Eng undersøgelse af hånd erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.250 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2021

Anonym trådstarter

Her derude, er der tilfældigvis nogen herinde som har prøvet at få foretaget en ENG UNDERSØGELSE, af hånden, for at finde ud af om i har nervefirstyrreler?

Hvis ja, hvordan oplevede du/i undersøgelsen, og kunne du køre bil bagefter?

Og har du været generet af det bagefter, hvis ja, hvor lang tid bagefter?

Hvad viste undersøgelsen, og hvad kunne de evt gøre ved problemet?

Bagrunds info, er at jeg i februar blev opereret for Springfinger, på ringfingeren. Den operation gik endelig ok, bortset fra at jeg stadig havde en meget hævet sene, som gjorde/gør ondt, og betød at jeg stadig havde nogen problemer med at lukke hånden osv. Fik en binyrebak blokade, som hjalp, og senen er ikke hævet så meget mere.

Problemet nu, består i at jeg får en snurrende, stikkende, sovende fornemmelse i både ringfingeren og lillefingeren. De 2 finger er følrforstyrret i forhold til feks varme. Går jeg med en varm kop kaffe, kan kruset virke meget varm, for resten af hånden, men slet ikke varm, for de 2 finger osv. Derfor sender min hånd mand mig videre til en ny undersøgelse, fordi han ved scanning, ikke kan se at der skulle være mere ved min springfinger og aret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2021

Haab

Godaften

Jeg har fået lavet ENG af både arme, ben, hænder og fødder. Det nev da han lavede ENG'en, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud. Jeg kunne sagtens køre bil efter, og mærkede ikke noget til det da det var overstået. 

Min test viste intet unormalt, og kunne derfor ikke hjælpe med at svare på min problemstilling.

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym trådstarter

Haab skriver:

Godaften

Jeg har fået lavet ENG af både arme, ben, hænder og fødder. Det nev da han lavede ENG'en, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud. Jeg kunne sagtens køre bil efter, og mærkede ikke noget til det da det var overstået. 

Min test viste intet unormalt, og kunne derfor ikke hjælpe med at svare på min problemstilling.

1000 tak for svar!

Kan du evt fortælle lidt om, hvorfor du skulle undersøges? Har du så stadig ikke fået svar på, hvad dine problemer evt kan skyldes? 

Har nemlig hørt, at det kan gøre ret ondt?

Anmeld Citér

21. august 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg fik lavet en ENG, fordi tre fingre på min højre hånd ofte sov og jeg havde føleforstyrelser i dem. Undersøgelsen viste, at jeg led af karpaltunnelsyndrom. Det er en forsnævring i håndleddet omkring nerverne ud til fingrene. Symptomerne er netop at fingrene sover. 

Selve undersøgelsen var selvfølgelig ikke så rar, men det var overhovedet ikke uudholdeligt. Og så snart de slukkede for strømmen var der ikke noget. Jeg kunne sagtens køre bagefter.

Jeg blev henvist til operation efter undersøgelsen. Blev opereret i håndleddet for efterhånden 2 år siden og det er gået super. Ingen sovende fornemmelse eller føleforstyrelser mere.

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
21. august 2021

LSS

Jeg var igennem det i 2018. Konklusionen var at jeg havde karpaltunnelsyndrom. Jeg blev tilbudt operation, som jeg tog imod. Det foregik i lokalbedøvelse og var hurtigt overstået. 
I mit tilfælde blev der lavet et 10 cm langt snit igennem min håndflade og en smule op over håndleddet. 
forløbet efter var SÅ smertefuldt, jeg kunne ikke bruge min hånd i mange mange uger. 
Desværre har det ikke hjulpet mig på sigt, jeg bøvler med det endnu 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Jeg fik lavet en ENG, fordi tre fingre på min højre hånd ofte sov og jeg havde føleforstyrelser i dem. Undersøgelsen viste, at jeg led af karpaltunnelsyndrom. Det er en forsnævring i håndleddet omkring nerverne ud til fingrene. Symptomerne er netop at fingrene sover. 

Selve undersøgelsen var selvfølgelig ikke så rar, men det var overhovedet ikke uudholdeligt. Og så snart de slukkede for strømmen var der ikke noget. Jeg kunne sagtens køre bagefter.

Jeg blev henvist til operation efter undersøgelsen. Blev opereret i håndleddet for efterhånden 2 år siden og det er gået super. Ingen sovende fornemmelse eller føleforstyrelser mere.

1000 tak for svar!

Dejligt at høre, at alt er gået efter planen, og at du ikke har bøvl med det mere.

Hvor længe var du sygemeldt bagefter, og hvad arbejder du med, hvis jeg må spørge? 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg var igennem det i 2018. Konklusionen var at jeg havde karpaltunnelsyndrom. Jeg blev tilbudt operation, som jeg tog imod. Det foregik i lokalbedøvelse og var hurtigt overstået. 
I mit tilfælde blev der lavet et 10 cm langt snit igennem min håndflade og en smule op over håndleddet. 
forløbet efter var SÅ smertefuldt, jeg kunne ikke bruge min hånd i mange mange uger. 
Desværre har det ikke hjulpet mig på sigt, jeg bøvler med det endnu 

1000 tak for svar!

Puha det lyder godt nok også helt vildt, med så stort et operationssår, i hånden.

Virklig træls, at det ikke er gået efter planen!

Hvad siger din håndmand/læge til, at resultatet ikke er blevet, som det skulle? 

Anmeld Citér

21. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Samme her - er opereret for kapaltunnelsyndrom på begge hænder, og har ingen problemer haft efter undersøgelserne dertil. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Sessi skriver:

Samme her - er opereret for kapaltunnelsyndrom på begge hænder, og har ingen problemer haft efter undersøgelserne dertil. 

Hvordan mærkede du til problemet, inden du blev opereret?

Og hvordan har du oplevet selve undersøgelsen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.