Hverdagen med børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Tulle28

Jeg ved ikke om dette er det helt rigtige forum, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeres hverdag er med småbørn. Ser I jeres venner lige så tit som før I fik børn i hverdagene, eller er vennebesøg noget man kun gør i weekenderne nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Cris

Det er meget afhængig, af hvad mener du med små børn... Der er forskel mellem et barn på 1 og et barn på 4...

Anmeld

27. oktober 2009

Tulle28

Ja selvfølgelig - undskyld. Jeg er selv næsten halvvejs i min graviditet og det er jo bl.a. sådan nogle tanker man gør sig - hvordan bliver hverdagen med den lille ny, kan jeg fastholde mit "gamle" liv osv. osv. Så jeg mener med små børn, 0-2 år:-)

Anmeld

27. oktober 2009

Janep

jeg kommer slet ikk så meget ud som jeg gjorde før i tiden. Men det er noget jeg selv har valgt og ikk fordi jeg har min datter.

min datter er 1½ og sådan ser vores hverdag ca ud :

hun vågner mellem 5 og halv 7
får hun tøj på og blir gjordt klar dagplejen.
morgenmad.
alt efter hvor tidligt hun står op sider vi lige og hygger lidt eller leger.
halv 8 køre vi i dagplejen.
kl 14 blir hun hentet igen.
så får hun lidt frugt når vi er kommet hjem.
så leger hun så faktisk hele eftermidagen. eller vi går en tur eller hva vi sådan li finder på. i dag ska vi fx bage boller.
kl 1830 spiser vi aftensmad.
hveranden dag kommer hun så i bad efter maden og ellers leger hun.
når hun så begynder at blive træt sider vi li og nusser og hygger lidt og så blir hun lagt i seng. hun kommer senest i seng 19 30

sådan er vores hverdag normalt. men man kan jo sagtens komme ud og spise osv hvis det er det man vil.

Anmeld

27. oktober 2009

Tulle28

Janep skriver:

jeg kommer slet ikk så meget ud som jeg gjorde før i tiden. Men det er noget jeg selv har valgt og ikk fordi jeg har min datter.

min datter er 1½ og sådan ser vores hverdag ca ud :

hun vågner mellem 5 og halv 7
får hun tøj på og blir gjordt klar dagplejen.
morgenmad.
alt efter hvor tidligt hun står op sider vi lige og hygger lidt eller leger.
halv 8 køre vi i dagplejen.
kl 14 blir hun hentet igen.
så får hun lidt frugt når vi er kommet hjem.
så leger hun så faktisk hele eftermidagen. eller vi går en tur eller hva vi sådan li finder på. i dag ska vi fx bage boller.
kl 1830 spiser vi aftensmad.
hveranden dag kommer hun så i bad efter maden og ellers leger hun.
når hun så begynder at blive træt sider vi li og nusser og hygger lidt og så blir hun lagt i seng. hun kommer senest i seng 19 30

sådan er vores hverdag normalt. men man kan jo sagtens komme ud og spise osv hvis det er det man vil.

Nej hvor lyder det hyggeligt. Kan jeg blive passet hos dig?:-)

Anmeld

27. oktober 2009

Janep

Tulle28 skriver:

hihi det må du da gerne

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Tulle28 skriver:

Hejsa:0)

Jeg vil faktisk sige at mens de er fra 0-2 er det nemmere at holde sit privat liv med veninder osv igang end det er når de bliver ældre:0)

Men de er helt spæde er det nemmere at have dem med overalt på næsten alle tider af døgnet:0) Bare man har sin barnevogn, for så kan de jo sove, når det passer, aften som dag. Og hvis man tager sent hejm fra en veninde, kan de sove på vej hjem i vognen hvis man fx lige tager bussen.

Jo ældre de bliver jo sværere synes jeg det bliver, da der skal være mere og mere faste spise og sove tider. Og når de skal sove i egen seng, så er det svært at være ude om fx aften.

Nu skal det siges at jeg har været mutters alene mor til min datter, og det har jo også gjort det sværere, da jeg altid har skulle have hende med, hvis jeg har skullet noget. Det er nok lidt nemmere når man er to:0)

Men tror generelt ens liv tager en stor drejning, og tror mange stadig holder liv i deres sociale omgang med veninder, men på et andet plan, da det bliver vigtigre for en at være hjemme og samlet om aftensmad, bad tid putte tid osv:0)

Christina

Anmeld

27. oktober 2009

Cris

Åh søde, livet bliver noget helt anderledes med spædbørn. Og med babier... Der bliver ikke så meget tid til vennerne. Dem der ikke har børn ville synes, at du er blivet total kedeligt og dem der har børn ville sige "det ved vi godt, bare rolig" Man skal være hele tiden opmærksom på de meget små og når aftenen kommer og endelig sover (når de sover hehe) så vil man gerne også sove!   Men det er alligevel dejligt, at opleve så noget, selv om man nogle gange tror, at livet er slut! jeg har haft det sådan meget tit, da mit barn sov så dårligt... hehe

Anmeld

27. oktober 2009

Cris

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg vil faktisk sige at mens de er fra 0-2 er det nemmere at holde sit privat liv med veninder osv igang end det er når de bliver ældre:0)

Men de er helt spæde er det nemmere at have dem med overalt på næsten alle tider af døgnet:0) Bare man har sin barnevogn, for så kan de jo sove, når det passer, aften som dag. Og hvis man tager sent hejm fra en veninde, kan de sove på vej hjem i vognen hvis man fx lige tager bussen.

Jo ældre de bliver jo sværere synes jeg det bliver, da der skal være mere og mere faste spise og sove tider. Og når de skal sove i egen seng, så er det svært at være ude om fx aften.

Nu skal det siges at jeg har været mutters alene mor til min datter, og det har jo også gjort det sværere, da jeg altid har skulle have hende med, hvis jeg har skullet noget. Det er nok lidt nemmere når man er to:0)

Men tror generelt ens liv tager en stor drejning, og tror mange stadig holder liv i deres sociale omgang med veninder, men på et andet plan, da det bliver vigtigre for en at være hjemme og samlet om aftensmad, bad tid putte tid osv:0)

Christina

Enig med dig! Men når de er noget større, så kan de passes en gang i mellem eller far kan blive hjemme med dem. Man bliver træt at skubbe rundt med barnevogn hele tiden og skulle amme eller lave flasken i så mange stedder. En gang i mellem er det bare rart, at være ude med veninderne og ikke tænke på at amme og fokusere lidt bedre på, hvad man siger.

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Chris, meget enig med dig:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.