hvordan stopper jeg med at tænke på graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2021

Anonym trådstarter

hey .. jeg læser flere steder, at når man ikke tænker på projekt-baby, så er der større chance for at blive gravid. Hvordan undgår man så lige at tænke på om, man er blevet gravid i hver cyklus, når det er det største ønske i øjeblikket ???  Er også noget af et testmonster, så hvordan kan man lige lægge testene på hylden og foretage sig noget andet spændende og tidsfordrivende? 

har I nogle idéer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg ved ikke hvordan man ændrer på sin tankegang, måske prøve at fokusere på noget der gør dig glad? Veninder, træning... Kom ud og lav noget som du synes er sjovt.

Men du må ikke tro at dine tanker spænder ben for en graviditet. Det er en skrøne. Stress har ingen påvirkning på graviditet. Det er hvad jeg kan læse alle steder

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym2300

Jeg blev gravid i sidste måned trods jeg tænkte på projekt baby 24/7. Så ja du må endelig ikke føle, at det ødelægger dine chancer for at blive gravid. Har ikke rigtig nogen råd, for kunne ikke selv tænke på andet  Men efter jeg er blevet gravid, så er det som om jeg slapper mere af og graviditet og baby fylder faktisk ikke så meget. 

Anmeld Citér

23. august 2021

B&J

Jeg var lige som dig i 4 mdr og så sagde jeg til manden nu er det sku slut fordi jeg kunne mærke hvornår jeg havde ægløsning hvorfor så teste men ja man gør de mærkeligste ting når man ønsker sig en lille i maven og hver gang jeg testede negativ blev jeg så ked af det.

alt er smidt ud og måned 5 1 uge før normalt ægløsning har jeg  ægløsning uden at vide det lidt under 2 uger efter får jeg svamp og lægen tager en g-test og der kommer en streg dog først efter 4 minutter så ingen stoler på den nogle dage efter skal jeg ringe og høre omkring prøven fordi der har været weekend så jeg tager da lige en test fordi nu har jeg fået ondt som i mega ondt i brysterne  og jep der kommer en smuk nr 2 streg

håber også snart du er lige så heldig

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym

Det er altså en skrøne det med at man skal lade hver med at tænke på det  

der er lavet utallige forskningforsøg på dette, netop for at undesøge om man kan være for stresset osv og derfor ikke kan blive gravid. Men det passer ikke.

folk i fertilitetsbehandling osv bliver jo også gravide ( og der fylder det jo også ekstremt meget ) 

iøvigt er det jo noget af det sværeste ikke at tænke på det når det er et stort ønske man har. 
hvis man siger til folk at de ikke må tænke på farven RØD så tænker man jo på den farve. 

accepter istedet for at tanken er der og prøv og hvil i at det er okay at have det sådan  

tror man blive mere stresset ved at prøve at lægge noget fra dig som nærmest er en umulig opgave

ønsker dig held og lykke

hilsen en der har været i behandling on/off i 6 år og stadig ikke opnået gravidlitet og skal nu til ægdonation da det viser sig det er mine æg der ikke duer. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym

Du må overhovedet ikke tænke på en elefant. Prøv så at lade være med at tænke på den de næste 10 minutter. Nærmest umuligt

Du bliver ikke gravid af ikke at tænke på at blive det. Du bliver gravid og får et barn, når det lykkes at befrugte et æg på det rigtige tidspunkt og det udvikler sig til en baby, som du bærer og føder. Punktum. 

Personligt synes jeg, “at du skal bare lade være med at tænke på det” er et velment, men meget tåbeligt råd. Lidt ligesom du heller ikke bliver gravid af at købe en hund. 

Hilsen en der har været i fertilitetsbehandling og der kan man umuligt lade være med at tænke på det. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym

Når man ønsker det så meget, så det næsten umuligt ikke at tænke på det konstant. Men du skal ikke tænke at hvis du tænker for meget på det så kan du ikke blive gravid. For det passer ikke. 

herhjemme starter vi projekt baby om ikke så længe ( men fordi jeg er så utålmodig så føler jeg at der er for længe til)  jeg har gået i ca 2-3 måneder nu og fokuseret på hvornår kommer næste menses. Og læser og følger alle de tråde med dem der er igang med at blive gravide  nogle gange føler jeg at jeg er ved at blive skør af alt det jeg tænker på ( som kun drejer sig om at komme i gang med projekt baby og alt hvad der omhandler baby)  jeg føler at tiden snegler sig afsted. Jeg vil sååååå gerne til at gå igang. se jeg er ved at blive skør og vi er ikke engang begyndt endnu

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym

Vi havde forsøgt i halvandet år ca.

