At give slip på fortiden. Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Super.

Så tænker jeg at I er på rette vej. Hvor længe har I været sammen? (tænker at hvis det er nyt, at fortiden godt kan være lidt kraftigere og vil blive svagere, jo kraftigere jeres kærlighed er og hans støtte er.) 

Det er meget nyt. Kun et par måneder gammelt. 
derfor vil jeg bare gerne have det fixet nu inden det bliver for svært 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du ikke mulighed for at gå i terapi? En ting er hvordan du dealer med det i forhold til din kæreste, en anden er hvor krævende det er for dig at håndtere i dine tanker.

Jeg har selv været i terapi og det er virkelig givende hvis man finder den rigtige terapeut. Mine spøgelser er ikke forsvundet, men de er blevet væsentligt nemmere at deale med og det kræver mindre af mig mentalt 

Jeg har ikke rigtig råd til terapi desværre. Ellers har jeg selv over ejet det flere gange 

Anmeld Citér

19. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er meget nyt. Kun et par måneder gammelt. 
derfor vil jeg bare gerne have det fixet nu inden det bliver for svært 

Tag det stille og roligt. Du må heller ikke presse dig selv. 
Sørg for at være åben, hvis der er noget der trigger dig. Sig hver dag: Jeg har det godt, han er god for mig.. Han er ikke lige som dem. (eller noget i den dur) Så du hører dig selv sige det. 
Tænk på det postive... 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Tag det stille og roligt. Du må heller ikke presse dig selv. 
Sørg for at være åben, hvis der er noget der trigger dig. Sig hver dag: Jeg har det godt, han er god for mig.. Han er ikke lige som dem. (eller noget i den dur) Så du hører dig selv sige det. 
Tænk på det postive... 

Tak.

det prøver jeg virkelig også. Men er også bare bange for at hvis jeg skal fortælle hver gang noget trigger mig at han bare bliver træt af det i længden. Det ville jeg selv blive

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ikke rigtig råd til terapi desværre. Ellers har jeg selv over ejet det flere gange 

Øv ja, men det er også dyrt. Nu ved jeg ikke hvilke problemer du kæmper med, men jeg har selv haft stor glæde at Mette Holm og hendes mange fine små blog opslag

Anmeld Citér

19. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Tak.

det prøver jeg virkelig også. Men er også bare bange for at hvis jeg skal fortælle hver gang noget trigger mig at han bare bliver træt af det i længden. Det ville jeg selv blive

Det kan du måske have ret i, men tal med ham om det. Og så sig at han kan sige til, hvis det bliver for meget.
Men det kommer vel også an på hvor ofte du bliver trigget efter noget tid.... 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det kan du måske have ret i, men tal med ham om det. Og så sig at han kan sige til, hvis det bliver for meget.
Men det kommer vel også an på hvor ofte du bliver trigget efter noget tid.... 

Har talt med ham om det. Og han siger at det er hvad det er. Og det er vigtigt for ham at jeg fortæller det så han kan hjælpe mig. 

jamen det er faktisk næsten hver dag. Og specielt i de uger hvor vi ikke ses når jeg har mit barn hjemme. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Har talt med ham om det. Og han siger at det er hvad det er. Og det er vigtigt for ham at jeg fortæller det så han kan hjælpe mig. 

jamen det er faktisk næsten hver dag. Og specielt i de uger hvor vi ikke ses når jeg har mit barn hjemme. 

Du har fundet dig en god mand. En der virkelig vil hjælpe dig med at komme videre, vise at du kan være tryg igen. 

Du kan måske også skrive det ned, dine tanker... Sådan at du ikke siger det hver gang. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Du har fundet dig en god mand. En der virkelig vil hjælpe dig med at komme videre, vise at du kan være tryg igen. 

Du kan måske også skrive det ned, dine tanker... Sådan at du ikke siger det hver gang. 

Det har jeg virkelig ja. Han er virkelig god og omsorgsfuld. Derfor frustrerer det mig så meget at jeg ikke bare kan slippe fortiden og huske at bare fordi de andre var røvhuller betyder det ikke at alle er det. 

Det er måske en meget god ide at skrive det ned så jeg ikke bygger det op inden i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.