Sagt på allerkærligste måde: Du bliver simpelthen nødt til at tage dig selv, din selvrespekt og dine rettigheder alvorligt 
SELVFØLGELIG skal han betale (mindst!) halvdelen af huslejen, når han bor der på lige fod med dig. SELVFØLGELIG skal han betale halvdelen af husholdningsbudgettet, hvis han går i jeres køleskab på lige fod med dig. Og SELVFØLGELIG kan det ikke passe, at han kan brænde 9000 af på junkfood mens du kan se din opsparing svinde mere og mere ind 
Jeg er alvorligt bekymret for dig i den relation - han må have rykket godt og grundigt ved din virkelighedsopfattelse, siden du gennem halvandet år har fundet dig i at blive spist af med, at pizzabudgettet er lige så vigtigt som huslejen. Hvordan er dit selvværd generelt?
Jeg tænker en god slagplan for dig kunne være, at I sætter jer sammen, og du fortæller ham, at jeres økonomiske model ikke hænger sammen på nuværende tidspunkt - derefter spørger du ham, om han vil være med til at bidrage til huslejen, hvor I bor nu, eller om du skal finde en billigere lejlighed til dig selv. Desuden har du forberedt et excelskema, der viser, hvor meget I betaler i forsikringer, internet og hvad man nu ellers har af løbende faste udgifter i en lejlighed - spørg om han foretrækker at betale halvdelen af det til din konto hver måned, eller skal I oprette en fælles budgetkonto, så alle jeres fælles faste udgifter bliver fair fordelt?
Det kan godt være, at du alligevel ser jer gå fra hinanden inden for det næste halve års tid - men hvorfor blive ved med at acceptere hans alt for gode deal i det halve år, fremfor at finde selvrespekten frem, og begynde at få et bedre grundlag for en opsparing til når du bliver single?
Jeg ønsker alt det bedste for dig 
Anmeld
Citér