Forskellige reaktioner på hjertestop i familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Min mindste søster og jeg er desværre ikke de bedste til at snakke sammen i forvejen. Hun minder rigtig meget om vores mor, (ikke noget ondt i det, vi bare meget forskellige) men min mor og jeg har heller ikke altid det bedste forhold. Ville ikke ane hvordan jeg skulle snakke med hende om det her. 

Jeg ville nok mere være tilhænger af hun fik støtte udefra. For ved hun bebrejder sig selv meget ift det var hende og min far som cyklede og hun ville cykel om kap. Men lige nu er jeg ikke den rigtige til at snakke forløbet igennem med, hvis hun (ligesom min mor) kun vil have det hele er positivt. 

Jeg snakker ikke engang med min mand om det, og han er ellers meget nem at tale med. Der gør for ondt at snakke om, bare at skrive om giver mig så ondt i maven. Ville gerne have stoppet det bånd som køre non stop i mit hoved om hvad jeg skulle have gjort om. 

Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal sige til min mor at jeg ikke kan tage den snak hun ønsker. 

Kan din mand overrække beskeden? Hvis du normalt plejer at snakke for dig selv, kunne det måske også understrege alvoren overfor dem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Der var en herinde som foreslog at skrive er brev, og det har jeg gået og tænkt over idag. Tænker der bliver løsningen for mig, for lige nu kan min mor og jeg slet ikke snakke sammen.Hun lever lidt i sin egen boble omkring det som er sket og det okay, jeg kan bare ikke være med der. 

Tusind tak for jeres svar.

Anmeld Citér

23. august 2021

Kir

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Der var en herinde som foreslog at skrive er brev, og det har jeg gået og tænkt over idag. Tænker der bliver løsningen for mig, for lige nu kan min mor og jeg slet ikke snakke sammen.Hun lever lidt i sin egen boble omkring det som er sket og det okay, jeg kan bare ikke være med der. 

Tusind tak for jeres svar.

Håber alt det bedste for dig og din familie rigtig god bedring til din far

Anmeld Citér

24. august 2021

Frizzy

Synes det med en besked er fint. 
du kan måske bløde den op og sige... ja - xx (søster) har brug for hjælp. Men jeg har på en anden måde også meget brug for at bearbejde oplevelsen, i og med jeg var så tæt på hele forløbet. Jeg er derfor ikke i stand til at deltage i den ønskes snak. Du har mere en et barn det har behov for at hele og komme videre på hver deres måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.