LH stigning over flere dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
17 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2021

Tidra22

Hej med jer!

Min kæreste og jeg er i gang med 2. forsøg, og jeg har fået lov til at teste AMOK dette forsøg - hvis jeg lægger det helt fra mig de efterfølgende (såfremt der ikke er gevinst). 

Jeg har derfor fulgt min ægløsning nøje, både ved tests, temperatur og udflåd. Min temperatur og udflåd har så ikke været til megen hjælp, og nu forvirrer mine ÆL-tests mig også lidt. 

Vedhæftet er der fotos af hhv. temperatur og tests. Som I kan se, har jeg stået med tre-fire meget positive tests, hvor jeg synes den ene er liiidt mere end de øvrige. Ud fra dette, så har min APP udregnet min ÆL til at være på CD16, altså i går, hvilket ikke er helt dumt ifht. min cyklus er 29 dage i gennemsnittet. (De tre foregående har været hhv. 30, 29 og 28 dage lange). 

Spørgsmålet er: hvornår tror I at min ÆL har fundet sted? Og hvornår er så det optimale tidspunkt for sex? Ifølge mit google-monster, så burde det være her til morgen (halvandet døgn efter mest positive test). 

Hvad siger I kloge hoveder? 
Knus her fra! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2021

Anonym

Den ser ud til at være positiv på dag 15. Dag 16 er den lidt mere falmet, og ved ægløsningstests skal teststregen enten være kraftigere eller lige så kraftig som kontrolstregen. Ud fra dag 15, vil jeg anbefale samleje på dag 14, 15 og 16 - evt også 17, da min ægløsning f.eks. falder lidt senere efter positiv test.

Krydser fingre for at du rammer den!

Anmeld Citér

14. august 2021

Tidra22

Tak for svar! Det er præcis det samme min APP siger. Mest positiv test d. 15., derfor ÆL d. 16.�� 

Anmeld Citér

14. august 2021

Charl90

Ja mest positiv dag 15, så ÆL dag 16-17.

Det mest optimale var at have sex allerede før ÆL, så jeg var startet på dag 13 med sex hver dag indtil dag 17.

Jeg er gravid 6+1. Jeg havde sex før og efter men ikke på ÆL

Anmeld Citér

14. august 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Hvilken mærke ægløsnings test bruger du  

Anmeld Citér

14. august 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Der står i indlægssedlen på mine at chancen er bedst samme dag som første positive test + dagen efter. Altså var dine bedste dage CD 15 og 16. 

Anmeld Citér

14. august 2021

Tidra22

Tak for alle de gode svar!

Vi har været flittige og har haft sex på CD10, 11, 13, 15, 16 og 17, så vi burde helt sikkert have ramt ÆL på den ene eller anden måde. Det bliver spændende om det giver pote at holde nøje øje��

Anmeld Citér

14. august 2021

Tidra22

Timf skriver:

Hvilken mærke ægløsnings test bruger du  

Det her er clearblues digitale test, hvor jeg har taget billeder af stregerne efterfølgende. Har også brugt babyplans med stor succes (de er en del billigere) 

Anmeld Citér

15. august 2021

Dream

Der er jo også de der test fra clear blue, hvor der er en glad smiley når den er positiv og sur når den er negativ. Det er nemmere end selv at skulle tolke tydelighed af stregen��

Anmeld Citér

15. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
ikris skriver:

Det her er clearblues digitale test, hvor jeg har taget billeder af stregerne efterfølgende. Har også brugt babyplans med stor succes (de er en del billigere) 

Men hvorfor har du ikke bare set hvad den digitale siger i stedet for at tyde på stregerne? Det er vel derfor du har købt de digitale Der er ingen der kan fortælle dig hvornår præcis du har æl alligevel. Når testen er positiv går der 12-36 timer inden æl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.