Ville I gå til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Dictes mor

Jeg har i lang tid haft meget ondt i ryggen, hvis jeg laver bare det mindste. Går jeg en tur med hunden, så er jeg nødt til at ligge i et par timer uden rigtigt at kunne bevæge mig, fordi min lænd gør så ondt, mine baller sover og det stråler ned i benene. Jeg går ud fra at det er fordi det hele jo skal flytte sig rundt osv. Så det er vel meget normalt, jeg synes bare det lidt hårdt. Hvis jeg har haft en travlt dag, så kan jeg slet ikke gå, når vi når aftenstid. Tilgengæld kommer det først, når jeg slapper af. Hvis jeg holder mig varm, kan jeg mærke at det gør ondt, men det bliver først slemt, når muskler mv. bliver kolde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

svaller

Hejsa, jeg ville helt klart lige snakke med lægen om det, det er sikkert ikke noget alvorligt, men bare for at være på den sikre side

Anmeld

27. oktober 2009

LouiseNielsen

Ja ville da ihvert fald søge råd hos lægen... Der er nok ikke så meget at gære ved det, men er stadig rart nok at have lægens ord. Lyder lidt som da jeg havde bækkenløsning under min 1 graviditet! Men er det fx det, så er du nød til at slappe meget af. Det gjorde jeg ikke, og det endte med at jeg en aften ville rejse mig fra sofaeen fordi jeg sku på wc, ku jeg pludselig ik stå, så nåede aldrig på wc. Måtte ringe til min far, også kom han og hev mig op og fik ringet til vagtlægen, og jeg blev indlagt til aflastning en uge på sygehuset....

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

LouiseLarsen skriver:

Ja ville da ihvert fald søge råd hos lægen... Der er nok ikke så meget at gære ved det, men er stadig rart nok at have lægens ord. Lyder lidt som da jeg havde bækkenløsning under min 1 graviditet! Men er det fx det, så er du nød til at slappe meget af. Det gjorde jeg ikke, og det endte med at jeg en aften ville rejse mig fra sofaeen fordi jeg sku på wc, ku jeg pludselig ik stå, så nåede aldrig på wc. Måtte ringe til min far, også kom han og hev mig op og fik ringet til vagtlægen, og jeg blev indlagt til aflastning en uge på sygehuset....

Uha, det var da en rigtig grim oplevelse. Jeg må hellere huske at slappe lidt af så... Jeg har haft nogle dage, hvor jeg har stået eller gået rundt hele dagen, hvor jeg har måttet støtte mig til vægge og alt andet jeg kom i nærheden af bare for at kunne komme på toilet, men jeg vil da nødig have sådan en oplevelse som din, det var dog grimt, og lyder også lidt farligt!

Anmeld

27. oktober 2009

LouiseNielsen

Jeg kørte galt for 4 år siden og der blev mit bækken slået skævt, og allerede dengang fik jeg afvide at jeg ville komme til at bøvle meget med det når jeg skulle have børn. Og ja det skal jeg da lige love for...  Jeg arbejde i en vuggestue dengang og måtte sygemeldes fra uge 15 og resten af min graviditet. Var 22 uger henne da jeg blev indlagt.

Var en rigtig grim oplevelse. Er ikke fedt at komme til at tisse i bukserne fordi man pludselig ikke kan gå. Var ik så meget pga smerter, men mit bækken låste sig fuldstændig fast, så ku intet!

Tror ik som sådan det er farligt, mend et er ikke sjovt... Jeg bøvlede også med det efter graviditeten, havde ofte smerter. Nu er jeg jo 16+3 i anden graviditet, og er igen begyndt at have smerter, bare jeg går fra stuen og ud i køkkenet. Men jeg ved det er sådan, så må jeg bare leve ud fra det. Bare ikke nemt når der er et barn mere nu! Men min kæreste er heldigvis rigtig go til at aflaste mig lidt......

Anmeld

27. oktober 2009

anette4

hej det lyder meget bekendt er helt sikker på du har bækkenløsning, så skal der slappes af, tro mig det er ikke at spøge med jeg fik bækkenløsning under min sidste graviditet og fordi jeg ikke fik slappet ordentligt af endte det med at de sidste to mdr af min graviditet sad jeg i kørestol og kunne ikke engang selv gå på toilet og i bad, min søn er 14 mdr og jeg er ikke kommet af med det endnu jeg kan selv alt undtagen bære tunge ting, støvsuge og vaske gulv men lever stadigvæk med smerter hver dag så syntes du skal ringe til lægen og snakke med ham og virkelig lytte til ham og din krop håber ikke det bliver værre for dig held og lykke

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Uhada... Det lyder ret voldsomt, og enormt ubehageligt! Der er ret lang vej igen, hvis du allerede nu er så plaget af det. Hvor er det godt, at din kæreste hjælper dig en masse Hvad skulle vi dog gøre uden dem.

Anmeld

27. oktober 2009

LouiseNielsen

Ja for pokker... Ville for alt i verden ikke undvære ham! Han er en fantastisk støtte!

Men ja der er rigtig lang vej igen, men jeg ved at det vil komme, så jeg prøver ikke at tænke for meget over det... Også på at få mig lagt et par gange i løbet af dagen!

Anmeld

27. oktober 2009

Diana...

Jeg ville helt klart snakke med en læge for det lyder overhoved ikke behageligt, det må de kunne hjælpe med.

Knus Diana

Anmeld

27. oktober 2009

Bondepigen

Uha, det var da en rigtig grim oplevelse. Jeg må hellere huske at slappe lidt af så... Jeg har haft nogle dage, hvor jeg har stået eller gået rundt hele dagen, hvor jeg har måttet støtte mig til vægge og alt andet jeg kom i nærheden af bare for at kunne komme på toilet, men jeg vil da nødig have sådan en oplevelse som din, det var dog grimt, og lyder også lidt farligt!

Det kan altså også være iskiasnerven. Jeg kunne i en uge ikke røre mig ud af flækken. Skulle også støtte mig til noget for at kunne komme på toilet, som var det eneste jeg prøvede på at rejse mig op for. Det gjorde så ondt, at jeg kunne skrige for hver bevægelse jeg lavede.

Kom så til lægen som sagde det var min iskiasnerve, og der skal man bevæge sig så meget som muligt...altså lige modsat af bækkenløsning... Så jeg ville tage til lægen og få afklaret om det var det ene eller det andet...

Senere i graviditeten fik jeg dog bækkenløsning, og de smerter kan godt minde meget om hinanden, når det er rigtig slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.