At gå før man kan kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

hc=k

Min søn kan ikke gå eller kravle, men hans far og jeg snakkede om at han jo måske lære at gå før han kravler hvis han overhovedet kravler og så sagde hans far til mig " hvis han ikke lære at kravle så ødelægger det hans motorik" . Det har jeg altså aldrig hørt om og hva skal man lige gøre hvis drengen ikke vil kravle, man kan jo ikke tvinge ham.

Hva mener i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Vingummien

De siger at det kan ødelægge længere tid frem, men hvor meget der er hold i det ved jeg ikke. Men er altså mange der aldrig har kravlet og som ikke har haft problemer med noget. For som du selv siger så kan i jo ikke tvinge ham til det.

Hvor gammel er han? Min kravlede først den dag han blev et år gammel, ellers kom han rundt på sin egen måde

Anmeld

27. oktober 2009

hc=k

suanne85 skriver:

De siger at det kan ødelægge længere tid frem, men hvor meget der er hold i det ved jeg ikke. Men er altså mange der aldrig har kravlet og som ikke har haft problemer med noget. For som du selv siger så kan i jo ikke tvinge ham til det.

Hvor gammel er han? Min kravlede først den dag han blev et år gammel, ellers kom han rundt på sin egen måde

Jamen han er 7 måneder så han har jo god tid endnu til at finde ud af hva han vil hehe

Jeg synes bare det lød meget underligt og jeg vidste med det samme at det var svigermor der havde proppet noget ind i hovedet på min kæreste. Hun mener hun er sååååå klog hehe

Anmeld

27. oktober 2009

Anja

Der skulle være noget om det. Når man kravler laver man krydsbevægelser og de bevægelser skulle være vigtige for hjernen at lære.

Vores drenge har begge kravlet, den ene har altid haft super fin motorik, den anden er utroligt klodset.

Vores datter kravler ikke, hun humper rundt på numsen. Ved ikke om hun får en kravleperiode, for hun kan også gå.

Anmeld

27. oktober 2009

Diana...

Ja jeg har godt hørt om det, men jeg kender altså flere der aldrig har kravlet og der er ikke noget med dem nu så vidt de ved

Knus

Anmeld

27. oktober 2009

Vingummien

hc=k skriver:

Jamen han er 7 måneder så han har jo god tid endnu til at finde ud af hva han vil hehe

Jeg synes bare det lød meget underligt og jeg vidste med det samme at det var svigermor der havde proppet noget ind i hovedet på min kæreste. Hun mener hun er sååååå klog hehe

Tror man kan sige sådan lidt at har man 10 børn der ikke vil kravle er det måske nok kun 1 der vil få problemer med det senere.

Kender mange der ikke har kravlet eller har gået før de kom til at kravle og der er altså ikke noget med dem.

Anmeld

27. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

De siger at kravle er med til at udvikle deres hjerne og motorik, da de 2 hjerne halvdele skal arbejde sammen.

Fra Pampers:

VIDSTE DU …

• At de fleste børn begynder at kravle, når de er seks til 10 måneder?
  • At når baby kravler, bliver indlæringsevnen og motorikken styrket?
  • At selv om det er bedst, at babyer lærer at kravle, er der ingen grund til panik, hvis barnet springer kravlestadiet over?
  • At et barn i løbet af sine første to leveår kravler op til 28 kilometer, falder 5.760 gange og går op til 900 kilometer?

Dette er en god side:

http://www.morsverden.dk/statistik/motorik_statistik.php

Anmeld

27. oktober 2009

RumlesMor

Så vidt jeg ved gør det ikke den store forskel om de lærer at kravle før de lærer at gå...bare de efterfølgende også får lært at kravle.

Anmeld

27. oktober 2009

N&J

Altså selvfølgelig er alle ikke ens, men hvis et barn ikke lærer krydskordinering som fx. læres ved at kravle er der altså en risiko for både indlæringsvanskligheder og problemer med finmorterikken, kender flere der har kunne se netop de problemer da børnene var blevet meget ældre, men også nogen hvor det ikke har haft nogen betydning, men jeg havde et hold gym fra bh klassen og der var det meget tydelig hvem der ikke havde krydkordineret og min vejleder som var bh klasse leder på 20 år sagde at man næsten altid kunne se det.. jeg ved ikke videnskabelig hvor meget hold der er i det, men nogen ting ville jeg bare tro på alligevel, så havde Nikita ikke kravlet før hun gik., jamen så havde jeg altså gjort alt for at hun ville kravle bagefter.. men det kan måske sidesættes med at børn skal "hænge" med hovedet nedad, det er vigtigt for at udvikle deres balance og når de kommer over en vis alder, tror det er omkring 7-9 år så kan der altså ikke rettes op på den. (den infor har jeg fra et foredrag i bh hvor vi havde besøg af en professer/sundheds- ting.. kan altså ikke huske hans titel kun at han havde udgivet flere pædagogiske bøger omkring emnet..)

knuz fra J

Anmeld

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg var en af dem der ikke kravlede da jeg var barn. Min mor sagde at det var fordi vi ikke havde plads, så var det nemmere for mig at rejse mig op og gå i stedet Vi havde 38 m2 til alt hehe.

Jeg gik da jeg var 9 mrd.

Så vil jeg så sige, at jeg var en af dem der:

- Ikke kan gribe (er først ved at lære det nu som voksen)

- Var lææææænge om at lære at cykle

- Motorisk (gymnastik agtigt) er mega ringe motorisk

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men det er jo det man advarer imod, i forhold til at kravle eller ej. MEN - man kan jo også sige, at man IKKE kan tvinge et barn til at kravle jo. Hvis barnet går, så går det vel?

jeg ved ikke rigtig hvad man skal gøre. Men jeg tror det er sundt at kravle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.