Er der andre med Boderline??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.137 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

hc=k

Ja er bare nysgerrig om der er andre med Borderline og børn og som ved om barnet også får det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hejsa

Jeg har ikke selv bordeline, men jeg er snart færdiguddannet som psykolog og ved i den forbindelse lidt om borderline.

Som udgangspunkt er borderline ikke fysisk arveligt, men de mønstre som mange borderlinemødre udviser kan let blive overført til deres børn alligevel gennem den måde mødrene er på overfor børnene, sig selv og andre. Derfor er det en rigtig god ide at være i behandling da borderline ofte er en meget voldsom personlighedsforstyrrelse som viser sig særligt i den måde man omgås og relaterer til andre mennesker - inklusiv ens børn.

Håber du kunne bruge det lidt.

Kh

Rosa

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Jeg ved slet ikke, hvad borderline er, men måske kan du forklare mig det? Jeg vil da gerne vide lidt om det, hvis altså du har lyst til at fortælle om det til mig.

Anmeld

27. oktober 2009

Sees

hc=k skriver:

Ja er bare nysgerrig om der er andre med Borderline og børn og som ved om barnet også får det??

Hejsa

Jeg har ikke selv borderline, men min søster har det.
Det er ikke arvligt, men ens opførsel, vil selvfølgelig påvirke børnene, og de kan derfor blive betragtet som borderliner, selv om de ikke er det.
Hvis en person med borderline, erkender sin sygdom, synes jeg det er vigtigt at de kommer i behandling, da deres personlighed i nogle tilfælde kan være forvirrende og furstrenede for omgivelserne.

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

Majastina skriver:

Jeg ved slet ikke, hvad borderline er, men måske kan du forklare mig det? Jeg vil da gerne vide lidt om det, hvis altså du har lyst til at fortælle om det til mig.

Jamen jeg ved faktsik ikke selv ret meget andet end at der er en personlighedsforstyrrelse som jeg har. Jeg har først fået den konstateret for et års tid siden og ved meget lidt om hva den gør ved mig. Jeg er ked af at jeg ikke kan fortælle så meget, men jeg ved at man kan google det.

http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/borderline.htm

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

NoOne skriver:

Hejsa

Jeg har ikke selv borderline, men min søster har det.
Det er ikke arvligt, men ens opførsel, vil selvfølgelig påvirke børnene, og de kan derfor blive betragtet som borderliner, selv om de ikke er det.
Hvis en person med borderline, erkender sin sygdom, synes jeg det er vigtigt at de kommer i behandling, da deres personlighed i nogle tilfælde kan være forvirrende og furstrenede for omgivelserne.

Jeg har ADHD og Boderline, men er ikke i behandling fordi min psykiater, læge og psykolig ikke synes at det er et problem. Jeg kan til enhver tid få nogle piller imod det, men da jeg jo har levet et normalt liv med lidelsen altid så er der tvivl om jeg vil få glæde af behandlingen.

Anmeld

27. oktober 2009

Sees

Majastina skriver:

Borderline er en psykisk lidelse.
Forstil dig at et "normalt" menneske har tre kasser af humør.
Den sorte hvor det hele er til at "lukke op og skide i" -
Den grå kasse hvor det sådan er okay. Altså ganske almindeligt.
Og så den hvide kasse, hvor det hele er overlykkeligt.

Af de 3 kasser, har en borderliner kun den sorte og den hvide kasse. Endten kan man lige så godt ligge sig til at dø, eller også er det hele fantastiske og overdejligt !

En borderliner skifter humør og mening alt efter hvem de er sammen med.
De kan sagtens stå og være dybt enige med dig i, at skolerne skal holdes åben (f.eks.) men hvis den næste de så diskuterer det med, synes at skolerne skal lukkes, så synes personen med borderline det somregel også.

Personer der har borderline, men som ikke vil erkende det, er utrolig hårde at omgåes. Det er utrolig psykisk snedige, og gør hvad de kan for at tilpasse andre mennesker - Bortset fra dem der egentlig holder af dem !
En borderliner vil ikke erkende sine egne fejl - Det er ALTID andre der gør noget forkert, og så tror en borderliner tit, på sine egne løgne.

Dermed ikke sagt at ALLE borderliner er sådan, for nogle er rigtige gode til at håndtere sin sygdom, og erkender den - Men for de borderliner som ikke vil erkende den, er mange af disse symptomer en del af deres hverdag.

Håber det hjalp lidt.

Anmeld

27. oktober 2009

Sees

hc=k skriver:

Jeg har ADHD og Boderline, men er ikke i behandling fordi min psykiater, læge og psykolig ikke synes at det er et problem. Jeg kan til enhver tid få nogle piller imod det, men da jeg jo har levet et normalt liv med lidelsen altid så er der tvivl om jeg vil få glæde af behandlingen.

Ja, det er klart - Hvis det er ikke er noget der påvirker dine omgivelser, og din hverdag, så er det da ikke værd at komme i behandling for.
Og jeg synes det er SÅ flot at du erkender det - Trods min søster har fået diagnosen, nægter hun den dag i dag, at hun fejler noget - Det er bare alle os andre der gør det, mener hun 

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

NoOne skriver:

Borderline er en psykisk lidelse.
Forstil dig at et "normalt" menneske har tre kasser af humør.
Den sorte hvor det hele er til at "lukke op og skide i" -
Den grå kasse hvor det sådan er okay. Altså ganske almindeligt.
Og så den hvide kasse, hvor det hele er overlykkeligt.

Af de 3 kasser, har en borderliner kun den sorte og den hvide kasse. Endten kan man lige så godt ligge sig til at dø, eller også er det hele fantastiske og overdejligt !

En borderliner skifter humør og mening alt efter hvem de er sammen med.
De kan sagtens stå og være dybt enige med dig i, at skolerne skal holdes åben (f.eks.) men hvis den næste de så diskuterer det med, synes at skolerne skal lukkes, så synes personen med borderline det somregel også.

Personer der har borderline, men som ikke vil erkende det, er utrolig hårde at omgåes. Det er utrolig psykisk snedige, og gør hvad de kan for at tilpasse andre mennesker - Bortset fra dem der egentlig holder af dem !
En borderliner vil ikke erkende sine egne fejl - Det er ALTID andre der gør noget forkert, og så tror en borderliner tit, på sine egne løgne.

Dermed ikke sagt at ALLE borderliner er sådan, for nogle er rigtige gode til at håndtere sin sygdom, og erkender den - Men for de borderliner som ikke vil erkende den, er mange af disse symptomer en del af deres hverdag.

Håber det hjalp lidt.

Det er rigtig godt beskrevet ja.

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

NoOne skriver:

Ja, det er klart - Hvis det er ikke er noget der påvirker dine omgivelser, og din hverdag, så er det da ikke værd at komme i behandling for.
Og jeg synes det er SÅ flot at du erkender det - Trods min søster har fået diagnosen, nægter hun den dag i dag, at hun fejler noget - Det er bare alle os andre der gør det, mener hun 

Jeg erkender det fordi det gør det nemmere at takle de ting jeg har svært ved Det er jo ingen skam at have boderline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.