Majastina skriver:
Jeg ved slet ikke, hvad borderline er, men måske kan du forklare mig det? Jeg vil da gerne vide lidt om det, hvis altså du har lyst til at fortælle om det til mig.
Borderline er en psykisk lidelse.
Forstil dig at et "normalt" menneske har tre kasser af humør.
Den sorte hvor det hele er til at "lukke op og skide i" -
Den grå kasse hvor det sådan er okay. Altså ganske almindeligt.
Og så den hvide kasse, hvor det hele er overlykkeligt.
Af de 3 kasser, har en borderliner kun den sorte og den hvide kasse. Endten kan man lige så godt ligge sig til at dø, eller også er det hele fantastiske og overdejligt !
En borderliner skifter humør og mening alt efter hvem de er sammen med.
De kan sagtens stå og være dybt enige med dig i, at skolerne skal holdes åben (f.eks.) men hvis den næste de så diskuterer det med, synes at skolerne skal lukkes, så synes personen med borderline det somregel også.
Personer der har borderline, men som ikke vil erkende det, er utrolig hårde at omgåes. Det er utrolig psykisk snedige, og gør hvad de kan for at tilpasse andre mennesker - Bortset fra dem der egentlig holder af dem !
En borderliner vil ikke erkende sine egne fejl - Det er ALTID andre der gør noget forkert, og så tror en borderliner tit, på sine egne løgne.
Dermed ikke sagt at ALLE borderliner er sådan, for nogle er rigtige gode til at håndtere sin sygdom, og erkender den - Men for de borderliner som ikke vil erkende den, er mange af disse symptomer en del af deres hverdag.
Håber det hjalp lidt.
Anmeld