Har brug for jeres mening om vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.012 visninger
12 svar
26 synes godt om
18. august 2021

Fardaddy

Hej med jer.

Vi har haft vores datter til indkøring i vuggestuen og vi har fået lidt kolde fødder. I instutionen bruges der hverken blå futter eller man skal tage skoene af. Alle går med udendørssko indenfor også på stuerne hvor børn leger. Selv våde udendørssko. Vores datter kravler og vi gør ikke sådan hjemme. Vi er der hvor vi simpelthen overvejer at skifte hende væk alene af den grund. Gennemgående virker hygiejnen meget lacifair. Hvad siger i ? Er vi for fintfølene ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2021

Baby17

Ja, det synes jeg i er.

Jeg har aldrig oplevet at man bruger blå futter når man skal aflevere eller hente sit barn og jeg ville bestemt aldrig tage mine sko af. Rengøringen skal selvfølgelig være i orden, meeeeeen.. I lyder snerpede efter min mening, hvis I vil skifte institution pga det. 

Anmeld Citér

18. august 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg synes det lyder ulækkert. I min datters institution må man gå i garderoben med sko på. Men skal man ind på stuen er det uden sko eller med blå futter på.

Anmeld Citér

18. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså hvis de ellers var søde og rare ville jeg ikke lave et skift kun pga det 

Men har du spurgt ad?

Hos os må forældrene ikke engang gå ind på stuen endnu (kun indkøringsforældrene), vi har ikke blå futter, men forældrene kommer kun i garderoben. Os personalet har indendørssko på, men hvis vi fx hurtigt skal ud til et barn der græder ude i krybben er det ikke altid vi når at skifte. Men der er ikke vådt på gulvet (vi skal jo også selv sidde der). Dog er der ikke klinisk rent i en vuggestue og det er der altså ikke i nogen. Især om eftermiddagen, kan der godt ligge lidt fra dagen , selvom vi fejer

Anmeld Citér

18. august 2021

HapsHapsHaps

Spørg dem i vores søns vuggestue skal man tage skoene af når man går ind på stuerne. Der hænger et skilt: "Gå ikke ind med sko, børnene leger på gulvet

Det giver så god mening og jeg tager altid skoene af når jeg går med ind og afleverer. Men hvis du har mod på det, så tag en snak med lederen i institutionen hvor du lufter dine betænkeligheder. Måske de lige skal finde tilbage til nogle andre rutiner efter mange måneders corona-tilstande.

Anmeld Citér

18. august 2021

Dorthe1986

Jeg synes ikke i er snerpede, men jeg vil da prøve at høre dem ad i stedet for at skifte (hvis det ellers virker som et godt og trygt sted) vi har altid skulle have futter eller sko på i de institutioner mine børn har været i. Ja selv i indskolingen på min søns skole, er forældrene henstillet til blå futter eller ingen sko. 

Anmeld Citér

18. august 2021

Lilleluna

Altså jeg må indrømme at min første tanke var at jeres datter godt nok kan nå mange institutioner igennem, hvis der ikke skal mere til for at få jer til at overveje at skifte�� 

jeg har 2 børn og har haft min daglige gang i 2 forskellige institutioner og min erfaring er at der kommer blå futter når der er meget sne og sjap men ellers ikke. 

men jeg tænker man selv har en vis ansvarsfølelse i forhold til at tørre sine sko ordentligt af. Og ellers bliver gulvet jo gjort rent ret ofte i en vuggestue, børn i den størrelse smider jo temmelig meget mad på gulvet - ved en del måltider gennem sådan en dag.

Anmeld Citér

18. august 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Et godt råd: Spørg personalet. Lang det fleste problemer kan hurtigt opklares med lidt dialog. Hvis I ikke kan nå til forståelse, kan du gå til ledelse og spørger bagefter. Og tilsidst kan du forsøger dig med forældrerepræsentanterne. 

Skifte af institution skulle helst først være nødvendigt, når dialog ikke kan løse problemerne. 

Anmeld Citér

18. august 2021

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg synes heller ikke det lyder særlig lækkert og jeg synes ikke I er for fintfølende. Men derfra og så til at skifte institution hvis det ellers virker som et godt sted synes jeg er langt. Jeg ville prøve at spørge hvorfor de ikke bruger blå futter eller beder forældre om at tage skoene af. Så får I måske et svar I kan bruge og hvis ikke så er personalet da opmærksom på problemet. 

Anmeld Citér

18. august 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Baby17 skriver:

Ja, det synes jeg i er.

Jeg har aldrig oplevet at man bruger blå futter når man skal aflevere eller hente sit barn og jeg ville bestemt aldrig tage mine sko af. Rengøringen skal selvfølgelig være i orden, meeeeeen.. I lyder snerpede efter min mening, hvis I vil skifte institution pga det. 

Jeg troede faktisk at det er en fast ting at institutioner er skofrie….jeg har hverken arbejdet eller haft børn steder hvor man må have sko på indenfor. 
til ts: jeg ville også synes det er ulækkert og jeg ville spørge nysgerrigt ind til det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.