Kæreste betaler ikke husleje..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.072 visninger
17 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2021

Anonym trådstarter

Hej :-) 

Min kæreste og jeg bor i lejebolig og hat gjort dette i 5 år. 
Min kæreste mistede sit arbejde gor godt 2 år siden og der aftalte vi jeg betalte huslejen, indtil han begyndte at tjene penge igen. 
eer gik 6 mdr, og han tjener 3 gange mere end jeg nu. Problemet er bare, det sidste halvandet år, har han ikke betalt en krone til husholdningen inkl husleje…  Jeg har ikke råd til alle vores udgifter alene, og der bliver hver mdr taget godt ud af min opsparing. Jeg betaler for alt mad til vores hunde, og almindelig daglige ting + take out 

Han betaler også for alle “luksus” ting såsom junkfood, eller café besøg. Junkfood har været ret tit, men intet andet.. 

Vi står begge på lejekontrakten.. 

Hvordan står jeg her? 
Huslejen er næsten hele min løn alene, og alle min sparet penge, skulle ikke gå til dyre boliger, hvilket jeg nu føler se bliver… 

Kan jeg på nogen måde få huslejen for de sidste halvandet år, eller er de bare tabt? 
vi snakker godt 70.000 jeg har givet ud for ham for udelukkende huslejen, og jeg føler mig godt og grundigt udnyttet lige nu :-( 

Hver gang jeg bringer det på banen, så begynder han med at han bruger jo det samme beløb på junkfood… Jeg spiser bare ikke alt det junkfood han eller har købt.. 

er jeg helt forkert på den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2021

Anonym

Måske du burde lave en oversigt over, hvad han bruger pengene på, og hvad dine penge går på…? Så kunne han selv regne ud, hvor stor en forskel der er på jeres forbrug - også burde det måske gå op for ham? 
Jeg havde personligt selv slået hånden i bordet, hvis min mand tjener 3x dobbelt som mig - og ikke bidrager til andet end junkfood. 
Junkfood kan slet ikke sammenlignes med huslige udgifter… 

Jeg er ked af, at du er havnet i sådan en kedelig situation. Du må tage en alvorlig snak med ham

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske du burde lave en oversigt over, hvad han bruger pengene på, og hvad dine penge går på…? Så kunne han selv regne ud, hvor stor en forskel der er på jeres forbrug - også burde det måske gå op for ham? 
Jeg havde personligt selv slået hånden i bordet, hvis min mand tjener 3x dobbelt som mig - og ikke bidrager til andet end junkfood. 
Junkfood kan slet ikke sammenlignes med huslige udgifter… 

Jeg er ked af, at du er havnet i sådan en kedelig situation. Du må tage en alvorlig snak med ham

Dette gjorde vi, og fandt ydeligere ud af at han skylder mig personligt 50.000 for penge jeg har lagt ud vedr hans arbejde. 
De penge er jeg ikke intresseret i, men husleje og andre nødvendige udgifter 

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Dette gjorde vi, og fandt ydeligere ud af at han skylder mig personligt 50.000 for penge jeg har lagt ud vedr hans arbejde. 
De penge er jeg ikke intresseret i, men husleje og andre nødvendige udgifter 

Det lader ikke til, at han er særlig dedikeret… Gisp! 50.000kr er rigtig mange penge.. 

Du må gøre op med dig selv, hvordan du vil tackle det fremover? Ønsker du fortsat at leve sammen i en lejlighed, som du betaler for - eller hvor han også bidrager? Og hvis ikke han bidrager, så må du tage skridtet videre og mærke din mavefornemmelse! Det kan hurtigt blive en ond cirkel, som du på sigt får svært ved at komme ud af.. Du skriver allerede, at du føler dig “udnyttet”

Har I andre problemer udover økonomien? 

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lader ikke til, at han er særlig dedikeret… Gisp! 50.000kr er rigtig mange penge.. 

Du må gøre op med dig selv, hvordan du vil tackle det fremover? Ønsker du fortsat at leve sammen i en lejlighed, som du betaler for - eller hvor han også bidrager? Og hvis ikke han bidrager, så må du tage skridtet videre og mærke din mavefornemmelse! Det kan hurtigt blive en ond cirkel, som du på sigt får svært ved at komme ud af.. Du skriver allerede, at du føler dig “udnyttet”

Har I andre problemer udover økonomien? 

Helt ærligt, troe jeg vi er på vej væk fra hinanden. lejeboligen er begrænset, og vi skal være ude alligevel til Jan 22, så tror måske vores veje skilles der, Hvillet han helt sikkert vil være enige i. 
Ja, vi har efterhånden en del problemer, specielt omkring enighed om fremtiden og kommunikation. 
Ja 50.000 er mange penge, men det var også min egen ide at hjælpe ham. Derfor ser jeg også de penge som tabt, og ude er verden. 
Men udgifterne og at jeg er blevet nød til at tage omkring 100.000 ud af min surte opsparing, for at vi begge har et sted og bo. Det nager mig! speciel når han faktisk får rundt og snakker om hvor gode penge han tjener i øjeblikket.. 

Jeg er utrolig dårlig til at se hvis folk udnytter mig, vil mig ondt eller noget, og jeg har haft på fornemmelsen at han udnytter lidt min naivitet, ved at forvirre mig med tal. 
Hver eneste gang jeg prøver at bringe på banen, at jeg gerne vil have han skal betale udgifter, nu hvor han tjener langt mere end jeg, kommer han med alle mulig regnestykker, og jeg falder hurtigt af og ved reelt ikke om det er rigtig eller ej �� Jeg vil jo bare have han påtager sig halvdelen af udgifterne, han vil ho stadig have mange penge til hans livstil. 

