Vandscanning / lukkede æggeledere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som udgangspunkt er der ingen grund til ar overbehandle eller -udrede problemer, som der ikke er indikation for. Vær i øvrigt opmærksom på, at en vandscanning alene er en indikation på passage, ikke en sikkerhed. Jeg har fået lavet to omgange - det gør lidt ondt, dog ikke ekstremt. Begge undersøgelser viste fin passage. Det viste sig dog senere, efter flere mislykkede behandlinger for barnløshed, at de alligevel var sammenvoksede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Som udgangspunkt er der ingen grund til ar overbehandle eller -udrede problemer, som der ikke er indikation for. Vær i øvrigt opmærksom på, at en vandscanning alene er en indikation på passage, ikke en sikkerhed. Jeg har fået lavet to omgange - det gør lidt ondt, dog ikke ekstremt. Begge undersøgelser viste fin passage. Det viste sig dog senere, efter flere mislykkede behandlinger for barnløshed, at de alligevel var sammenvoksede.

Men der er vel netop også indikation når jeg har haft en uopdaget klamydia infektion...?

Hvordan endte de så med at finde ud af at de var sammenvoksede?

Nu har jeg læst lidt på det og det ser ud som om det primært er hsg der bliver brugt. Altså den med kontrast væske 

Anmeld Citér

7. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Men der er vel netop også indikation når jeg har haft en uopdaget klamydia infektion...?

Hvordan endte de så med at finde ud af at de var sammenvoksede?

Nu har jeg læst lidt på det og det ser ud som om det primært er hsg der bliver brugt. Altså den med kontrast væske 

Det er ikke en indikation i sig selv, med mindre  der er grund til at antage fertilitetsproblemer - hvilket der jo ikke er, som jeg forstår det? Mange kvinder får jo klamydia, uden efterfølgende problemer.

Man opdagede det ved at jeg efterfølgende havde tre graviditeter udenfor livmoderen, som alle sad i æggelederne, som til sidst måtte fjernes.

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Det er ikke en indikation i sig selv, med mindre  der er grund til at antage fertilitetsproblemer - hvilket der jo ikke er, som jeg forstår det? Mange kvinder får jo klamydia, uden efterfølgende problemer.

Man opdagede det ved at jeg efterfølgende havde tre graviditeter udenfor livmoderen, som alle sad i æggelederne, som til sidst måtte fjernes.

Nej det er der ikke. Jeg har en vellykket graviditet bag mig, men det er mange år siden og før infektionen.

Måske har jeg misforstået, troede bare at klamydia var virkelig slem i forhold til at gå i æggelederne. Og især når det er opdaget og man kan have haft det længe. Måske jeg ikke har grund til at være så bekymret alligevel men jeg er også en smule presset på alderen med mine 35 år

Av for pokker! Godt de fandt ud af det 

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym

Jeg tror ikke rigtigt at en læge eller gynækolog vil henvise dig til en vandscanning før der er en grund til det. Hvis I kun har prøvet siden maj, er det stadig kun et par måneder  hvis der ikke er sket noget efter 0,5-1 år, kan det måske være - men prøv at parkere den tanke, for måske det også kan stresse din krop (ved godt det er lettere sagt end gjort). Men jeg taler af erfaring, for jeg var selv “bekymret” og igangsatte PB som 35-årig, og efter 1-2 måneder uden held, var jeg klar til at sætte himmel og hav i gang for at få tests. Heldigvis havde jeg en sød gynækolog, som sagde, at disse ting slet ikke kunne komme på tale endnu og at vi lige måtte lade naturen prøve selv først. Og bum, næste cyklus var jeg gravid   Så håber på det samme for dig! 

Anmeld Citér

8. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror ikke rigtigt at en læge eller gynækolog vil henvise dig til en vandscanning før der er en grund til det. Hvis I kun har prøvet siden maj, er det stadig kun et par måneder  hvis der ikke er sket noget efter 0,5-1 år, kan det måske være - men prøv at parkere den tanke, for måske det også kan stresse din krop (ved godt det er lettere sagt end gjort). Men jeg taler af erfaring, for jeg var selv “bekymret” og igangsatte PB som 35-årig, og efter 1-2 måneder uden held, var jeg klar til at sætte himmel og hav i gang for at få tests. Heldigvis havde jeg en sød gynækolog, som sagde, at disse ting slet ikke kunne komme på tale endnu og at vi lige måtte lade naturen prøve selv først. Og bum, næste cyklus var jeg gravid   Så håber på det samme for dig! 

Tak for din besked og dejligt at det lykkes for jer så hurtigt

Jeg må prøve at glemme det de næste par måneder. Troede faktisk at det var halv alvorligt i forhold til fertiliteten, men risikoen er måske mindre end jeg troede.

Synes godt nok man bliver påvirket af det store fokus der er på at vi kvinder går for sent igang med pb og at fertiliteten er faldende. Synes man hører så meget om at mange skal i behandling og hvor lang ventetid der er så man næsten tager sorgerne på forskud 

Håber vi er heldige og kan producere de to streger selv inden længe

Anmeld Citér

8. august 2021

BabyIgen2022

Fik lavet det i torsdags. Gynækologen sagde, jeg skulle tage to panodiler en time inden og har intet mærket til det. Fin passage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.