Havde I gættet kønnet inden scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2021

MEF

Jeg havde begge gange en helt klar fornemmelse af at jeg ventede drenge. Så meget at Jeg var begyndt at kigge på drengetøj. Jeg er nu mor til 2 dejlige piger i stedet. 

Jeg tror du finder lige så mange der gættede rigtige som forkert, fordi der simpelthen er 50% chance. Jeg tror jeg fornemmede drenge, fordi jeg nok altid bare har forestillet mig at jeg skulle have drenge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Ved vires datter havde jeg en meget klar fornemmelse af, at det var en pige - og det var det jo så også.

Da jeg sagde det til scanningen: ‘Ej, det vidste jeg bare’ eller sådan noget, var svaret fra scanningssygeplejersken helt tørt: ‘Ja, det er den respons vi får fra ca 50%’. Hun gav tydeligvis ikke meget for de der fornemmelser .

Men jeg tror nu, jeg engang har læst på nettet (og så må det jo være rigtigt), om en undersøgelse der viste, at mødre har en større chance for at gætte rigtigt end fx fædre og andre som er tæt på. Så måske skal man ikke helt afskrive sin mavefornemmelse ��

Anmeld Citér

9. juli 2021

Moep

Jeg var helt overbevist om at jeg ventede en pige første gang. Men ud kom en dreng  Anden gang var jeg overbevist om at det var en dreng, kun baseret på at have den samme fornemmelse som første gang, som jo endte med dreng. Og ganske rigtigt, ud kom lillebror.

Anmeld Citér

9. juli 2021

snec

Har flere gange tænkt på barnet som en dreng. Men graviditet. Ligner bare rigtig meget de to andre, og her fik jeg piger. Så tror faktisk det bliver en pige.  U må vi se. Får forhåbentlig svar d. 22/7

Anmeld Citér

9. juli 2021

Kontrast

Jeg mente, at jeg ventede en pige, men det er altså en dreng jeg har fået  

Anmeld Citér

9. juli 2021

koeapabshicar

Første gang drømte jeg flere gange at jeg fik en pige. Og jeg var bare overbevist om at det var en pige. Meeeen det var en dreng  Anden gang troede jeg det var en dreng selvom kønsscanning sagde pige. Så troede jeg faktisk ikke rigtig på det før hun kom... og hun var faktisk næsten 6 mdr før jeg sådan rigtig fik det ind på lystavlen

Anmeld Citér

9. juli 2021

Dorthe1986

Begge gange var min fornemmelse rigtig. Og det var en fuldstændig overbevisning begge gange! Første gang væddede vi om kønnet, faren gættede dreng og jeg måtte jo så gå med pige, men vidste det blev en dreng og det gjorde det!

Og anden gang vidste jeg det også! Kan ikke forklare det, andet end bare en fuldstændig overbevisning. 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Anonym

Jeg har faktisk aldrig gættet på kønnet før scanning Jeg ved ikke om det er fordi jeg har lagt mit fokus på er bare at det var sundt og rask så var jeg glad

Anmeld Citér

9. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har faktisk aldrig gættet på kønnet før scanning Jeg ved ikke om det er fordi jeg har lagt mit fokus på er bare at det var sundt og rask så var jeg glad

Det er nu også mit fokus Men spørgsmålet lå også mere i, om man havde fået en fornemmelse for det - en pludselig indskydelse eller følelse ud af det blå, som måske var korrekt

Anmeld Citér

10. juli 2021

Anonym

Jeg har gættet rigtigt alle 3 gange. Første gang ønskede jeg inderligt en dreng, og havde også fornemmelse af en dreng og det var rigtigt. Anden gang var graviditeten helt anderledes og derfor havde jeg fornemmelse af at det så måtte være en pige, og det var det. Tredje gang mindede graviditeten om min anden graviditet og derfor tænkte jeg pige og det var også rigtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.