Rift ved endetarm efter første fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
14 svar
2 synes godt om
29. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg er gravid igen og fødte i 2018 vores skønne søn, men fødslen resulterede desværre i en rift ved endetarmen. Det tog et år før det var groet sammen og mærker forsat til det.

ville høre om nogle herinde har født 2 gang trods en rift ved endetarmen ? 
skal til samtale med fødsels læge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2021

Elle4

Jeg fik 3. Grads ved første som også tog mig et år og en lille re-operation.

jeg valgte kejsersnit 2. Gang. For mig var det peanuts i forhold til 3. Grads. Uden tvivl den bedste beslutning for mig og min familie.

så har ingen erfaring desværre, For jeg turde ikke risikere at det hele sprang op igen  

har dog læst om andre som har gjort det med stor succes

Anmeld Citér

30. juli 2021

MVFL

Profilbillede for MVFL

Jeg fik en delvis bristning af endetarmen ved min første fødsel. Det tog lang tid inden jeg var helt ovenpå igen, men jeg har født tre børn siden uden problemer og uden bristninger. Så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld Citér

30. juli 2021

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg gik også i stykker ved første fødsel, 1/3 del af ringmusklen var ødelagt. En 3 grads bristning. 

Anden gang jeg fødte gik det rigtig fint, fik et enkelt sting, men jeg havde også bedt jordemoderen om at “passe” på mig. 

grunden til at jeg bristede første gang var at hun stod forkert i bækkenet. 

Så giv din bekymring til udtryk ved samtaler, (læge, jordemoder osv) og find ud af hvad der er bedst og trygt for dig og familien. 

Anmeld Citér

8. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid igen og fødte i 2018 vores skønne søn, men fødslen resulterede desværre i en rift ved endetarmen. Det tog et år før det var groet sammen og mærker forsat til det.

ville høre om nogle herinde har født 2 gang trods en rift ved endetarmen ? 
skal til samtale med fødsels læge 

Har du snakket med lægen og fundet frem til en plan?

Jeg fik også en rift som var meget længe om at hele og som jeg også stadig mærker til. Er ikke gravid igen endnu, men tror selv jeg hælder til ks. Er glad for at læse her i tråden at en har haft gode erfaringer med det 

Anmeld Citér

9. august 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Har du snakket med lægen og fundet frem til en plan?

Jeg fik også en rift som var meget længe om at hele og som jeg også stadig mærker til. Er ikke gravid igen endnu, men tror selv jeg hælder til ks. Er glad for at læse her i tråden at en har haft gode erfaringer med det 

Nej skal først til samtale her d 31/8 så nu må vi se hvad udfaldet bliver .

for mærker også forsat til min rift , dog ikke nær så meget som før men har lidt jav derfra

Anmeld Citér

11. august 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Nej skal først til samtale her d 31/8 så nu må vi se hvad udfaldet bliver .

for mærker også forsat til min rift , dog ikke nær så meget som før men har lidt jav derfra

Min går stadig op ind i mellem

Hvis du har lyst må du meget gerne opdatere efter mødet med fødselslægen. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad de anbefaler

Anmeld Citér

11. august 2021

Elle4

Mortil_en skriver:

Min går stadig op ind i mellem

Hvis du har lyst må du meget gerne opdatere efter mødet med fødselslægen. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad de anbefaler

Blot en tanke.

måske du skal prøve magnesia jeg har brugt det siden 3. Grads bristning og min læge siger at systemet ikke tager skade.

for det er virkelig træls når det går op

Anmeld Citér

11. august 2021

Mortil_2

Elle4 skriver:

Blot en tanke.

måske du skal prøve magnesia jeg har brugt det siden 3. Grads bristning og min læge siger at systemet ikke tager skade.

Nej det er virkelig ikke sjovt! jeg har også altid magnesia på lager Tog det fast i en del år, nu er det heldigvis kun ved behov

Anmeld Citér

11. august 2021

Mortil_2

Elle4 skriver:

Blot en tanke.

Var iøvrigt glad for at læse dit opslag om ks. Synes det er lidt uoverskueligt at tage chancen med en fødsel igen og risikere at forværre det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.