Vi havde diskutionen igen her til aften, og regnede hurtigt ud at jeg havde taget 3000kr igen ud fra mim opsparing denne mdr, så jeg har altså betalt godt 16000kr til udgifter, dyrene og almindelig dagligdag, skulle der være penge til goder, såsom frisør mm, bliver det også taget ud af opsparingen, hvilket jeg ikke har været i flere år nu. 
Han har betalt 9000kr til junkfood, hvor halvdelen er sammen med hans venner og på arbejde. Og så har han handlet 2 gange. 

Alligevel fik han smidt regnestykker ud, så det i hans hovede kunne passe med vi begge har betalt det vi skulle, og jeg “tabte” diskutionen. 

Anmeld Citér

25. august 2021

aLOTofmother

Anonym skriver:

Helt ærligt, troe jeg vi er på vej væk fra hinanden. lejeboligen er begrænset, og vi skal være ude alligevel til Jan 22, så tror måske vores veje skilles der, Hvillet han helt sikkert vil være enige i. 
Ja, vi har efterhånden en del problemer, specielt omkring enighed om fremtiden og kommunikation. 
Ja 50.000 er mange penge, men det var også min egen ide at hjælpe ham. Derfor ser jeg også de penge som tabt, og ude er verden. 
Men udgifterne og at jeg er blevet nød til at tage omkring 100.000 ud af min surte opsparing, for at vi begge har et sted og bo. Det nager mig! speciel når han faktisk får rundt og snakker om hvor gode penge han tjener i øjeblikket.. 

Jeg er utrolig dårlig til at se hvis folk udnytter mig, vil mig ondt eller noget, og jeg har haft på fornemmelsen at han udnytter lidt min naivitet, ved at forvirre mig med tal. 
Hver eneste gang jeg prøver at bringe på banen, at jeg gerne vil have han skal betale udgifter, nu hvor han tjener langt mere end jeg, kommer han med alle mulig regnestykker, og jeg falder hurtigt af og ved reelt ikke om det er rigtig eller ej �� Jeg vil jo bare have han påtager sig halvdelen af udgifterne, han vil ho stadig have mange penge til hans livstil. 

Vi havde diskutionen igen her til aften, og regnede hurtigt ud at jeg havde taget 3000kr igen ud fra mim opsparing denne mdr, så jeg har altså betalt godt 16000kr til udgifter, dyrene og almindelig dagligdag, skulle der være penge til goder, såsom frisør mm, bliver det også taget ud af opsparingen, hvilket jeg ikke har været i flere år nu. 
Han har betalt 9000kr til junkfood, hvor halvdelen er sammen med hans venner og på arbejde. Og så har han handlet 2 gange. 

Alligevel fik han smidt regnestykker ud, så det i hans hovede kunne passe med vi begge har betalt det vi skulle, og jeg “tabte” diskutionen. 

Har han brugt 9000 på junkfood på én måned??? Det er langt mere end vi bruger samlet på mad og husholdning to voksne og tre børn en hel måned. Hvorfor overhovedet hænge i til januar? Undskyld jeg er grov, men han lyder som en kæmpe idiot, der bare udnytter dig. Du skal ud af det der, så du ikke skal bruge en krone mere på den nar. Han kan tydeligvis ikke tales til fornuft, så du kan lige så godt opgive at prøve. At han mener, at han har betalt sin del, fordi han har overforbrugt unødvendig fastfood, noget der kan undværes 100%, imens du har betalt alt af NØDVENDIGE månedlige faste udgifter, det siger det hele. At han seriøst mener det kan sammenlignes. Han ved jo godt det ikke kan, han manipulerer med dig. Og han er lykkes med det i årevis. Pengene tænker jeg godt du kan sukke langt efter at få igen, så få brudt med det forhold hurtigst muligt. Du siger, det alligevel er der i ender, så hvorfor spilde en rød reje mere på et forbandet fjols, som absolut ingen respekt har for dig? 

Anmeld Citér

25. august 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han lyder virkelig usympatisk og ja, du bliver udnyttet big time. Hvis den ene part tager af sin opsparing for at betale husleje så køber man selvfølge 0 junkfood. Så kan han komme med alle de tal han vil. Hvis han ikke bidrager til halvdelen af husholdningen, dvs husleje, dagligvarer, mad til dyr mm, så tæller det ikke. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym

Han lyder som en kæmpe idiot. Han udnytter dig på det groveste - se at komme væk!

Anmeld Citér

25. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han har fået en god deal, junkfood og fri leje.. Han nyder det og han ved at du ikke gør noget ved det, udover at snakke. 

Har du ikke en du stoler på, som han ikke kan feje af bordet, som kan hjælpe dig med at få ALLE dine penge tilbage? 

Anmeld Citér

25. august 2021

lineog4

Hvis I skal fortsætte sammen, eller du står sammen med en anden, så ville mit råd være, st man oprettede en fælles budgetkonto  som betalte de faste udgifter, og der sætter hver part et fast beløb ind  hver måned.

Derudover ville jeg vitterligt se på mit madbudget, 9000 på en måned til mad alene det er godt nok meget. Her hjemme regner vi med mellem 1000 og 1500 om ugen til alt indkøb og vi er 5 her hjemme  to voksne, en på 18, en på 14 og en på 11. Så kan vi måske bruge Max 1000 kroner på de dyre måneder til restaurant eller lignende. 

Så i gang med at lægge et budget for de data udgifter og jeres fælles mad, og hvad du eller han så bruger ud over det må stå for egen regning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.