LH stigning over flere dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2021

Tidra22

Lillehjerte skriver:

Men hvorfor har du ikke bare set hvad den digitale siger i stedet for at tyde på stregerne? Det er vel derfor du har købt de digitale Der er ingen der kan fortælle dig hvornår præcis du har æl alligevel. Når testen er positiv går der 12-36 timer inden æl

Fordi den app jeg bruger, skal bruge stregerne(: Testene gav smileys på de tre mest positive tests, så i den situation er det faktisk same/same. 

Jeg spørger mest fordi jeg er i tvivl hvornår “det gælder fra”, når stigningen er over flere dage. Altså havde jeg glad smiley både CD15 og CD16. 

Jeg synes det er spændende, så derfor nørder jeg det meget(: 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

Tidra22

Dream skriver:

Der er jo også de der test fra clear blue, hvor der er en glad smiley når den er positiv og sur når den er negativ. Det er nemmere end selv at skulle tolke tydelighed af stregen��

Det er den jeg har brugt, men som netop beskrevet har den givet glad smiley to dage i træk. Derfor undrer jeg mig, når der skrives at LH stigningen ofte ikke varer så længe(: 

Jeg synes jo selv, at den ser mest positiv ud på CD15 eftermiddag, derfor jeg lige ville høre hvad erfaringen her inde er, når LH stigningen kan måles mere end én dag(:

Anmeld Citér

15. august 2021

Dream

ikris skriver:

Det er den jeg har brugt, men som netop beskrevet har den givet glad smiley to dage i træk. Derfor undrer jeg mig, når der skrives at LH stigningen ofte ikke varer så længe(: 

Jeg synes jo selv, at den ser mest positiv ud på CD15 eftermiddag, derfor jeg lige ville høre hvad erfaringen her inde er, når LH stigningen kan måles mere end én dag(:

Men det betyder jo ikke så meget. Så snart den er positiv, så er det bare at sexe. Sædcellerne kan jo (under normale omstændigheder) leve derinde i op til 5 dage. Der står også i vejledningen at der ikke er nogen grund til at teste mere, når man har opnået et positivt resultat.  

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Et tal under 1 er vel en negativ test i virkeligheden? Teststregen skal jo være tydeligere end kontrolstregen (dvs. ratio skal være større end 1). Bruger også pre-mom og mine tal plejer at skyde helt i vejret et par dage...

Anmeld Citér

15. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
ikris skriver:

Fordi den app jeg bruger, skal bruge stregerne(: Testene gav smileys på de tre mest positive tests, så i den situation er det faktisk same/same. 

Jeg spørger mest fordi jeg er i tvivl hvornår “det gælder fra”, når stigningen er over flere dage. Altså havde jeg glad smiley både CD15 og CD16. 

Jeg synes det er spændende, så derfor nørder jeg det meget(: 

Det gælder fra første positive test. Jeg tror ikke du direkte kan bruge streger på en digital test og aflæse normalt. Så hvis der er kommet en smiley er den positiv. Nogle kan få en positiv test flere dage i træk, andre kun i få timer. Så lad være med at teste efter første positive, ellers bliver du forvirret. 

Men uanset hvad, så har I jo ramt æl på et eller andet tidspunkt med så regelmæssig samleje

Anmeld Citér

15. august 2021

Tidra22

Dream skriver:

Men det betyder jo ikke så meget. Så snart den er positiv, så er det bare at sexe. Sædcellerne kan jo (under normale omstændigheder) leve derinde i op til 5 dage. Der står også i vejledningen at der ikke er nogen grund til at teste mere, når man har opnået et positivt resultat.  

Det er jeg klar over. Men min app foreslog at jeg testede til man så LH niveauet falde igen. Jeg har tidligere kun testet for at finde stigningen, men så stoppet når jeg fandt den. Denne gang testede jeg videre, da jeg blev nysgerrig da app’en netop anbefalede man testede videre

Jeg har googlet mig frem til at dagene før og efter positiv test er godt, som flere af jer skriver. Men jeg er blot nysgerrig på hvor præcist man kan indkapsle ÆL, om det kan være en fordel i de følgende cyklus at man ved at testen peaker om eftermiddagen  Især når nu min første positive test (og smiley) ikke var lig med den mest positive

Anmeld Citér

15. august 2021

Tidra22

Anonym skriver:

Et tal under 1 er vel en negativ test i virkeligheden? Teststregen skal jo være tydeligere end kontrolstregen (dvs. ratio skal være større end 1). Bruger også pre-mom og mine tal plejer at skyde helt i vejret et par dage...

Jeg har manuelt puttet tallene ind, da den ikke har kunne læse det. Jeg synes heller ikke clearblue giver ligeså positive streger som babyplan f.eks., men nu var det lige disse jeg havde  Tror dog jeg er mest til at aflæse stregerne selv, fremfor smileyen her.. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Tidra22

Lillehjerte skriver:

Det gælder fra første positive test. Jeg tror ikke du direkte kan bruge streger på en digital test og aflæse normalt. Så hvis der er kommet en smiley er den positiv. Nogle kan få en positiv test flere dage i træk, andre kun i få timer. Så lad være med at teste efter første positive, ellers bliver du forvirret. 

Men uanset hvad, så har I jo ramt æl på et eller andet tidspunkt med så regelmæssig samleje

Jeg mener nu at disse godt kan bruges, især når der er forskel - men skal da lige have tjekket indlægssedlen! Og måske bare holde mig til babyplan fremover

Det er netop det jeg undrer mig over og stiller lidt spørgsmålstegn ved. Hvad har det at sige at stigningen er så forskellig - hvis det overhovedet har noget at sige. Og kan det hjælpe en med at finde et optimalt vindue, her tænker jeg også på par der har svært ved at blive gravide. Men måske det ingen sammenhænge har, jeg blev bare overrasket (og måske lidt nervøs) over de mange positive tests

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.