Besked på Aula

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2021

Baby.mamma

Da min gik i institution, der brugte de nettet til arrangementer/indbydelser osv. Og ellers havde de en bog, som de skrev i dagligt omkring, hvad de havde lavet eller efterlyste nogle ting af børnenes, som var væk. Derudover satte de ofte udprintede billeder ind i den bog. Det var en bog, man som forælder hver dag lige tog et kig i ved afhentning. Det synes jeg fungerede super godt, jeg var ikke så meget for det der på nettet.  Og skrev de omkring en tur, de skulle på snart, så kunne man bare tage et billede af siden i bogen med sin mobil f.eks.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er nok 1-2 gange om ugen i min søns vuggestue. Mest når de er på tur, så er der lige nogle billeder og en lille beskrivelse. En gang imellem laver de om fredagen en opsummering på ugen der er gået. Jeg synes det er fint nok. Pædagogerne er gode til lige at sige to ord om dagen når vi henter. 

Jeg har en bekendt, hvis dagplejemor dagligt lagde 50 billeder op på deres (i øvrigt åbne) facebookside. Det synes jeg er for meget. Jeg ser hellere at tiden bliver brugt med børnene. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Ananas

Jeg synes der er beskeder på forældreintra hele tiden, det er næsten umuligt at følge med. Ville ønske de ville slappe lidt af derovre  

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Jeg har sendt en besked til personalet om mit ønske.

Anmeld Citér

24. august 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke længere børn i vuggestue eller børnehaven, men jeg mener bestemt ikke, at man har krav på, at der kommer en masse informationer ud på AULA. Det vigtigste er vel, at personalet bruger tiden på børnene og at de er glade. Spørg når du henter i stedet for

I skolen kommer der heller ikke beskeder ud om, hvad de har lavet i skolen og jeg har ikke oplevet, at der kom billeder hjem. Det er praktisk beskeder som der kommer, hvis de skal på tur, lektier, nogen har lus mv.

Så tænker, at du nok skal give slip på, at vide, hvad dit barn laver og det bliver dokumenteret

Anmeld Citér

24. august 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Nu har børnehaverne ikke benyttet sig af AULA ret længe - i hvert fald ikke i Aalborg - så i vores børnehave kom der ALDRIG billeder og beskrivelser om dagen op der. Det var kun generelle informationer, nyhedsbreve og i den dur. 

Til gengæld var der en tavle i børnehaven, hvor derpå der blev skrevet om dagen og ligeledes blev printet billeder ud, hvis de havde lavet en særlig aktivitet. Derudover havde hver barn en mappe, hvor der indimellem også kom billeder i. 

Så jeg tror det er meget forskelligt. 

Anmeld Citér

24. august 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget og ofte personalet i jeres børns institution deler på Aula? Omkring de aktiviteter de har lavet sammen med børnene.

I mit barns børnehave har de endnu ikke delt noget i de 3 uger han har gået der. Der skal lige siges at jeg ikke så tit har mulighed for at hente og spørge personalet, og min mand får ofte bare at vide at de har leget. Jeg ved personalet har travlt, men jeg mener stadig vi som forældre har ret til at blive informeret om hvad der foregår i børnehaven. 

Da min søn gik i børnehave fil vi billeder og beskeder hver dag på aula omkring hvad de har lavet. 

nu da han er stadig i skole er der ca hver 2-3 dag der kommer beskeder 

Anmeld Citér

24. august 2021

RB90

Da min datter gik i børnehave blev der hver dag lavet en kort beskrivelse af de aktiviteter de havde lavet den pågældende dag på sådan en lille whiteboard og hvad menuen har været. Det var så fedt ��

Ville også være ked af hvis der aldrig kom informationer ud.. 

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

Da min datter gik i børnehave blev der hver dag lavet en kort beskrivelse af de aktiviteter de havde lavet den pågældende dag på sådan en lille whiteboard og hvad menuen har været. Det var så fedt ��

Ville også være ked af hvis der aldrig kom informationer ud.. 

Præcis, jeg er virkelig også meget ærgerlig over det  Min mand siger at personalet ofte bare fortæller at de har leget.

Og jeg er ekstra opmærksom fordi, vi har oplevet nogle ting som vi synes er uhensigtsmæssige ..  Kort tid efter min søn er startet i børnehaven, fortæller den ene pædagog at hun håber han bliver hentet tidligt, da de er underbemandede den pågældende dag. Et par dage efter er der kun vikarer tilstede, da min søn bliver hentet, fordi alle pædagogerne og medhjælperne var syge. 
Vi har hentet vores søn, hvor han har begge ben i det samme underbukseben.

Personalet er ikke enige i hvorvidt de vil hjælpe børnene med at skære maden ud. Og jeg mistænker at de har sendt min søn ud i regnvejr (det regnede den dag) med sin overgangs jakke, da jakken var helt våd da vi hentede ham. 
Personalet fortæller at vores søn trives og leger godt i børnehaven. Men vi er begge noget skeptiske. 
Hov nu skulle det ikke handle om det, men jeg blev nødt til at dele det..

Anmeld Citér

24. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

I mine børns børnehave blev der lagt lidt op en gang i måneden højest. Men kun hvis der var sket noget særligt. Hvis de havde været på tur eller holdt et arrangement. Det var slet ikke sådan at de lagde billeder og info op om de helt almindelige dage. Så var det måske mere i et nyhedsbrev (typisk 3-4 i året) hvor lederen beskrev nogen af deres fokuspunkter og hvordan de var delt op i aktivitetsgrupper og sådan. 

Jeg savnede ikke mere information dengang. idag går de i skole, og der kan jeg lige love dig for at du får rigeligt med forældre intra der tikker beskeder ind morgen, aften, weekend og ferie. Det er til at blive bims af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.