Vente vente.. Ægløsning?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2021

Anonym trådstarter

Cyklus dag 18... Pt ingen positiv ægløsningstest men en masse symptomer fra mandag-tirsdag. Det vedhæftede billede viser mit LH niveau siden mens slutning. 

Håber sådan at dette er vores måned

Nogen der har oplevet lignende mønster, og stadigvæk er blevet gravid?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvad viser de to grafer? Er det app'en der har beregnet ratio på billeder af dine æl tests? Eller bruger du temperaturmetoden? Uanset ser det ikke ud til at du har haft ægløsning. Så jeg ville fortsætte med at teste. Måske ligger den bare senere end den plejer? 

Anmeld Citér

14. juli 2021

tutti

Jeg har ikke brugt den model før, så kan ikke sige så meget om den, men jeg får selv min ægløsning senere end gennemsnittet - fra dag 17-21, og det har ikke givet nogle problemer med at blive gravid For mig handlede det om at knække, at den lå lidt senere end jeg normalt testede, og så lærte jeg også at tolke alle symptomer, som kom i dagene op til.

Håber, den snart er der for dig

Anmeld Citér

14. juli 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Hvad viser de to grafer? Er det app'en der har beregnet ratio på billeder af dine æl tests? Eller bruger du temperaturmetoden? Uanset ser det ikke ud til at du har haft ægløsning. Så jeg ville fortsætte med at teste. Måske ligger den bare senere end den plejer? 

Den blå viser temp. Men det har jeg ikke være konsekvent med! Og den lyserøde er LH niveau.

Jeg må bare blive ved med at teste  Tak for svar!

Anmeld Citér

14. juli 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Jeg har ikke brugt den model før, så kan ikke sige så meget om den, men jeg får selv min ægløsning senere end gennemsnittet - fra dag 17-21, og det har ikke givet nogle problemer med at blive gravid For mig handlede det om at knække, at den lå lidt senere end jeg normalt testede, og så lærte jeg også at tolke alle symptomer, som kom i dagene op til.

Håber, den snart er der for dig

Okay, tak for svar! Dejligt at høre at det ikke er helt ude for mig endnu

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Cyklus dag 18... Pt ingen positiv ægløsningstest men en masse symptomer fra mandag-tirsdag. Det vedhæftede billede viser mit LH niveau siden mens slutning. 

Håber sådan at dette er vores måned

Nogen der har oplevet lignende mønster, og stadigvæk er blevet gravid?

Jeg skal lige forstå grafen rigtig, den mørke lilla søjle viser hvornår du burde ca. have din ægløsning og den lyse lilla søjle viser hvornår du har størst mulighed for at blive befrugtet, ved samleje, da sædcellerne lever nogle dage inde i dig.. 
Fordi hvis det er tilfældet, så burde du først få en positiv test i morgen 1-2 dage? 
Eller er jeg helt ved siden af? 

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg skal lige forstå grafen rigtig, den mørke lilla søjle viser hvornår du burde ca. have din ægløsning og den lyse lilla søjle viser hvornår du har størst mulighed for at blive befrugtet, ved samleje, da sædcellerne lever nogle dage inde i dig.. 
Fordi hvis det er tilfældet, så burde du først få en positiv test i morgen 1-2 dage? 
Eller er jeg helt ved siden af? 

App’en mener at jeg har ægløsning på lørdag - men burde jeg så ikke snart kunne se/mærke noget??

Anmeld Citér

15. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

App’en mener at jeg har ægløsning på lørdag - men burde jeg så ikke snart kunne se/mærke noget??

Du kan kun bruge temperaturmetoden hvis du er 100% konsekvent. Dvs du skal bruge et termometer med to decimaler og så skal du tage temperaturen på samme tid hver dag inden du står ud af sengen. Men hvis du har mod på det, er det et meget sjovt, men også stressede redskab. 

Hvis vi antager at du har ægløsning på lørdag, er det sandsynligt at du først får en positiv test i morgen. Men du kan ikke bruge en app til at forudse æl. Det kan svinge med flere dage. Jeg har fx en ret stabil cyklus på 28-29 dage. Sidste måned var den ud af det blå 35 dage fordi æl lå en uge senere end den plejer

Anmeld Citér

15. juli 2021

Charl90

Anonym skriver:

Jeg testede positiv for ægløsning i dag med Clearblue. Jeg mærker ikke noget. Det er ikke alle der kan mærke det Jeg har aldrig kunne...

Jeg ville blive ved med at teste. 

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Du kan kun bruge temperaturmetoden hvis du er 100% konsekvent. Dvs du skal bruge et termometer med to decimaler og så skal du tage temperaturen på samme tid hver dag inden du står ud af sengen. Men hvis du har mod på det, er det et meget sjovt, men også stressede redskab. 

Hvis vi antager at du har ægløsning på lørdag, er det sandsynligt at du først får en positiv test i morgen. Men du kan ikke bruge en app til at forudse æl. Det kan svinge med flere dage. Jeg har fx en ret stabil cyklus på 28-29 dage. Sidste måned var den ud af det blå 35 dage fordi æl lå en uge senere end den plejer

Jeg kan desværre nok ikke være så konsekvent med temp som man skal

Nej det ved jeg - det er bare irriterende, at jeg ikke har kunne finde den i to cyklusser nu  Så kan man ikke undgå at tænke det værste...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.