Privat dagpleje kræver betaling for ferie forud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.217 visninger
16 svar
10 synes godt om
2. august 2021

SamanthaL

Min dreng er netop startet hos en privat dagpleje i dag. De krævede, at selvom han først skulle starte til August, skulle vi betale for Juli også, og det ville komme os til gode når han stopper. De holder nemlig ferielukket i Juli. Da jeg snakkede med dem i dag om det, sagde de, at jeg havde misforstået det. Det var kun hvis han skulle stoppe til August om to år, at Juli så ville være betalingsfri da. Men han har først børnehaveplads fra September om to år. Er det helt almindelige regler, at man betaler for en måned før han begynder, bare fordi der er ferielukket da? Føler lidt at jeg er blevet snydt for 3.500 kr., bare fordi han er født i den måned, han er

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2021

aLOTofmother

SamanthaL skriver:

Min dreng er netop startet hos en privat dagpleje i dag. De krævede, at selvom han først skulle starte til August, skulle vi betale for Juli også, og det ville komme os til gode når han stopper. De holder nemlig ferielukket i Juli. Da jeg snakkede med dem i dag om det, sagde de, at jeg havde misforstået det. Det var kun hvis han skulle stoppe til August om to år, at Juli så ville være betalingsfri da. Men han har først børnehaveplads fra September om to år. Er det helt almindelige regler, at man betaler for en måned før han begynder, bare fordi der er ferielukket da? Føler lidt at jeg er blevet snydt for 3.500 kr., bare fordi han er født i den måned, han er

Det forstår jeg slet ikke logikken i.. Altså han er først indskrevet fra august, men i bliver bedt om at betale for juli?? 

Anmeld Citér

2. august 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Mine 2 piger har været i hver deres private dagpleje. Vi har aldrig betalt andet end for en måned ad gangen. Der var ikke betalingsfrie måneder, som der er i det offentlige, så jeg kan bestemt godt forstå du synes det lyder mærkeligt. 

Anmeld Citér

2. august 2021

SamanthaL

aLOTofmother skriver:

Det forstår jeg slet ikke logikken i.. Altså han er først indskrevet fra august, men i bliver bedt om at betale for juli?? 

Jeg forstår det heller ikke, men jeg blev bombarderet med udtryk som 12-måneders reglen og 11-måneders reglen. Jeg har prøvet at søge på nettet, men har ikke kunnet finde et fyldestgørende svar, og slet intet der antyder, at det er normalt at betale for ferien i Juli, når han først starter til August. Ved I om der er nogle man kan kontakte, som kan forklare reglerne og skære dem ud i pap for mig?

Anmeld Citér

2. august 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

I skal betale for den måned han starter og slutter.H

vis i er under Aalborg kommune. Da børn her starter til den 1 af den mående i de bliver 3 år. Så

Har de barn fødselsdag den. 15.08. Skal han i børnehaven fra den. 01.08 og der får han plads til. 

Der er ikke nogle (kun sær tilfælde et barn får love til at være længe i vuggestuen/dp da det er dyrt for kommun) Aalborg kommune er for tiden den bedste i at børn får lige præcis den tid de har brug for i vuggestuen. 

Har læst at i Århus er børn 2.5 år 

Finde ud af hvad reglerne er i din kommune.

Du kan altid ringe til dp pædagog. Der er også for de private og hører hvad det er for noget.

Ellers vil jeg ringe til pladsanvisningen og hører dem ad. De har styr på tingene.

Mvh pædagog i vuggestuen 

Anmeld Citér

2. august 2021

libramarie12

Man betaler som forælder for 11 mdr af 1 år. (da der er helligdage i Danmark og de er betalt af staten.) glæder alle i Danmark.

Så du skal ikke tænke måneder men merer. 11 ud af 12 måneder. 

Er det måske det du har misforstået?

Men du skal ikke betale for noget bagud.

Anmeld Citér

2. august 2021

SamanthaL

libramarie12 skriver:

I skal betale for den måned han starter og slutter.H

vis i er under Aalborg kommune. Da børn her starter til den 1 af den mående i de bliver 3 år. Så

Har de barn fødselsdag den. 15.08. Skal han i børnehaven fra den. 01.08 og der får han plads til. 

Der er ikke nogle (kun sær tilfælde et barn får love til at være længe i vuggestuen/dp da det er dyrt for kommun) Aalborg kommune er for tiden den bedste i at børn får lige præcis den tid de har brug for i vuggestuen. 

Har læst at i Århus er børn 2.5 år 

Finde ud af hvad reglerne er i din kommune.

Du kan altid ringe til dp pædagog. Der er også for de private og hører hvad det er for noget.

Ellers vil jeg ringe til pladsanvisningen og hører dem ad. De har styr på tingene.

Mvh pædagog i vuggestuen 

Tusind tak! Jeg ringer til dem senere i dag. Han har fødselsdag d. 13. September, og er startet i dag. Vi har så betalt fra Juli af. Det er i Fredensborg jeg bor og er i Fredensborg kommune. 

Anmeld Citér

2. august 2021

SamanthaL

libramarie12 skriver:

Man betaler som forælder for 11 mdr af 1 år. (da der er helligdage i Danmark og de er betalt af staten.) glæder alle i Danmark.

Så du skal ikke tænke måneder men merer. 11 ud af 12 måneder. 

Er det måske det du har misforstået?

Men du skal ikke betale for noget bagud.

De siger, at de kører efter 12 måneders reglen. Så vi skal betale alle måneder på året. Og fordi de kører efter 12-måneders reglen og han starter til August, skulle vi betale for Juli da det er en feriemåned. Hvis han så stopper til Juni om to år, skulle vi så ikke betale for feriemåneden da, og så ville det gå lige op. Men han starter først i børnehave til September, så derfor skal vi betale fuldt ud indtil da, og får ikke pengene fra feriemåneden tilbage i sidste ende. Jeg er godt forvirret.

Anmeld Citér

2. august 2021

libramarie12

2. august 2021

libramarie12

Okay. Synes du skal ringe og pladsanvisningen.

1. De kan ikke bestemme hvornår et barn stopper.

2. Har aldrig hørt om man skal betale for en mdr. Barnet ikke er i institution eller dp. Privat eller ej (og jeg har arebdjdet i syd Fyn og nu Aalborg) 

3. Nogle privat kan kræve mere i løn/plads men det er som regel 500kr over den normale pris og ikke merer. Synes jeg læste en gang også der er et max for de private. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.