Rygning….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2021

Anonym trådstarter

Det føles som om at når folk skriver angående rygning her inde, at de alle stoppede med at ryge med det samme de så 2 streger.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan??

Jeg fik de 2 streger og ville stoppe men nu mere jeg tænkte over at stoppe nu mere røg jeg (fik desværre en SA, som jeg godt ved kan skyldes rygning).

Er det fordi jeg inderst inden ikke virkelig ønsker mig det barn som jeg har drømt om i mange år?

Eller er 50% af dem der siger de stoppede med det samme bare nogle der skrive hvad andre gerne vil høre??

Jeg ser ofte luksusfællen hvor deltagerne også får af vide at de skal stoppe og størstedelen af dem stopper.

Er jeg bare så dårligt og egoistisk et menneske siden jeg ikke kan??

Er der nogen derude der har en mirakelkur som jeg må prøve? Jeg har prøvet nedtrapning, kold tyrker, plaster, rygestop kursus og hypnose. Jeg er åben for alt !!

Jeg bliver sikkert slagtet for at skrive at jeg røg i den korte tid jeg var gravid, men det tager jeg gerne med hvis det kan hjælpe på et rygestop.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det føles som om at når folk skriver angående rygning her inde, at de alle stoppede med at ryge med det samme de så 2 streger.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan??

Jeg fik de 2 streger og ville stoppe men nu mere jeg tænkte over at stoppe nu mere røg jeg (fik desværre en SA, som jeg godt ved kan skyldes rygning).

Er det fordi jeg inderst inden ikke virkelig ønsker mig det barn som jeg har drømt om i mange år?

Eller er 50% af dem der siger de stoppede med det samme bare nogle der skrive hvad andre gerne vil høre??

Jeg ser ofte luksusfællen hvor deltagerne også får af vide at de skal stoppe og størstedelen af dem stopper.

Er jeg bare så dårligt og egoistisk et menneske siden jeg ikke kan??

Er der nogen derude der har en mirakelkur som jeg må prøve? Jeg har prøvet nedtrapning, kold tyrker, plaster, rygestop kursus og hypnose. Jeg er åben for alt !!

Jeg bliver sikkert slagtet for at skrive at jeg røg i den korte tid jeg var gravid, men det tager jeg gerne med hvis det kan hjælpe på et rygestop.

Nej du er hverken et dårligt eller et egoistisk menneske. Nogen har bare nemmere ved det end andre. Det betyder ikke at du ikke ønsker barnet bare fordi du ikke kan stoppe med at ryge. 

jeg stoppede selv, men for pokker det var hverken sjovt, rart eller nemt. Det der gjorde det “nemt” for mig at lade være er at faderen til min søn havde et kæmpe kokain misbrug som jeg tvang ham i behandling mod hvis vi skulle beholde barnet. Og i den forbindelse ville det være møg dobbelt moralsk hvis jeg så ikk også stoppede med at ryge. 

jeg er dog efterfølgende faldet i igen, stoppet igen og faldet i igen. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Du er bestemt ikke et dårligt menneske!

Med min datter stoppede jeg med det samme, men den her gang må jeg ærligt indrømme at der gik lidt tid. Jeg røg måske 1-3 smøger om dagen, til jeg var ret langt henne. 

Men jeg kunne mærke på mig selv, at det stressede mig og min krop endnu mere at tage en kold tyrker og det gjorde intet godt for mit humør og min psyke.

Tag det stille og roligt, og rådfør dig evt med din læge.

Anmeld Citér

6. juli 2021

FruStolpe

Alle er jo forskellige

Jeg stoppede inden vi gik i gang med projekt baby. Fordi det var et ultimatum fra min mand. Og har ikke røget siden. Så for mig var det let, det er det bestemt ikke for alle. Det ved jeg. Men alle kan stoppe, også dig

