Mødre søges til bog om moderskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

TbCp

Jamen jeg vil da også gerne være med hvis der er noget jeg kan bidrage med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

KarinaIda

vil da gerne deltage.... Jeg fik taget ida ved kejsersnit akut, som endte ret så galt og tærerede meget hårdt på parforholdet pga lang indlæggelse....

Knus karina som er mor til Ida på 14 mdr....

Anmeld

27. oktober 2009

Hjaltesmor

Jeg vil også gerne deltage.

Jeg er 24, har Hjalte på 2 mnd. Bor i København.

Herhjemme er vi lidt anderledes ved, at vi bruger stofbleer, far tager det meste af barslen, og jeg er studerende (statskundskab ved Københavns Universitet) - hvis det stadigt kan kaldes specielt.

Anmeld

27. oktober 2009

LotteGabriella

Hej alle mødre!

Til en bog om moderskab søger jeg mødre i alle afskygninger, der har lyst til at bidrage med personlige erfaringer i forhold til dét at blive mor. Hvad enten du venter dit første barn eller er mor til fem.

Hvis du er interesseret i at deltage, kan du sende mig et brev her på baby.dk eller skrive en kommentar i dette indlæg.

De bedste hilsener,

Karoline, redaktør på baby.dk

Jeg er frisk og åben om alt spørg bare løs, hvis du har lyst

Jeg kommer fra Brøndbyøster på sjælland men flyttede til Mors ved begyndelsen af min barsel, hvilket var en kæmpe stor omvæltning oven i mine graviditetshomoner 

Graviditeten var ikke planlagt og kom efter Brian og jeg havde været kærester i 10 måneder, men vi er af den overbevisning at man ikke kan eller skal planlægge alle ting - så det var en dejlig overraskelse

Jeg er mor til Daniella på snart 1,5 år og gift med Brian

Anmeld

27. oktober 2009

Vidunderligeunger

Også her

jeg er 19 (20 til november)... og venter barn til Maj med min kæreste på 29... det ER planlagt..

Anmeld

27. oktober 2009

mor_sabina

Jeg vil da også gerne hjælpe til hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Jeg er 22 og har Phillip Emil på 6 måneder.

Jeg har vist ingen specielle forhold, men ganske almindelige graviditetshormoner, ammehjerne og søvnunderskud vil jeg snildt kunne bidrage med

Anmeld

27. oktober 2009

JustAnotherName

Jeg vil da også gerne bidrage med lidt til det, hvis det kan bruges ....?!?

Jeg er 28 år og mor til Bianca på 2 år og Celina på 5 måneder.
Begge piger er kommet til verden ret hurtigt ved normal fødsel - og uden smertelindring. De er begge blevet født 1 time og 45 minutter efter min ankomst til sygehuset. Nummer to kom efter kun 8 minutter med presseveer .....så jeg laver "turbo-fødsler" 

Jeg blev gravid som 25-årig hvor jeg desværre fik en ufrivillig abort i 8énde graviditetsuge.
Men jeg blev heldigvis alligevel allerede mor som 26-årig, første gang, og så igen som 27-årig. Der er kun 20 måneder til aldersforskel på mine to piger.

Min førstfødte, Bianca, blev indlagt på Neonatalt afd. 1 uge gammel, fordi hun havde tabt sig alt for meget. Jeg kunne ikke få amningen ordentligt igang, og hun endte med at blive flaskebarn ....jeg ammede hende dog den smule jeg kunne også.

Med Celina var jeg nok derfor også ENDNU MERE opsat på at få amningen til at fungere, da det jo ikke lykkedes helt med min første. Og pisse-stædig som jeg er (trods tårer, smerter og frustrationer) lykkedes det mig også efter 6 UGERS KAMP med blodige sår på begge brystvorter, som 8-12 gange om dagen blev revet op igen af næste amning 

Idag er hun godt 5 måneder gammel, og jeg ammer hende stadig 100%

Jeg synes måske godt der kunne komme mere frem i lyset, at amning altså ikke altid er så utrolig nemt, som man måske let kan komme til at tro, inden man bliver mor.
Det SER så nemt ud når andre mødre gør det, og det er desværre ikke ofte nok, at der bliver talt særlig højt og åbent om amning når det er svært - om efterveerne der på ledeste vis river i underlivet, når babyen sutter i de første dage, om usikkerheden der følger i kølvandet for om man nu har mælk nok og om det ernærer barnet nok, om at der kan komme mælkeknuder som spænder og kan gøre HAMRENDE ONDT, om sår på brystvorterne (jeg selv manglede bogstaveligt talt et stykke af min brystvorte) ......Om ja, alle de ting som kan gøre amning til et kompliceret projekt.
Jeg tror desværre, at der er rigtigt mange, som må opgive amningen - af den ene eller anden grund.
Jeg kender selv til flere eksempler, og har selv været een af dém som måtte opgive.
Og ja, flasken er da et super alternativ - intet dårligt om det - heller ikke de som VÆLGER at give flaske fremfor at amme. Men jeg tror da stadig, at langt størstedelen af nybagte mødre inderst inde ønsker at amme deres baby.
Og der er sikkert en del nybagte mødre, der får et mindre chok over, at det altså ikke nødvendigvis bare er "piece of cake" at få amning til at fungere......

Anmeld

28. oktober 2009

JonTri

Hej.

Jeg vil da gerne høre mere om disse bogplaner...

Jeg er 26 og har en dreng på 1½ år. Han kom til verden ved aks og blev indlagt kort efter fødslen. Har det godt i dag.

Bor i Viborg (omegn).

Anmeld

28. oktober 2009

malou

Jeg er også frisk...

knus malou

Anmeld

28. oktober 2009

Lullaby

Absolut. Jeg er 26 (27 fredag) og er mor til 2.
Izabella var et kobineret kolik/ørebarn og da jeg stort set var alene med hende var det ufatteligt hårdt. Jeg udviklede en fødselsdepression allerede under graviditeten og bagefter kom jeg i behandling for den. Yazmin er nu 1½ og sover stadig ikke igennem Jeg har fået begge børn under en uddannelse og Izabella var med i skole. Du må skrive hvis der har interesse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.