Sterilisation af mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg tror min mand fik en henvisning med det samme. Det er 6-7 år siden, så der har han været 32 og vi havde to børn. Sterilisation er dog ingen garanti . Jeg blev gravid i oktober sidste år (men mistede i januar) og nu er jeg så gravid igen.

Så har operationen da ikke været vellykket? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mom skriver:

For langt de fleste er det en sikker form for prævention:

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/maend/sygdomme/diverse/sterilisering-mand/

Så hvis du er blevet gravid ikke mindre end 2 gange, så bør din mand lade sig undersøge, for så er det gjort dårligt.

Det er ærgeligt at du skriver at det ikke er en sikker metode, for det er det, langt langt de fleste gange.

Fuldstændig enig! 

Anmeld Citér

2. august 2021

Anonym

Operationen var vellykket eftersom min mand var steril 6 år - det kan ske for alle at det vokser sammen og det har ikke noget med operationen at gøre. Så selvom man bliver undersøgt efter 3 måneder, kan det godt vokse sammen senere. Det kender jeg mere end en der har oplevet. Og nu hvor det er virkelig vigtigt for trådstarter ikke at få flere børn, synes jeg lige jeg ville oplyse om det. 

Og egentlig forstår jeg ikke helt hvad der er galt i at sige at sterilisation ikke er 100% sikker prævention. Jeg forsøger ikke at provokere nogen med den oplysning. Jeg ville bare fortælle at min mand var blevet steriliseret og at det 6 år efter voksede sammen af sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.