Besked på Aula

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.317 visninger
19 svar
15 synes godt om
23. august 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget og ofte personalet i jeres børns institution deler på Aula? Omkring de aktiviteter de har lavet sammen med børnene.

I mit barns børnehave har de endnu ikke delt noget i de 3 uger han har gået der. Der skal lige siges at jeg ikke så tit har mulighed for at hente og spørge personalet, og min mand får ofte bare at vide at de har leget. Jeg ved personalet har travlt, men jeg mener stadig vi som forældre har ret til at blive informeret om hvad der foregår i børnehaven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

My1234

Anonym skriver:

Hej, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget og ofte personalet i jeres børns institution deler på Aula? Omkring de aktiviteter de har lavet sammen med børnene.

I mit barns børnehave har de endnu ikke delt noget i de 3 uger han har gået der. Der skal lige siges at jeg ikke så tit har mulighed for at hente og spørge personalet, og min mand får ofte bare at vide at de har leget. Jeg ved personalet har travlt, men jeg mener stadig vi som forældre har ret til at blive informeret om hvad der foregår i børnehaven. 

Vores store går i dagpleje, og der går alt mellem 1-3 måneder mellem der kommer billeder på Aula

Anmeld Citér

23. august 2021

aLOTofmother

Min søns børnehave ligger billeder op fra dagens aktiviteter flere gange ugentligt. Men i min erfaring fra mine andre børn, som gik et andet sted, er det nok lidt atypisk. Jeg mener ikke, at man har krav på, de skal dele på Aula. Jeg vil hellere de prioriterer tiden med børnene, og at der kan være en dialog ved afhentning og aflevering. Hvis man ikke når at fange dem pga travlhed, kan man altid spørge dagen efter. Jeg har tillid til børnehaven og til, at de fortæller mig, hvis der er sket noget vigtigt i løbet af dagen, jeg bør vide.

Anmeld Citér

23. august 2021

heaven

Jeg er pæd i en vugger, og vi skriver hver dag, og ligger billeder op men der kan jo være mange ting i spil - priotering, normering, kede børn, personalet render stærkt med noget andet osv

Anmeld Citér

23. august 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tror det er måske 1 gang om ugen der kommer noget fra vuggestuen her. Fra børnehaven kommer det næsten aldrig, et par gange om måneden vil jeg tro. 

Arbejder selv i vuggestue og jeg går meget op i at få skrevet ud, i hvertfald 2 gange om ugen - helst mere. Ideelt set en gang om dagen, enten med skrift eller billeder. Det tager mig ikke 10 min at skrive, men ved, at for nogle af mine ældre kollegaer er det en stor udfordring, da da ikke er ligeså hurtige til at forstå det tekniske. 
Men spørg da personalet hvis I ønsker mere viden om hvad jeres søn har lavet. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Altea

Næsten dagligt, - mindst hver 2. dag. Både billeder fra aktiviteter, men også opdateringer omkring ændringer, eller de temaer der arbejdes med i øjeblikket. (Det er børnehave)

Anmeld Citér

23. august 2021

HapsHapsHaps

Vi får hver fredag et lille ugeskriv og billeder fra ugen

Anmeld Citér

23. august 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Nu går min i vuggestue. Vi får et skriv og billeder fra ugen hver fredag. Her i sommerferieperioden har der været sprunget over et par gange

Anmeld Citér

23. august 2021

Pb18

I vuggestuen kom der opslag op 2-3 gange om ugen. Min datter er nu i børnehaven, så ved ikke hvor ofte det kommer der. Pt er det ca 1 gang om ugen

Anmeld Citér

23. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ca 3-4 gange om ugen i vuggestue, børnehave 1-2 gange om ugen. Begge steder deler dog sjældent billeder.

I den gamle institution var der billeder eller tekst stortset hver dag, det savner jeg da, men jeg ved også hvor meget tid, det tager og så vil jeg hellere have de bruger tiden på børnene.

Jeg arbejder selv i vuggestue og vi er blevet pålagt af forældrebestyrtelsen at skrive minimum 3 gange om ugen. Så det er nok mellem 2-3 gange  

Nogen forældre vil gerne have at vi ligger noget op formiddag og eftermiddag - de har tydeligvis aldrig arbejdet i institution og kender hverdagen og hvor meget tid det tager, for det er totalt urealistisk. Jeg ville stole på pædagogernes prioteringer, men evt lige sige at det ville være rart med et lille skriv engang imellem. 

Men nu skal du også tænke på at det lige har været sommerferie og mange aktiviteter har været på pause, så kan være det kommer igang igen nuher

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.