Vandscanning / lukkede æggeledere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2021

Anonym trådstarter

Grundet en tidligere infektion har jeg mistanke om at mine æggeledere kan være lukkede. Vi er først lige gået igang med pb men er i tvivl om jeg bør få det undersøgt allerede nu

Er der andre som har haft lignende mistanke og hvad gjorde i?

Til jer som har prøvet en vandscanning, gjorde det ondt og var der passage eller ej? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Anonym

Selve undersøgelsen gjorde ikke ondt, men jeg havde utrolig ondt/kraftige menssmerter efterfølgende. Mit bedste råd er at tage et par panodiler inden og et par efter. Dem efter, glemte jeg, da jeg ikke havde ondt før efter et par timer (tænker det var da de første panodilerne virkning stoppede) 

Jeg fik lavet denne scanning, fordi vi skulle starte i behandling . Det er nemlig en del af udredningen. 

Da jeg var 17 havde jeg klamydia, nok opdaget en måned efter jeg var smittet. Dette havde ingen påvirkning haft. Der var fin gennemgang. 

Du kan evt snakke med din læge om din bekymring. 

Held og lykke med projekt baby! 

Anmeld Citér

6. august 2021

Altea

Vi betalte i det private, og fik det hurtigt afklaret.

En vandscanning gør kun vanvittig ondt, hvis der netop ingen passage er. Ellers er det til at overkomme for de fleste

Anmeld Citér

6. august 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg fik en sådan undersøgelse ifbm. fertilitetsbehandling. Jeg havde fuld passage, men jeg synes det gjorde MEGA ondt. Jeg er normalt ikke en pivskid. Jeg tror det er meget forskelligt, men tag lige nogle panodiler inden undersøgelsen. 

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selve undersøgelsen gjorde ikke ondt, men jeg havde utrolig ondt/kraftige menssmerter efterfølgende. Mit bedste råd er at tage et par panodiler inden og et par efter. Dem efter, glemte jeg, da jeg ikke havde ondt før efter et par timer (tænker det var da de første panodilerne virkning stoppede) 

Jeg fik lavet denne scanning, fordi vi skulle starte i behandling . Det er nemlig en del af udredningen. 

Da jeg var 17 havde jeg klamydia, nok opdaget en måned efter jeg var smittet. Dette havde ingen påvirkning haft. Der var fin gennemgang. 

Du kan evt snakke med din læge om din bekymring. 

Held og lykke med projekt baby! 

Mange tak for dit svar håber det går ligeså nemt for mig

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

En vandscanning gør kun vanvittig ondt, hvis der netop ingen passage er. Ellers er det til at overkomme for de fleste

Det har jeg også overvejet. Men tror lige jeg vil se hvad ventetiden er i det offentlige hvis min læge vil henvise mig. Men ellers er det private en rigtig god mulighed. Skal bare lige tage mig sammen ved dog at jeg vil fortryde hvis jeg ikke bliver gravid inden for det næste halve år og det så viser sig at der er noget galt 

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

havudsigt skriver:

Jeg fik en sådan undersøgelse ifbm. fertilitetsbehandling. Jeg havde fuld passage, men jeg synes det gjorde MEGA ondt. Jeg er normalt ikke en pivskid. Jeg tror det er meget forskelligt, men tag lige nogle panodiler inden undersøgelsen. 

Det er også det jeg frygterv og præcis det der gør at jeg ikke rigtigt kan overskue at gøre det gør vi har prøvet lidt længere tid.

Hvis det gør mega ondt så hjælper panodil og ipren nok ikke det store, men vil klart gøre alt for at minimere evt smerter

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er også det jeg frygterv og præcis det der gør at jeg ikke rigtigt kan overskue at gøre det gør vi har prøvet lidt længere tid.

Hvis det gør mega ondt så hjælper panodil og ipren nok ikke det store, men vil klart gøre alt for at minimere evt smerter

Jeg fik lavet denne scanning på sygehuset, de anbefaler man tager ipren/Panodil inden

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Fik du kun lavet vandscanning eller også et generelt fertilitets tjek på privat klinikken?

Jeg kan se at fertilitets klinikken er udtaget til strejke så det kan godt være det har lange udsigter i det offentlige 

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik lavet denne scanning på sygehuset, de anbefaler man tager ipren/Panodil inden

Ja det vil jeg også gøre. Men er nu stadig ret nervøs  

Vi har kun været igang siden maj, men jeg ved også at jeg vil fortryde ikke at have fået det tjekket i starten af forløbet hvis det nu viser sig at der er noget galt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.