Rygning….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Det føles som om at når folk skriver angående rygning her inde, at de alle stoppede med at ryge med det samme de så 2 streger.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan??

Jeg fik de 2 streger og ville stoppe men nu mere jeg tænkte over at stoppe nu mere røg jeg (fik desværre en SA, som jeg godt ved kan skyldes rygning).

Er det fordi jeg inderst inden ikke virkelig ønsker mig det barn som jeg har drømt om i mange år?

Eller er 50% af dem der siger de stoppede med det samme bare nogle der skrive hvad andre gerne vil høre??

Jeg ser ofte luksusfællen hvor deltagerne også får af vide at de skal stoppe og størstedelen af dem stopper.

Er jeg bare så dårligt og egoistisk et menneske siden jeg ikke kan??

Er der nogen derude der har en mirakelkur som jeg må prøve? Jeg har prøvet nedtrapning, kold tyrker, plaster, rygestop kursus og hypnose. Jeg er åben for alt !!

Jeg bliver sikkert slagtet for at skrive at jeg røg i den korte tid jeg var gravid, men det tager jeg gerne med hvis det kan hjælpe på et rygestop.

Jeg tænker da bestemt ikke, at du er et dårligt menneske - slet ikke. Du er et menneske med en last - og hvem har ikke det af den ene eller anden slags.

I min verden er din last så 100% no go som gravid/ammende. Jeg mener virkelig ikke, at man bør forsøge at blive gravid før man er - eller er 2000% sikker på at man kan blive - røgfri i det øjeblik man står med en positiv test.

Når man bliver gravid bliver man med et nummer to  i sit eget liv og ens behov er nummer 2 efter babys. DET skal man være klar til.

Jeg X’er for at rygestoppet lykkes for dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2021

Kir

Altså synes ikke du skal slå dig selv oven i hovedet med det. Du ved jo ikke om det var derfor du fik en SA. Og du kan alligevel ikke gøre noget ved det nu.

Jeg tænker at hvis det var så nemt at stoppe så ville ingen jo ryge. Folk ved jo godt det er sundhedsskadende, så det må jo handle om noget andet. Jeg er overbevist om at rygning handler om både en fysisk afhængighed og en psykisk. Og det varierer fra person til person om det er det eller det andet - eller begge. Så dem hvor det mest er fysisk, de har sikkert lettere ved at stoppe fra den ene dag til den anden. Hvorimod det er langt sværere når det er psykisk. 

Jeg ved godt det er lidt noget andet, men synes alligevel godt det kan sammenlignes: jeg er i gang med at ændre mine kostvaner, og der sagde min diætist at vaner er sindssygt svære at ændre. Det tager lang tid at omprogrammere hjernen. Og hvis der så oveni er nogle psykiske issues som man ikke er bevidst om, så er det nærmest tabt på forhånd. 

Fremadrettet der ville jeg nok også anbefale  at stoppe inden du prøver at blive gravid igen. Og så få noget hjælp til det. Måske tilbyder din kommune gratis hjælp med rygestop. Og ellers kan det være du skal overveje om det ikke er værd at bruge penge på en der kan hjælpe dig. 

Anmeld Citér

7. juli 2021

serinasmor

Jeg har både skåret ned og stoppet ... 

Ved første barn kunne jeg ikke stoppe. Jeg prøvede men, jeg tror, jeg var under ret meget pres... Så jeg skar ned til kun at ryge 2 cigaretter om dagen fra ca 15 på en dag. Jeg er klar over at det ikke var perfekt, men det var sådan det var. Og de 2 om dagen tænkte jeg var bedre end slet ikke at gøre noget. 

Ved andet barn røg jeg i forvejen langt mindre - måske 5 om dagen. Jeg havde slet ikke rygepauser på jobbet fx og var derfor i forvejen røgfri de 8 timer jeg var på job.

Derfor var det meget nemmere at stoppe fra den ene dag til den anden under den anden graviditet. Men reelt tror jeg, at jeg skar ned til 2 og efter en uge, følte jeg slet ikke behovet længere.

Jeg har i øvrigt ikke røget siden - og det er nu snart 6 år siden jeg stoppede.

Anmeld Citér

7. juli 2021

serinasmor

Forresten brugte jeg en rygestop app fra kræftens bekæmpelse- der kunne jeg høre andres rejse ud i det her med at blive røgfri, der var videoer og guides og det hjalp rigtigt meget. 
Jeg mener den hedder ekvit. Men jeg søgte bare på rygestop og fandt en app som så god ud og som var gratis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.