Anonym skriver:
Ja, jeg er lige i gang med noget der hedder Min plan i job centret, hvor jeg har 2 møder med en mentor og bagefter skal en sagsbehandler ind over. Men jeg ved ikke om det er tys tys at gå direkte til sagen og fortælle om mit ønske om at blive fleksjobber?
Det synes jeg klart du skal gøre. Man er i målgruppen for ressourceforløb hvis der er tale om komplekse problemstillinger udover ledigheden. Og det lyder det til at der er. Ressourceforløb er til for at udvikle og afklare din arbejdsevne og fremtidig forsørgelse. Så det er også derigennem der skal forsøges med forskellige tiltag for at hjælpe dig og udvikle dig, det kan både være helbredsafklarende/stabiliserende og sociale indsatser, samt en praktisk afklaring. Og det kan jo så være at man derigennem finder frem til at du med rette hjælp og støtte er i stand til at arbejde eks. 10 timer om ugen og skal bevilliges et fleksjob. Men synes da du skal drøfte det med sagsbehandler, og bare være ærlig omkring dine begrænsninger, og samtidig dit ønske om at få et nogenlunde almindeligt arbejdsliv, som bare nok må være på særlige vilkår/nedsat tid.
Anmeld
Citér