Jeg købte både ægløsningstest og graviditetstest i stor stil. Jeg nød ikke et glas vin, som vi somme tider gjorde i weekenderne, og jeg spekulerede og stressede rigtig meget over at det ikke lykkedes. 

Det hjalp bestemt heller ikke, at jeg har blødt RIGTIG meget samtidigt, jeg var heldig, hvis jeg havde 2 hele uger uden plet blødning eller menstruation ( som godt kunne varer i 10-14 dage ) Derfor blev jeg tjekket på sygehuset i december, hvor de ikke fandt noget, men mente vi skulle have hjælp, nu når vi havde forsøgt så længe. 

Det var nok til at jeg smed ALT ud ( undtagen 1 test ) og sagde nu gad jeg F…… Ikke mere, nu ville jeg nyde de børn jeg har og min familie. ❤️ Og det snakkede jeg også med min mand om, som godt kunne forstå det og støttede mig rigtig meget i det valg❤️
Så nød et glas vin eller 5 i december 2020 og begyndte virkelig at slappe og og droppe tanken om flere børn.

Den 2 og 3 februar var jeg begyndt at døje med kvalme og træthed, så derfor testede jeg og BOM….den var posetiv�� jeg var blevet gravid mellem jul og nytår❤️ Og er nu snart 34 uger henne…..så jeg tror bestemt, man kan stresse kroppen så meget, at det ikke lykkes for nogle. 

Så få manden til at gemme en enkelt test og smid alt andet væk, slap af og nyd hinanden og gør det du plejer ( selvom det kan være svært ) 

Håber det snart lykkes for Jer

Anmeld Citér

23. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Der er så meget ævl og bævl indenfor fertilitet og graviditet - herunder er myten om “tankens kraft” næsten én af de værste, fordi den placerer så meget skyld og skam på den enkelte kvinde (lad være med at tænke på dit højeste ønske, ellers er du selv uden om at det ikke opfyldes).

Kort og godt: At du går og tænker på graviditet og glæder dig til at det sker gør ingen som helst forskel. Nyd at du glæder dig, eller bare konstater at du tænker på det og gå videre med din dag. Befrugtning er primært en biologisk proces, ikke en psykologisk. 

Ps: Hvis man ikke blev gravid når man tænker på det, ville kvinder i fertilitetsbehandling aldrig blive gravide. Det er ofte det ENESTE man tænker på. Og behandlingen er som oftest succesfuld uanset. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Der er så meget ævl og bævl indenfor fertilitet og graviditet - herunder er myten om “tankens kraft” næsten én af de værste, fordi den placerer så meget skyld og skam på den enkelte kvinde (lad være med at tænke på dit højeste ønske, ellers er du selv uden om at det ikke opfyldes).

Kort og godt: At du går og tænker på graviditet og glæder dig til at det sker gør ingen som helst forskel. Nyd at du glæder dig, eller bare konstater at du tænker på det og gå videre med din dag. Befrugtning er primært en biologisk proces, ikke en psykologisk. 

Ps: Hvis man ikke blev gravid når man tænker på det, ville kvinder i fertilitetsbehandling aldrig blive gravide. Det er ofte det ENESTE man tænker på. Og behandlingen er som oftest succesfuld uanset. 

Fantastisk besked at læse!  Tak for at give mig håb og at pointere, at jeg ikke behøver at føle skam, fordi jeg går så meget i tankerne for tiden! 

Jeg har fået mange lignende kommentarer kan jeg se, men din satte ligefrem et smil på mine læber. Vil bare sige tak for at afkræfte myterne..

et hurtigt spørgsmål: Selvom mange læger mener, at stress kan være årsag til infertilitet, så må der jo være noget om det? Tænker bare, at psyken og kroppen ikke kan adskilles, fordi de hører sammen. Så måske kan stress påvirke hormonerne, og derved forstyrre befrugtningsprocessen? Hmmmm

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.