Rift ved endetarm efter første fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2021

Girafmor

Hej trådstarter,

Jeg har prøvet ret præcist det samme som en anden skriver. 3. grads bristning, og 1/3 tyndere ringmuskel efterfølgende.

Jeg fik senere at vide af en læge der hjalp med at udrede konsekvenserne af bristningen, at "jeg burde få et KS hvis jeg skulle have flere børn". Jeg har fået 2 pks efterfølgende. Det har været virkelig gode oplevelser, og markant færre gener efterfølgende.

I dag er det ikke sikkert at jeg havde fået dem " så let", jeg tror de gør mere for at man kan føde vaginalt i dag, og jeg har da også efterfølgende tænkt over om jeg kunne have født vaginalt igen. Jeg tror faktisk godt jeg havde kunnet, men dengang turde jeg simpelthen ikke tage chancen.

Mine ks har været virkelig gode fødselsoplevelser, og det gav mig en enorm ro at jeg ikke skulle frygte det samme forløb igen.

Jeg synes tit at KS forløb beskrives som noget træls - og det kan jeg virkelig godt forstå når det ikke var planen. Jeg har oplevet det utroligt positivt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Min går stadig op ind i mellem

Hvis du har lyst må du meget gerne opdatere efter mødet med fødselslægen. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad de anbefaler

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere

det er dog først d 31 Aug  

Anmeld Citér

7. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere

det er dog først d 31 Aug  

Jeg kom lige i tanke om denne tråd. Har du været til fødselssamtale og har du evt lyst til at opdatere?

Du må også gerne skrive til mig privat hvis det er

Anmeld Citér

10. september 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg kom lige i tanke om denne tråd. Har du været til fødselssamtale og har du evt lyst til at opdatere?

Du må også gerne skrive til mig privat hvis det er

Hej 

undskyld kom fuldstændig fra det igen .

jamen status er at fødselslæge mente at chancen for at arvævet kunne springe op igen herhjemme eller under fødslen ville være lige stor . Så hun syntes bestemt at en naturlig fødsel var at fortrække . Men uge 37 skal jeg til scanning for at se hvor stor lillesøster er, hvis hun er for stor vil de ikke lade mig føde grundet riften  

men alt i alt mente hun faktisk at det ville være hårde for kroppen med kejsersnit end en  fødsel  

Anmeld Citér

15. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Hej 

undskyld kom fuldstændig fra det igen .

jamen status er at fødselslæge mente at chancen for at arvævet kunne springe op igen herhjemme eller under fødslen ville være lige stor . Så hun syntes bestemt at en naturlig fødsel var at fortrække . Men uge 37 skal jeg til scanning for at se hvor stor lillesøster er, hvis hun er for stor vil de ikke lade mig føde grundet riften  

men alt i alt mente hun faktisk at det ville være hårde for kroppen med kejsersnit end en  fødsel  

Mange tak fordi du gav dig tid til at svare. Jeg håber du får en god og ukompliceret fødsel af lillesøster

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.