Mad og husholdningsbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.326 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvor meget bruger I om måneden på mad og husholdning og hvor mange er I? Og det er både lige fra morgenmad, madpakker, mellemmåltider, aftensmad samt generel husholdning, fyrfads lys osv.

Hvilke butikker handler I i primært?? 

Jeg skal lige have noget at sammenligne med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tror vi bruger 5-6000 - vi er tre børn i alderen tre, otte og 11. Og så to voksne 

Anmeld Citér

15. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi bruger ca 5000. To voksne, en på 5 år, en på 1,5 år og en kat. Vi køber udelukkende økologisk og handler stort ind en gang om ugen i Føtex og småting i hverdagen i Rema. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Vi er 2 voksne og 3 børn(3,11,13) 

Vi handler for ca. 2000kr +/- om måneden i netto og Rema. 
Og så køber vi kødhakker ved en gårdbutik. Ca. 2000kr. om måneden, men der er til mere/mindre end en måned. Det afhænger af hvor mange legekammerater der spiser med, om vi har spontane middage med familie eller venner, fødselsdag osv. 

Så vil sige vi bruger max 5000kr. om måneden. 

Vi lever godt og mangler intet, men vi er mad - og bagenørder og går meget op i madspild, så vi laver altid madplaner og handler en gang om ugen samt kigger/handler tilbud. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Sprit25

5000. Vi handler i Netto og primært øko og med flere kødfrie dage

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Vi bruger ca. 5.000 kr. om måneden på husholdning, mad, bleer, shampoo, rengøring mv. Vi er 2 voksne og et barn på 2 år. Vi handler primært i Super Brugsen og Lidl. Økologisk og vi hat kødfrie dage. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Ca 5000  vi er 2 voksne og et barn på omkring 1 år som stadig får lidt MME. Derudover er jeg dagplejer og har derfor 3 ekstra børn der spiser morgenmad, formiddagsmad, frokost, eftermiddagsmad for samme budget

Vi bruger 1000kr om ugen på mad og spiser kød hver dag til aftensmad. De sidste ca. 1000kr er diverse andre ting der ikke er mad

Anmeld Citér

15. august 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi er en familie på 2 voksne, et barn på 10 og en kat. 

Vi har et mad og diverse budget på 4.000kr om måneden. 

Vi køber ind til hele ugen hver søndag med udgangspunkt i madplanen vi har lavet til den pågældende uge, madplanen indeholder mad til morgen, frokost og aftensmad. Med undtagelse af min mand som spiser på arbejdet for 15kr om dagen, dette indgår i vores diverse budget. 

Vi køber primært ind i fakta, og som Coop medlem får vi gode personlige rabatter og tilbud, ud over det kan vi købe mad for opsparede penge pga. vores medlemskab til 1-2 uger om året gratis. 

De ting vi ikke kan få i vores fakta, køber vi som regel i super Brugsen, Lidl eller Aldi. 

Vi køber kattemad i 12 kg poser ca. hver 3 måned, vi køber kun Science plan, igennem zooplus. De levere altid gratis når vi køber kattemad i den størrelse. 

Vi venter os en lille pige til september, så vi skal nok justere lidt i vores madbudget, da vi nok kommer til at købe bleer og tilbehør til mig og baby. Vi brugte moderne stofbleer til vores søn da han var lille, og vi sparede en del penge på ble posten, men jeg ikke sikker på vi kan gøre det denne gang, da det kræver et stort overskud, men vi må se, det justere vi på hen af vejen

Anmeld Citér

15. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mad og husholdning - 1 voksen, 2 børn (6 og 9 år) og 2 katte. 2000kr. Køber ind 1 gang i ugen for 400-500kr. Handler i netto eller Rema. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Vi er 2 voksne og nu 2 teenagere, indtil for nyligt var vi 5 i hjemmet, men den ældste er flyttet hjemmefra. Vi har et husholdningsbudget på 3000 kr. pr uge, og det er inklusive, gaver, tøj til børnene, take out og fx. bilture. Det spiller meget godt..

Vores daglige vare handles fortrinsvis i Netto, men rugbrød og andet kød end hakket, handles i Føtex.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.