun er superglad for vaccinen og den har hjulpet rigtig meget ift hendes angst. For nu føler hun sig mere tryg. Hun bor med mine forældre der er særlig sårbare og har været rigtig bekymret for at smitte dem, hvilket har begrænset hendes aktiviteter. Men efter at hun og de er blevet vaccineret er hun blevet mere rolig og mere social. 

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg er lidt i tvivl om dit formål med spørgsmålet. Mener du, om andre har fortrudt pga. efterfølgende opblussen af angst - som vel også kunne opstå efter en flyrejse, en eksamen, en vild koncert - eller pga. bivirkninger, der direkte relaterer til vaccinen? Har du selv en angstproblematik? - for ellers virker det ret usandsynligt, at det skulle ramme dig. 

Jeg kæmper med generaliseret angst og helbreds angst, det gennem angsten min veninde og jeg kender hinanden.Har lige fra alt det her Corona startede af en eller anden årsag været mere bange for bivirkninger ved vaccination end selve Corona. (Men hvor logisk det er kan måske diskuteres).

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

IenFart skriver:

Selvom jeg er tilhænger af vaccinen ville du ikke få nogen blikke fra mig. Jeg har selv vurderet at vaccinen var et fornuftigt valg for mig og du har på samme måde væsentlige og saglige argumenter for din tøven. Det synes jeg er helt fair. Det må være hårdt at leve med angst på det niveau. 

Tak  

Ja det er hårdt, men jeg har også levet med set hele livet, så det er efterhånden hverdag. Der er heldigvis sket meget bedring! Jeg tør i det mindste stadig at gå ud og handle (max 10 min) men ellers er alt socialt liv væk.. 

Jeg ville ønske jeg bare kunne gå ned med hovedet oprejst, trække ærmet op og sige “bare komme med det” men jeg får det fysik og psykisk dårligt når jeg bare prøvede at bestille en tid  

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Jeg kender et par stykker der har fortrudt. Ikke fordi de har fået bivirkninger. Men fordi de kun fil dem for at undgå at testes hele tiden og da det ophøre snart så ville de ønske de bare havde holdt ud længere med teste. 
kun en enkelt er blevet smittet med corona trods vaccine og var indlagt. Han fortryder af den grund da vaccinen jo så alligevel ikk hjalp ham. 

Jeg var i kontakt med den smittede og jeg er ikk selv vaccineret og ønsker den heller ikke. Jeg blev ikke smittet. 

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Jeg er blevet vaccineret, gennem mit job.

Jeg blev færdig vaccineret i april med phifer.

Jeg var meget i tvivl helt fra start af, om jeg ville tage imod den, og følte et tydeligt pres på at vi alle skulle have den, hurtig muligt. 

Jeg har efterfølgende døjet rigtig meget med muskeømhed, ondt i alle led og min mens var i starten forstyrret og kom ca hver 18 dag, og er blevet noget kraftige igen, ligesom da jeg var teenager, og min migræne er blusset en del op igen. Den første mdr efter 2 stik, var jeg sindssyg træt og fik svimmelhedsanfald, selvom jeg bare stod helt stille og skulle vende mig halvvejs rundt. 

Nu er der snak om, at man skal til at have nr 3, er jeg er 100 procent i tvivl om, om jeg vil tage imod den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.