Mad og husholdningsbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2021

Pb18

Ca 3500 kr for 2 voksne og en 3 årig (der er dog mad i institutionen som ikke er med i de 3500 kr) . Vi handler primært økologisk og handler i super brugsen. Vi betaler gennem deres prime konto, så vi får ekstra bonus på økologi mm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Vi er 2 voksne. Vi bruger cirka 3.000 kr i måneden. Og så handler vi altid i Rema, da vi bruger Mambeno madplan som tager udgangspunkt i deres varer. Vi kan med madplanen derfra, handle ind til aftensmad hele ugen hver søndag for 400 kr. den laver en madplan (du kan bytte ud i opskrifterne og vælge imellem 2000 stk), og så laver den din indkøbsliste. Vi synes det er smart, lækkert og tidsbesparelse i en travlt hverdag

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Jeg ved det ikke med sikkerhed  Vi bruger ca. 2500 på madlevering fra Årstiderne. Derudover ca. 2000 kr. på leveringer fra COOP. Og så bruger vi der ud over penge på (halvdyr) take-away eller restaurantbesøg en gang om ugen. Ofte er vi også en tur forbi bageren 2-4 gange pr. uge efter rugbrød, kaffe, mv. 

Så vi lander hurtigt på en 6000 kr. Det dækker 2 voksne og 2 børn i daginstitution. Vi går op i at undgå madspild, spiser ofte kødfrit og primært økologisk. Vi bruger nok lidt mere end gennemsnittet på gode råvare - noget som er nyt for mig, da jeg aldrig før har haft råd. 

Anmeld Citér

15. august 2021

B&J

Ca 5000kr 

vi er 2 voksen 1 barn 2 katte 1 kanin

jeg er totalt tilbuds jæger kigger altid tilbud og  fylder fryseren og laver mad ud af Alt det.

hvis vi feks koger en kylling så er der til 2 dage med kødet og 2 dage med suppe vandet 

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

1 voksen 1 teenager. 
tror jeg ca bruger 33-3500 om mdr på indkøb. Vi skal begge have madpakker med hver dag, og så prioritere jeg meget grønt i kosten. Laver ofte madplan og får handlet ind søndag, er god til at bruge rester i madpakkerne osv. 

Anmeld Citér

16. august 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Vi bruger 3-4000 kr PR måned afhængigt af, hvor ofte vi har småindkøb fra den lokale købmand, som trækker meget op i forbruget. 

Kattemad bruger vi 600 kr på fra dyrlægen. 

Jeg handler stort ind og fylder fryser og skabe i Lidl og Bilka, og resten køber jeg i Rema. 

Vi spiser næsten aldrig kød. 

Vi er en voksen og to børn på hhv 9 og 11 år. 

Anmeld Citér

16. august 2021

MEF

5000-6000 tusind. Vi er 2 voksne og 2 børn og en kat. Laver madplan og handler stort ind en gang i ugen. Handler som udgangspunkt økologisk og bestiller ved Bilka to-go. 

Jeg synes forresten i er vildt gode mange af jer! Flot at i kan holde jer på 3-4000 mange af jer!

Anmeld Citér

16. august 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi har lige hævet den til 6000 kr.

Vi er to voksne, to blebørn (en på lige knap 3 år og en på 2 måneder) og to katte (plus genboens kat som også spiser kattenes mad).. 

Vi køber god kvalitet i mad.. Altså friske grøntsager, dansk fedtfattigt kød fra slagteren i Bilka, Knorr fond og bouillon osv. altså alle de "dyre" varer.. Og så bruger vores søn omkring en halv pakke bleer om dagen, fordi han hele tiden skider ..

Men altså vi sidder en smule stramt i det med alle de bleer og skumklude, der bliver købt.. Ellers ville det egentlig passe ganske fint

Anmeld Citér

16. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi bruger 6000 kr om måneder (ungerne har madordning i institution, så + den takst) - To voksne og tre børn (5, 4 og 2 år (dvs et blebarn)

Vi sparer ikke, laver ikke madplan og får mad udfra engang imellem. I beløbet er der selvfølgelig også toiletpapir, sæbe osv.

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Jeg ved ikke om jeg tør at være med her

Vi har slet ikke noget madbudget, og jeg har ikke rigtig nogen føling med hvad vi bruger på mad og husholdning men jeg tror sagtens vi ofte runder de 8-10.000 på en måned men så har vi også måneder hvor den måske kun er på 5000 kr. 
Vi er 2 voksne og 2 skolebørn. 

Vi laver ikke madplan og handler nok i gennemsnit hver 2. dag. 
Jeg smider generelt ikke særlig meget mad ud, da jeg er god til at lave mad til 2 dage af gangen og hvis der ikke ser ud til at blive nok, så koger jeg lidt mere kartofler/ris/pasta ekstra eller smider lidt mere grønsager i og supplerer med noget pøler eller andet kød fra fryseren + lækkert brød. 

Men vi spiser ret godt og måske lidt for ofte de dyre Take away også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.