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Jeg ville forsøge at stoppe med hjælp fra bogen “endelig røgfri..” og plastre mm. Tror det er optimistisk at tro man bare stopper et misbrug fra dag til dag. Så slipper du også for at skade barnet... hvis du først dropper smøgerne. 
Ønsket om at skabe de bedste vilkår for barnet er jo mindre end din lyst til smøger når du fortsætter med at ryge mens du er gravid. Så derfor ville jeg forsøge at slutte inden en graviditet. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Jeg ved ikke om det er egoistisk - altså rationelt set er det jo: Man sætter sine egne behov over sit ufødte barns og pådutter det både potentielle sygdomme og abstinenser ved fødsel. Men afhængighed er jo ikke rationel, så selvfølgelig er man ikke et dårligt menneske for ikke at kunne stoppe. Men man er nok et menneske som må forsøge at række ud efter hjælp - for ens barns skyld. Egen læge, rygestopkursus, litteratur, erstatninger - what ever works!

For mig hjalp det på én eller anden måde at vende den til, at der ikke var noget valg. Altså at jeg kunne have nok så ondt af mig selv, have nok så mange anstinenser og finde på nok så mange undskyldninger - men det var alt sammen ligemeget, uanset hvor elendigt jeg havde det - for baby var vigtigere og det var ikke til diskussion.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Det handler ikke om egoisme. Det handler om at være klar. Der er stor forskel på folk og på hvor afhængig man er, hvor godt man kan tackle trangen osv. Osv. Og ja nogle er så heldige nemmere at kunne stoppe end andre. Jeg har nu været røgfri i et par måneder. Det har så taget 10 forsøg. Flere da jeg var gravid (som også endte I en SA) og uanset hvor meget jeg ønskede at stoppe, hvor meget jeg hadede mig selv for at ryge, så kunne jeg altså bare ikke. Det kunne jeg denne gang og denne gang er jeg sikker på det holder. Jeg er sikker på det, for mig, har handlet om at jeg fik røget den sidste på det helt rigtige tidspunkt og følte jeg fik "sagt ordentligt farvel". 

Slå ikke dig selv i hovedet-det gør det ikke nemmere.  Der er folk der har mistet den ene lunge pga rygning, der alligevel ikke formår at stoppe. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg gik og sagde til mig selv, at det var ulækkert, usundt, for dyrt og lugtede forfærdeligt, hver gang jeg tændte en smøg.. Efter et år var jeg bogstavelig talt næsten ved at brække mig af lugten og smagen, og jeg stoppede fra den ene dag til den anden, hvor jeg gik fra 10-20 smøger og til 0.. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Dorthe1986

Det lykkedes for mig i 2010 at holde op med at ryge ved hjælp af bogen "endelig ikke-ryger" af Allen Carr. Jeg var mega skeptisk, men det virkede! Endda med en kæreste, der fortsat røg og endda indendørs.

Jeg faldt så i igen i 2013. Men jeg besluttede så at holde op igen da vi nåede 2015. Året før døde min far, og det var helt klart pga rygning, og jeg besluttede at jeg ville holde ip på 1 året for hans død. Så i månederne op til gik jeg og sagde til mig selv og alle mulige omkring mig, "den 4. November er min sidste dag som ryger og slukker min sidste cigaret kl. 21.40" (tidspunktet han døde på). Dagen kom og jeg slukkede sidste cigaret 21.40 og jeg var mega nervøs. Men fordi jeg havde gået og sagt en bestemt dato og klokkeslæt igennem så lang tid, så var det som om at hjernen vare accepterede det, som eneste mulighed. Og helt seriøst var det, det nemmeste rygestop. Jeg havde ingen trang efterfølgende og har stadig ikke haft det her snart 6 år efter mit rygestop.

Men jeg vil råde dig, som en anden har skrevet, at få gennemført rygestoppet inden en eventuel ny graviditet. Det er bare mere stressende at stå med de to streger oveni. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Charl90

Jeg har aldrig røget en cigaret så kan ikke sætte mig ind i behovet.

Jeg synes virkelig ikke man kan være bekendt over for det lille barn at ryge når man er gravid. Hvad med at du starter på prævention igen og først prøvet at blive gravid efter dit rygestop? Det må da give motivation og så ramler rygestop og hormoner ikke sammen.

Hvis du ryger i din graviditet og barnet får følger af det, så vil du ærge dig resten af livet. Jeg ville ikke turde.

Pøj pøj med dit rygestop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.