Havde I gættet kønnet inden scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer,

jeg er gravid for første gang, men har en del venner og familie, som har børn. Mange af dem har sagt, at de har kunnet "mærke" hvilket køn, deres barn var, inden de fandt ud af det ved kønsscanning. Normalt er jeg rationel, men jeg ved også, at kroppen fortæller én mere end man kan forklare.

Havde I haft en fornemmelse for kønnet inden? I så fald: fik I ret? Og hvornår fik I den fornemmelse?

Jeg fik selv en pludselig tanke, at jeg venter en dreng - og det var endda 3 dage før jeg testede positiv på GT... Nu sidder den tanke i mit hoved, selvom jeg jo godt ved, at det garanteret er gætværk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej med jer,

jeg er gravid for første gang, men har en del venner og familie, som har børn. Mange af dem har sagt, at de har kunnet "mærke" hvilket køn, deres barn var, inden de fandt ud af det ved kønsscanning. Normalt er jeg rationel, men jeg ved også, at kroppen fortæller én mere end man kan forklare.

Havde I haft en fornemmelse for kønnet inden? I så fald: fik I ret? Og hvornår fik I den fornemmelse?

Jeg fik selv en pludselig tanke, at jeg venter en dreng - og det var endda 3 dage før jeg testede positiv på GT... Nu sidder den tanke i mit hoved, selvom jeg jo godt ved, at det garanteret er gætværk

Jeg har helt 100% overbevist om at jeg ventede en pige. Jeg ønskede mig inderligt en dreng. Der samme gjorde faren. Ud kom en dreng. 

Anmeld Citér

8. juli 2021

Babybaby2022

Jeg havde en fornemmelse af at det var en pige - endte med at føde en dreng  tror ikke rigtig på at man kan mærke hvilket køn, man bærer

Anmeld Citér

8. juli 2021

Anonym trådstarter

Babybaby2022 skriver:

Jeg havde en fornemmelse af at det var en pige - endte med at føde en dreng  tror ikke rigtig på at man kan mærke hvilket køn, man bærer

Haha, jeg håber faktisk også en smule på, at det bliver en pige (fordi jeg altid har drømt om storesøster), så rart at vide, at det sagtens bare kan være en strøtanke Der er jo også 50/50 chance for at gætte rigtigt..

Anmeld Citér

8. juli 2021

Babybaby2022

Anonym skriver:

Haha, jeg håber faktisk også en smule på, at det bliver en pige (fordi jeg altid har drømt om storesøster), så rart at vide, at det sagtens bare kan være en strøtanke Der er jo også 50/50 chance for at gætte rigtigt..

Haha, forstår jeg godt  det er så spændende, når man går og venter på at finde ud af kønnet. Hvor langt er du, hvornår kan du finde ud af kønnet?

Anmeld Citér

8. juli 2021

Anonym trådstarter

Babybaby2022 skriver:

Haha, forstår jeg godt  det er så spændende, når man går og venter på at finde ud af kønnet. Hvor langt er du, hvornår kan du finde ud af kønnet?

Det er stadig tidligt! Jeg er 6-7 uger henne, så der går lige en del uger før vi får det afklaret  Jeg var mest nysgerrig, om andre havde haft en klar fornemmelse, som viste sig at være rigtig (igen, der er gode odds for at gætte rigtigt )

Anmeld Citér

8. juli 2021

Spunkdenanden

Med den ældste var jeg 100 % sikker på det var en pige, havde bare en fornemmelse, og selv om kinesiske kalender sagde dreng, var fornemmelse en anden. Og ja hun vidste sig så også, at være en pige.

Her anden gang, var jeg 98 % sikker på det var en lillesøster, der gemte sig i hulen. Så da vi var til kønsscanning og scannings damen sagde “Ingen tvivl her, det er en dreng” skulle den lige ind og vende og fordøjes. Ikke fordi jeg ikke ønsker mig en dreng, men var så overbevist om at der gemte sig en pige mere. Misdannelses scanning har tydligt bekræfter, at der ingen tvivl er, at det er en lillebror vi venter

Anmeld Citér

9. juli 2021

Miia90

Ved begge mine 2 graviditeter, sagde min mave fornemmelse det rigtige ��

Anmeld Citér

9. juli 2021

Pb18

Før jeg blev gravid håbede jeg nok en lille smule på en pige, men da jeg blev gravid, var jeg overbevist om, at det var en dreng og glædede mig enormt. Så da jeg fik at vide til misdannelsesscanning at det var en pige blev jeg helt forvirret og spurgte om hun var sikker. Jeg skulle lige vænne mig til at jeg ikke skulle have en dreng. I den sidste del af graviditeten blev også jeg udfordret flere af folk der spurgte om kønnet, da den måde min mave sad, åbenbart var en typisk drengemave. Men ud kom altså en pige, som scanningen jo også havde forudsagt

Anmeld Citér

9. juli 2021

Emiliaa92

I starten af graviditeten havde jeg ingen fornemmelse, men alle gættede dreng ud fra NF billede! Nogle dage før kønsscanning fik jeg en overbevisende fornemmelse af, at det var en pige, så meget at jeg købte et fint sæt pige tøj �� og ud, kom en fin prinsesse! 

Denne her gang, havde jeg ingen fornemmelse, men venter en dreng ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.