Er det socialt bedrageri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.944 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg skal lige høre om der er nogen der ved dette da jeg er i tvivl og vil ikk ringe og forstyrrer udbetaling Danmark hvis der er nogen her der kan give mig svar  

jeg er enlig forsørger og får derfor forskellige tillæg i børne/unge ydelsen, boligsikring, su osv. 

Jeg har så en kammerat som står uden noget sted at bo fra i morgen mandag. 

må han sove her en uges tid, mens han finder en anden løsning? Han kommer ikke til at bidrage med noget husligt, hverken rengøring eller betaling af noget. Han ville kun overnatte her. Han ville tager herfra mellem 5-6 om morgenen og først komme tilbage ved 21-22 tiden om aftenen for at sove. 

men er meget i tvivl om, hvorvidt det er bedrageri. I så fald så får han selvfølgelig ikke lov. Så må han finde en anden løsning. Vil bare gerne hjælpe hvis jeg kan 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg tænker ikke det vil blive betragtet som bedrageri at du har en kammerat på bopælen i en uges tid.

Havde du haft samme bekymring hvis nu det havde været en god veninde der stod i lign situation?  Og det drejede sig en om uges husning

Jeg ville personlig ikke tænke yderligere over det scenarie du beskriver  

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Jeg tænker ikke det vil blive betragtet som bedrageri at du har en kammerat på bopælen i en uges tid.

Havde du haft samme bekymring hvis nu det havde været en god veninde der stod i lign situation?  Og det drejede sig en om uges husning

Jeg ville personlig ikke tænke yderligere over det scenarie du beskriver  

Ja jeg ville have haft samme bekymring hvis det var en veninde  

Mener bare jeg engang har hørt noget om at man lun på have nogen overnattende et vist antal gange om ugen som enlig forsørger  

i første omgang er det en uge ja. For håber på at hans chef kan hjælpe ham med et værelse et sted. Men det kan være det bliver nødvendigt at forlænge det hvis han ikk finder noget 

Anmeld Citér

22. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja jeg ville have haft samme bekymring hvis det var en veninde  

Mener bare jeg engang har hørt noget om at man lun på have nogen overnattende et vist antal gange om ugen som enlig forsørger  

i første omgang er det en uge ja. For håber på at hans chef kan hjælpe ham med et værelse et sted. Men det kan være det bliver nødvendigt at forlænge det hvis han ikk finder noget 

Forstår godt din bekymring..

Men tænk hvis du ringer og forklare dem det, snakker med dem om du gerne vil hjælpe din ven.. Så kan de fortælle dig hvad du kan gøre.. Og sikre dig.. ��

Tror ikke de har noget imod det, men hellere snakke med dem.. ��

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Forstår godt din bekymring..

Men tænk hvis du ringer og forklare dem det, snakker med dem om du gerne vil hjælpe din ven.. Så kan de fortælle dig hvad du kan gøre.. Og sikre dig.. ��

Tror ikke de har noget imod det, men hellere snakke med dem.. ��

Det vil jeg gøre. Har ikke lyst til at begå socialt bedrageri nemlig.

det er det her med at det kun er overnatning og han ikk bidrager med noget som helst der gør mig i tvivl om det er socialt bedrageri nemlig. For hvis han bidrag så ville jeg ikke være i tvivl 

Anmeld Citér

22. august 2021

Kir

Nej det er ikke socialt bedrageri. Det med at man kun må ha nogen overnattende et par gange om ugen er hvis det er en du har et forhold til. Der kan det blive problematisk hvis I har fælles husholdning selvom I bor hver for sig. 

Men at du låner din sofa til en ven i en uge er jo en helt anden situation. 

Synes det er trist at det er blevet sådan at man ikke engang kan give husly til en ven i en uge uden at frygte at det får økonomiske konsekvenser  

Anmeld Citér

22. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det vil jeg gøre. Har ikke lyst til at begå socialt bedrageri nemlig.

det er det her med at det kun er overnatning og han ikk bidrager med noget som helst der gør mig i tvivl om det er socialt bedrageri nemlig. For hvis han bidrag så ville jeg ikke være i tvivl 

Det kan jeg godt forstå. 

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Nej det er ikke socialt bedrageri. Det med at man kun må ha nogen overnattende et par gange om ugen er hvis det er en du har et forhold til. Der kan det blive problematisk hvis I har fælles husholdning selvom I bor hver for sig. 

Men at du låner din sofa til en ven i en uge er jo en helt anden situation. 

Synes det er trist at det er blevet sådan at man ikke engang kan give husly til en ven i en uge uden at frygte at det får økonomiske konsekvenser  

Jeg er helt enig. Der er jo desværre bare så mange der får ondt i røven meget hurtigt og indberetter ubegrundet fordi de ikk kender situationen. Og det ønsker jeg virkelig bare ikke sker. 
men ønsker selvfølgelig heller ikk at han skal sove på gaden eller sådan noget 

Anmeld Citér

22. august 2021

Kir

Anonym skriver:

Jeg er helt enig. Der er jo desværre bare så mange der får ondt i røven meget hurtigt og indberetter ubegrundet fordi de ikk kender situationen. Og det ønsker jeg virkelig bare ikke sker. 
men ønsker selvfølgelig heller ikk at han skal sove på gaden eller sådan noget 

Ja der er sket en rigtig ærgerlig udvikling omkring at anmelde den slags. Særligt fordi det virker til at folk ofte anmelder uden at vide noget præcist. Og hvis de har et horn i siden på nogen.

Men tænker ikke du får problemer, det var anderledes hvis det var et par mdr han skulle bo hos dig. 

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Ja der er sket en rigtig ærgerlig udvikling omkring at anmelde den slags. Særligt fordi det virker til at folk ofte anmelder uden at vide noget præcist. Og hvis de har et horn i siden på nogen.

Men tænker ikke du får problemer, det var anderledes hvis det var et par mdr han skulle bo hos dig. 

Nemlig. I stedet for bare at spørger hvis man tænker der er noget forkert i det. Så kan man da få nogle svar før man anmelder noget. 

jeg tror jeg ringer til dem i morgen for at være på den sikre side. Tak for svar ihverfald

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.