Hård besked..........!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

anna-jonas

Jeg ved slet ikke hvorfor jeg ikke bruger jer noget mere herinde, til at læsse af, og bare få mine følelser ud omkring alt det vi går igennem med vores lille Ida.

Det er ligesom om, at jeg bare ikke ORKER.............bruger faktisk heller ikke hverken venner eller familie.................og tja......Jan og mig, taler heller ikke meget sammen mere. Går bare med denne kæmpe klump af "ked-af-det-hed" indeni, og er sindsygt udmattet.

Idag har jeg været til øjenlæge (hos en børne-øjenlæge, på hospitalet) med hende, og konklusionen er, at Ida er svagtseende. Det er ikke noget man kan få briller for, da problemet ligger i hjernen. Det er nemlig første led i selve synet. Når man bruger briller, er det fordi der er noget galt med selve øjet eller synsnerven. Ret indviklet at forklare. Vi er blevet henvist til center for blinde og svagtseende i Århus, og får tilknyttet en konsulent, der skal hjælpe os, med at indrette hjem m.h.t lys, og vælge legesager...............desuden vil der være nogle specielle hensyn m.h.t pasningsordning, når den tid kommer. Men hun regnede med at jeg kunne få forlænget min barsel................også fordi Ida skal udredes videre p.g.a hendes manglende udvikling.

Jeg er bare så frygtelig ked lige nu...............selvom jeg også er lettet over at vi kommer videre...............for jeg ved jo godt, at der er noget galt med min lille pige.

Om 14 dage skal vi på Skejby sygehus...........ud til vores overlæge, på center for sjældne sygdomme..................og mon ikke de så vil iværksætte nogle flere undersøgelser af Ida.............så vi måske kan få en diagnose på. Jeg håber bare ikke at hun skal igennem alt for meget.............for det hun var igennem i sommer sidder i hendes krop.

Tak fordi du læste med så langt....:-)

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

oo

åh mette, man bliver simpelthen så ked af det over at læse dit indlæg. jeg ville også ønske du orkede at bruge os herinde lidt mere, for vi vil jo rigtig gerne læse med og støtte dig så godt vi kan - i hvert fald i tanken.

det er simpelthen pisseærgeligt med Idas syn, for at sige det ligeud. men heldigvis er det jo "set før", eller hvad man skal sige, så I kan få ordentlig vejledning omkring hendes videre udvikling og liv.

jeg ville ønske jeg kunne give dig et kæmpe stort kram lige nu! uanset hvad der er galt med din datter, er hun stadig en smuk lille pige

Anmeld

27. oktober 2009

TbCp

Øv Dit indlæg er bare så trist.... det lyser ud af det hvor øv det hele er lige nu!

At i nu har fundet ud af det med Idas syn er da lidt 1. skridt på vejen. Det er rigtig trist, men jo nok også rart nok at i nu har det at arbejde ud fra.

Håber i inden længe får flere svar.

Kan sørme godt forstå der ikke er mange kræfter tilbage i dig.

Anmeld

27. oktober 2009

iln

Synes simpelthen det er så synd for jer alle med lille Ida. Hun har godt nok været grueligt meget igennem af den unge alder hun har.

Men som de andre siger så er det 1 skridt videre at I har fundet ud af det med hendes syn. Så håber jeg I får en rigtig god hjælp til at få indrettet jeres hjem mm. som jo vil være en stor hjælp i hendes udvikling.

Mange fra "store"Ida og Silas

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Åh nej, det er jeg vel nok ked af at høre. Det var en trist besked!
Stakkels stakkels ida og stakkels jer allesammen. Hold da op, hvor har I været meget igennem i den korte tid I har haft Ida-prinsessen.
Gid I ikke skulle alt det igennem. Jeg ville ønske, der var noget jeg kunne gøre.

Stort knus og mange tanker herfra.

Anmeld

27. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ej Mette altså! brug os brug os!! og husk at tale med din partner også.....

når det så er sagt, kan jeg godt forstå at dit overskud er lig med NUL! hold op hvor det må være hårdt! og hvor er lille Ida dog heldig at det er dig som er hendes mor, der er ingen der kunne gøre det bedre end du... Jeg synes du klarer situationen flot... så jeg håber ikke du går med nogen selvbebrejdelser eller dårlig samvittighed, for det er der ingen grund til... prøver at forestille mig hvilke tanker man må gå med.... og derfor skal du vide at jeg i alt fald synes du/i klarer det hele så utroligt flot!

det er en hård besked i har fået, ikke desto mindre har i nu et eller andet at forholde jer til. Noget konkret... og der er så mange ting man kan gøre, idag for at hjælpe svagtseende... Jeg er ikke et sekund i tvivl om at lille Ida har og får et fantastisk liv... det må du bare ikke bekymre dig for meget om... men det at Ida er svagtseende, har det noget at gøre med feberen dengang? eller var det sådan før det?

mange knus til dig og dine dejlige familie

Anmeld

27. oktober 2009

Barbamama

Anna-jonas skriver:

Jeg ved slet ikke hvorfor jeg ikke bruger jer noget mere herinde, til at læsse af, og bare få mine følelser ud omkring alt det vi går igennem med vores lille Ida.

