Gravid 4+5 , er alt ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.875 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

CamillaSoefelt

Hej alle ;0)

Jeg er gravid ( 4+5 ).. Jeg blev gravid i sommers men aborterede desværre i 8. uge.. NU er jeg bare SÅ bange for at jeg skal miste igen. Har snakket med lægen og han har sygemeldt mig resten af ugen. Jeg har fået tid til en tidlig scanning den 7/11-09 så jeg kan se om der er liv, så venter spændt indtil denne dato.. 

Nogen som er i samme situation eller har prøvet det? Skriv endelig..

Er bare bekymret, kan ikke tænke på andet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

LauraLW

Hej du.

Først og fremmest tillykke med graviditeten! :-)

Jeg har prøvet helt det samme. Blev gravid og mistede ca uge 7, og da jeg så blev gravid igen var jeg også enormt nervøs hele tiden. - Lige gyldigt hvad, så tror jeg det er svært at lade være, når man har været igennem en ufrivillig abort. Snakkede ligeledes med lægen, da det påvirkede mig ret meget, og hun valgte også at sende mig til en tryghedsscanning, hvor alt heldigvis så normalt ud.

- For mig endte det dog ikke helt der, altså det med nervøsiteten og bekymringerne. - Det skriver jeg ikke for at skræmme, for det er jo ikke sikkert du reagerer på samme måde.

- Dog blev jeg gradvist mindre nervøs som dagende gik. Pludselig var det tid til nakkefolds scanning, og pludselig kunne jeg mærke liv, og så var det MD scanning osv. - Nu er jeg ikke præget af den der altoverskyggende nervøsitet mere, slet ikke, men det ligger jo altid lidt i baghovedet desværre... Oplever dog sjældent at det påvirker mig på samme måde.

Ved ikke om du kunne bruge det, ville bare sige tilykke, håber du kan nyde det lidt trods alt, og så fortælle at du ikke er alene.

Laura

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Hej alle ;0)

Jeg er gravid ( 4+5 ).. Jeg blev gravid i sommers men aborterede desværre i 8. uge.. NU er jeg bare SÅ bange for at jeg skal miste igen. Har snakket med lægen og han har sygemeldt mig resten af ugen. Jeg har fået tid til en tidlig scanning den 7/11-09 så jeg kan se om der er liv, så venter spændt indtil denne dato.. 

Nogen som er i samme situation eller har prøvet det? Skriv endelig..

Er bare bekymret, kan ikke tænke på andet!

Hejsa,

Aborterede selv i uge 8 i starten af sommeren. Testede positiv en måned efter, men blødte dagen efter vi testede positiv.

Måned efter igen testede vi positivt igen, og denne gang blev den der:0) er idag 20+1. Fik en tryghedsscanning omkring uge 7 mener jeg. Så hjerteblink. Blev egentlig ikke mere tryg, var for alvor først tryg da NF var overstået.

Jeg har en datter på snart 6 år, og da jeg ventede hende gik alt som smurt. Derfor vidste jeg at min krop var god til at være gravid, så var sikker på at jeg aborterede fordi min krop selv sorterer de ikke raske graviditeter fra. Og har valgt at se positivt på min SA ud fra det synspunkt:0)

Synes det var meget meget hårdt at miste, og har også været præget af angsten, og den dukker stadig op en gang i mellem. Men prøver ikke at tænke på det:0)

Håber du finder roen, og at du får en god graviditet.

Knus

Christina 20+1

Anmeld

27. oktober 2009

CamillaSoefelt

Hej Laura.

Tusind tak for svaret, det var da dejligt og høre man ikke er alene om det. Jeg har osse bedt min læge om en tidlig scanning, bare for som du siger at føle sig mere tryg. Hvornår i dit andet forløb fik du din scanning? Og foregik det på hospitalet eller bare hos din gynækolog? ;0)

Camilla

Anmeld

27. oktober 2009

CamillaSoefelt

Hej Christina.

