Er det socialt bedrageri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er helt enig. Der er jo desværre bare så mange der får ondt i røven meget hurtigt og indberetter ubegrundet fordi de ikk kender situationen. Og det ønsker jeg virkelig bare ikke sker. 
men ønsker selvfølgelig heller ikk at han skal sove på gaden eller sådan noget 

Jeg ville altså slet ikke bekymre mig, eller ringe til nogen. Det et midlertidig. Og man skal altså også kunne have lov til at leve normalt, trække vejret, og have en ven overnattende.. Hvis du er bekymret for nogen vil ringe og anmelde det, så er det kommunen der er tale om (er selv ansat i kommunen ), og det går oftest ikke så hurtigt, så der faktisk ville kunne ske noget inden for den uge hvor din ven er der. Du snyder jo ikke nogen, eller bedrager, synes altså det er lidt ærgerligt, hvis vi oprigtigt føler vi lever i sådan et overvågnings samfund, at sådan nogle småting skaber bekymring/stress hos en.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2021

Naha

Anonym skriver:

Jeg skal lige høre om der er nogen der ved dette da jeg er i tvivl og vil ikk ringe og forstyrrer udbetaling Danmark hvis der er nogen her der kan give mig svar  

jeg er enlig forsørger og får derfor forskellige tillæg i børne/unge ydelsen, boligsikring, su osv. 

Jeg har så en kammerat som står uden noget sted at bo fra i morgen mandag. 

må han sove her en uges tid, mens han finder en anden løsning? Han kommer ikke til at bidrage med noget husligt, hverken rengøring eller betaling af noget. Han ville kun overnatte her. Han ville tager herfra mellem 5-6 om morgenen og først komme tilbage ved 21-22 tiden om aftenen for at sove. 

men er meget i tvivl om, hvorvidt det er bedrageri. I så fald så får han selvfølgelig ikke lov. Så må han finde en anden løsning. Vil bare gerne hjælpe hvis jeg kan 

Han kan jo i princippet, have det som ferie hos dig, også er det ikke ulovligt mener man må have en boede som ferie i 2 uger om året, men er ikke sikker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.