Er der andre med Boderline??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.137 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

hc=k

Ja er bare nysgerrig om der er andre med Borderline og børn og som ved om barnet også får det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hejsa

Jeg har ikke selv bordeline, men jeg er snart færdiguddannet som psykolog og ved i den forbindelse lidt om borderline.

Som udgangspunkt er borderline ikke fysisk arveligt, men de mønstre som mange borderlinemødre udviser kan let blive overført til deres børn alligevel gennem den måde mødrene er på overfor børnene, sig selv og andre. Derfor er det en rigtig god ide at være i behandling da borderline ofte er en meget voldsom personlighedsforstyrrelse som viser sig særligt i den måde man omgås og relaterer til andre mennesker - inklusiv ens børn.

Håber du kunne bruge det lidt.

Kh

Rosa

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Jeg ved slet ikke, hvad borderline er, men måske kan du forklare mig det? Jeg vil da gerne vide lidt om det, hvis altså du har lyst til at fortælle om det til mig.

Anmeld

27. oktober 2009

Sees

hc=k skriver:

Ja er bare nysgerrig om der er andre med Borderline og børn og som ved om barnet også får det??

Hejsa

Jeg har ikke selv borderline, men min søster har det.
Det er ikke arvligt, men ens opførsel, vil selvfølgelig påvirke børnene, og de kan derfor blive betragtet som borderliner, selv om de ikke er det.
Hvis en person med borderline, erkender sin sygdom, synes jeg det er vigtigt at de kommer i behandling, da deres personlighed i nogle tilfælde kan være forvirrende og furstrenede for omgivelserne.

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

Majastina skriver:

Jeg ved slet ikke, hvad borderline er, men måske kan du forklare mig det? Jeg vil da gerne vide lidt om det, hvis altså du har lyst til at fortælle om det til mig.