Jeg ved slet ikke hvorfor jeg ikke bruger jer noget mere herinde, til at læsse af, og bare få mine følelser ud omkring alt det vi går igennem med vores lille Ida.
Det er ligesom om, at jeg bare ikke ORKER.............bruger faktisk heller ikke hverken venner eller familie.................og tja......Jan og mig, taler heller ikke meget sammen mere. Går bare med denne kæmpe klump af "ked-af-det-hed" indeni, og er sindsygt udmattet.
Idag har jeg været til øjenlæge (hos en børne-øjenlæge, på hospitalet) med hende, og konklusionen er, at Ida er svagtseende. Det er ikke noget man kan få briller for, da problemet ligger i hjernen. Det er nemlig første led i selve synet. Når man bruger briller, er det fordi der er noget galt med selve øjet eller synsnerven. Ret indviklet at forklare. Vi er blevet henvist til center for blinde og svagtseende i Århus, og får tilknyttet en konsulent, der skal hjælpe os, med at indrette hjem m.h.t lys, og vælge legesager...............desuden vil der være nogle specielle hensyn m.h.t pasningsordning, når den tid kommer. Men hun regnede med at jeg kunne få forlænget min barsel................også fordi Ida skal udredes videre p.g.a hendes manglende udvikling.
Jeg er bare så frygtelig ked lige nu...............selvom jeg også er lettet over at vi kommer videre...............for jeg ved jo godt, at der er noget galt med min lille pige.
Om 14 dage skal vi på Skejby sygehus...........ud til vores overlæge, på center for sjældne sygdomme..................og mon ikke de så vil iværksætte nogle flere undersøgelser af Ida.............så vi måske kan få en diagnose på. Jeg håber bare ikke at hun skal igennem alt for meget.............for det hun var igennem i sommer sidder i hendes krop.
Tak fordi du læste med så langt....:-)
Knus Mette
Anmeld