Dejligt med lidt respons.. Tillykke med din graviditet, det er da dejligt og høre om.. Glæder du dig ikke bare helt vildt? Jeg vil lige høre dig.. Vedr rygning, jeg har altid hadet røg og ryger ikke selv. Men har hørt at man selv som passiv ryger har stor chance for at abortere.. Faktisk hele 67%.. Skal til fødselsdag i aften hvor der er et par rygere, kan man nøjes med at smide dem udenfor eller skal man holde sig helt på afstand? Tænker om det der sidder i tøjet også kan skade fostret? Ingenting må jo ødelægge det her!!

Anmeld

27. oktober 2009

Kaufie

Jeg var igennem en MA i sidste uge. Burde være i 10. uge, men ved en "tryghedsscanning" pga pletblødning fandt man ud af, at min graviditet var gået til grunde omkring uge 5.

Jeg har fået at vide, at ved næste graviditet vil jeg kunne få til min læge(sygeplejersken) til at tage blodprøve en gang eller to om ugen, hvorved de kan kontrollere at hcg-tallet stiger som det skal. Det skulle være en ligeså god indikation på at alt udvikler sig normalt og er lidt nemmere at få foretaget en gang eller to om ugen fremfor scanning, som de nok kun vil sende mig til en enkelt gang før NF.

Det er min plan, som jeg håber vil kunne give mig mere tryghed frem til NF.

Jeg håber alt flasker sig for dig denne gang......og tillykke med graviditeten!

Anmeld

27. oktober 2009

LauraLW

CamillaSoefelt skriver:

Hej Laura.

Tusind tak for svaret, det var da dejligt og høre man ikke er alene om det. Jeg har osse bedt min læge om en tidlig scanning, bare for som du siger at føle sig mere tryg. Hvornår i dit andet forløb fik du din scanning? Og foregik det på hospitalet eller bare hos din gynækolog? ;0)

Camilla

Hej igen.

Min læge gav mig en henvisning til en gynækolog, som scannede mig, og mener det var omkring uge 7 + 4 - kan ikke helt huske det præcist. Ved ikke om hospitalerne gør det, med mindre du bløder eller har voldsomme smerter, men ved det som sagt ikke.

Laura

Anmeld

27. oktober 2009

CamillaSoefelt

Ok.. Synes osse det var det min læge snakkede om i morges da jeg talte med ham.. Så det blir nok min gynækolog.. Har du nogen kloge ord indenfor det her med røg? Skal til fødselsdag i aften, hos min far.. Og jeg vil jo helst ikke aflyse når nu det er min far. Han ved ikke noget om jeg er gravid. Min onkel kommer osse, men han ryger. Og jeg har læst at som passiv ryger er der 67% chance for at abortere.. Tror du det er hvis man sidder i røgen konstant, mange dage og lang tid? Eller er det bare det at han har det i tøjet? Fordi jeg tænkte på at jeg da måske bare kunne sende ham en tur i haven hvis han følte trang? Men er jo så nødsaget til at fortælle til alle at jeg er gravid..;( IIIHH!! Den er svær ik?

Anmeld

27. oktober 2009

CamillaSoefelt

Hej Kaufle.

Øv det er jeg da rigtig ked af og høre. Øv hvor er sådan noget bare så møg uretfærdigt..;( Man har bare lyst til at blive gravid lige med det samme igen, og vide 100% at alt er ok.. Men det lyder da smart med de der blodprøver der. Det kunne jeg godt forestille mig ville være en del nemmere..

Held og lykke med det hele..

Anmeld

27. oktober 2009

Nanna1985

Jeg har selv mistet i uge 12+3.. Det sad desværre udenfor livmoderen Det var et HÅRDT forløb og blev hastet opereret, da mine smerter var så VOLDSOMME..

Man glemmer det aldrig, og frygten vil nok altid sidde i dig desværre, det er noget man kan arbejde med

Knus fra Nanna(Som har to dejlige velskabte prinsesse piger)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.