Kæreste betaler ikke husleje..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Øv sikke en situation at havne i. Hvor er han dog tarvelig at han udnytter din hjælpsomhed og gode intentioner

Jeg ville skynde mig at få lavet en aftale med banken til hjælp med at lave et budget. På den måde står du ikke helt alene overfor ham. Det virker måske lidt fjollet at få lavet en fælles budget konto når du regner med at jeres forhold ikke holder, men jeg er bange for at det er den eneste måde du kan sikre dig at han betaler. Jeg ville i hvert fald bede ham om enten at flytte ud eller dele udgifterne med dig prompte

Jeg tror desværre det bliver svært for dig at få de penge tilbage som han skylder dig. Han lyder ikke til at lide af dårlig samvittighed Men synes sagtens du kan lave regnskabet igen og tage en snak med ham. Du kan jo forsøge at få ham til at afdrage over de næste par måneder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2021

Frizzy

Jeg vil tro at de penge er tabt. Men undgå yderligere tab.

Bed ham om at flytte eller bidrage til huslejen. det tror jeg ikke du får noget ud af da han også er på lejekontrakten og du ikke ønsker at blive smidt ud.... Så jeg ville finde et andet sted hurtigt og cut your losses. Find anden bolig og lad ham stege med udgiften i den gamle lejlighed. Ud med den idiot og kig dig bedre om mht næste kæreste. Der er mange gode reelle mænd. 

Anmeld Citér

25. august 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Han lyder som en sjuft - men hvis han synes jeres ordning lige nu er retfærdig - så foreslå i bytter.

Du betaler jeres junkfood og han betaler alle de udgifter du står for nu - det er jo en fair fordeling som han siger og derfor kan i sagtens bytte.

Ellers som andre foreslår så en budgetkonto til betaling af de fællesudgifter - men helt ærligt kom bare ud af det forhold - han sætter tydeligvis sig selv over jer.

Alle de penge du har betalt for meget indtil nu må du nok desværre bare se som dyre lærepenge - han var tydeligvis ikke så solidarisk som dig og har bare udnyttet situationen - du skulle måske også have sat foden ned noget før - og selvom han mistede sit job - så fik han vel dagpenge eller andet og kunne derfor godt bidrage til husholdningsbudgettet.

Anmeld Citér

25. august 2021

Kir

Umiddelbart tænker jeg det bliver svært at få pengene fra ham, det er jo 1,5 år hvor du har ladet stå til. Men du kan jo prøve at kontakte en advokat. 

Men du kan jo sagtens sige at nu skal han altså betale husleje. Og så kræve at I deler jeres "fælles" udgifter op fremover. Så at I giver halvdelen hver til en fælles kasse i starten af hver måned. Hvis han nægter, så må I jo køber hver jeres mad fremover. Og hvis han begynder at snakke om at han betaler junk, så sig at det er fortid, nu starter i på en frisk. Og fremover kan I dele 50/50 hvis I køber junk sammen. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I har været sammen i 5 år, jeres økonomi burde bare flyde sammen.

Lav et fælles budget. Alle penge bliver overført til budget/fælles opsparing og I aftaler et beløb i får hver især som lommepenge.

Fuldstændig ligegyldigt hvor meget han skylder dig, at han tjener mest osv. I er i et forhold og har været det længe, I må vel også have fælles mål og drømme for fremtiden?

Anmeld Citér

25. august 2021

Enmere20

Hvis han mener det går lige op synes jeg i skal prøve at bytte. Han betaler alt det du gør nu og så kan du betale for junkfood som du lyster  så kan det være at han begynder at indrømme at du har ret

Anmeld Citér

25. august 2021

Frizzy

.. og mangler man penge spiser man ikke for 9000kr fastfood ��

Anmeld Citér

25. august 2021

ErDetSnartNU

Sagt på allerkærligste måde: Du bliver simpelthen nødt til at tage dig selv, din selvrespekt og dine rettigheder alvorligt

SELVFØLGELIG skal han betale (mindst!) halvdelen af huslejen, når han bor der på lige fod med dig. SELVFØLGELIG skal han betale halvdelen af husholdningsbudgettet, hvis han går i jeres køleskab på lige fod med dig. Og SELVFØLGELIG kan det ikke passe, at han kan brænde 9000 af på junkfood mens du kan se din opsparing svinde mere og mere ind

Jeg er alvorligt bekymret for dig i den relation - han må have rykket godt og grundigt ved din virkelighedsopfattelse, siden du gennem halvandet år har fundet dig i at blive spist af med, at pizzabudgettet er lige så vigtigt som huslejen. Hvordan er dit selvværd generelt? 

Jeg tænker en god slagplan for dig kunne være, at I sætter jer sammen, og du fortæller ham, at jeres økonomiske model ikke hænger sammen på nuværende tidspunkt - derefter spørger du ham, om han vil være med til at bidrage til huslejen, hvor I bor nu, eller om du skal finde en billigere lejlighed til dig selv. Desuden har du forberedt et excelskema, der viser, hvor meget I betaler i forsikringer, internet og hvad man nu ellers har af løbende faste udgifter i en lejlighed -  spørg om han foretrækker at betale halvdelen af det til din konto hver måned, eller skal I oprette en fælles budgetkonto, så alle jeres fælles faste udgifter bliver fair fordelt? 

Det kan godt være, at du alligevel ser jer gå fra hinanden inden for det næste halve års tid - men hvorfor blive ved med at acceptere hans alt for gode deal i det halve år, fremfor at finde selvrespekten frem, og begynde at få et bedre grundlag for en opsparing til når du bliver single? 

Jeg ønsker alt det bedste for dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.