Det er ligesom om, at jeg bare ikke ORKER.............bruger faktisk heller ikke hverken venner eller familie.................og tja......Jan og mig, taler heller ikke meget sammen mere. Går bare med denne kæmpe klump af "ked-af-det-hed" indeni, og er sindsygt udmattet.

Idag har jeg været til øjenlæge (hos en børne-øjenlæge, på hospitalet) med hende, og konklusionen er, at Ida er svagtseende. Det er ikke noget man kan få briller for, da problemet ligger i hjernen. Det er nemlig første led i selve synet. Når man bruger briller, er det fordi der er noget galt med selve øjet eller synsnerven. Ret indviklet at forklare. Vi er blevet henvist til center for blinde og svagtseende i Århus, og får tilknyttet en konsulent, der skal hjælpe os, med at indrette hjem m.h.t lys, og vælge legesager...............desuden vil der være nogle specielle hensyn m.h.t pasningsordning, når den tid kommer. Men hun regnede med at jeg kunne få forlænget min barsel................også fordi Ida skal udredes videre p.g.a hendes manglende udvikling.

Jeg er bare så frygtelig ked lige nu...............selvom jeg også er lettet over at vi kommer videre...............for jeg ved jo godt, at der er noget galt med min lille pige.

Om 14 dage skal vi på Skejby sygehus...........ud til vores overlæge, på center for sjældne sygdomme..................og mon ikke de så vil iværksætte nogle flere undersøgelser af Ida.............så vi måske kan få en diagnose på. Jeg håber bare ikke at hun skal igennem alt for meget.............for det hun var igennem i sommer sidder i hendes krop.

Tak fordi du læste med så langt....:-)

Knus Mette

ej hvor gør det mig ondt at høre du er så ked af det. Dit indlæg gjorde mig helt trist på dine vegne. Det er da dejligt at I finder ud af hvordan I bedst kan hjælpe Ida, men det må også være hårdt at få at vide hvad der er galt... Jeg håber da du kan komme til at snakke med din mand, for det er da vigtigt for jer begge at I husker hinanden og at kommunikere. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort. Det er ikke mig der står i en situation hvor der intet overskud er. Har du evt nogle gode veninder eller noget familie der kan lette lidt på jeres hverdag? Kan hjælpe jer med noget praktisk eller passe ungerne så I kan komme lidt ud?

Anmeld

27. oktober 2009

Vingummien

Det er jeg virkelig ked af at høre må være en hård besked at sluge.

Men som du selv nævner, det er et skridt i den rigtig retning og nu ved i lidt mere om hvad der er galt og at i nu kan få lidt ting der kan hjælpe.
Selvom det er hårdt håber jeg også det har lettet en lille smule på jeres skuldre at være kommet det skridt længere med hende.

Håber i får mere af vide når i skal til møde på skejby og de kan få sat en masse igang så i kan få helt styr på det hele

Syntes du skal skrive mere til os om det, vi er her for dig/jer og du skal bare af med det, er hårdt at gå rundt med og sikker lige så hårdt at skrive om, men vi lytter rigtig gerne herinde. Og jeg vil sige at jeg tænker tit på jer og tænker tit på at skrive hvordan det går hos jer, men vil jo hellere ikke trænge på

til dig for at være sådan en god mor til lille Ida fordi hun kæmper så flot og holder humøret oppe, i hvert fald på de billeder jeg har settil den mest fantastiske store søster som Ida kan få

Anmeld

27. oktober 2009

Jules

Kæreste Mette....

Det var godt nok et hårdt indlæg at læse

Det gør mig ondt at jeres yndige datter er svagtseende... Men hedligvis lever vi da i en verden med massere af muligheder for hjælp.

Knus og masser af kram.

Anmeld

27. oktober 2009

NaFe

ÅHH NEJ DA... det altid rart a vide hvad der galt, men dælme også hårdt når man pludselig ved besked og skal til a forholde sig til det. Jeg sikker på der må kunne gøres en messe for lille Ida... og håber på alt alt det bedte for jer alle sammen...

Kæmpe kæmpe knus til dig Mette....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.