Boligstøtte 1 eller 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2021

Anonym trådstarter

Får man mere i boligstøtte efter antallet af børn på adressen? Eller ville min eks og jeg kunne få det samme uanset om vi har et barn hver eller begge registeret i folkeregistret? 

Jeg står i en situation hvor jeg har behov for boligstøtte. Men lige nu har begge børn adresse hos den anden forældre, fordi det var der behovet for økonomisk hjælp var størst da vi lavede ordningen. Jeg ønsker ikke at komme og forringe vilkårene i den anden lejr, derfor spørger jeg  

Vi har i øvrigt et ligeværdigt deleforhold med respekt for hinanden, dog uden at være kaffebuddies. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Får man mere i boligstøtte efter antallet af børn på adressen? Eller ville min eks og jeg kunne få det samme uanset om vi har et barn hver eller begge registeret i folkeregistret? 

Jeg står i en situation hvor jeg har behov for boligstøtte. Men lige nu har begge børn adresse hos den anden forældre, fordi det var der behovet for økonomisk hjælp var størst da vi lavede ordningen. Jeg ønsker ikke at komme og forringe vilkårene i den anden lejr, derfor spørger jeg  

Vi har i øvrigt et ligeværdigt deleforhold med respekt for hinanden, dog uden at være kaffebuddies. 

Nu har jeg aldrig selv fået boligstøtte men mener at have set på div. Forums at den er afhængig af hvor mange man bor i husstanden. Fandt det hér på google. Der kan nok findes noget mere

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. juni 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Der ligger en beregner på borger.dk hvor du kan teste hvad du cirka kan få, og så kan du jo prøve at taste med hhv. 1 og 2 børn og se forskellen. Den sender ikke noget afsted fra beregneren så det er helt ufarligt at lege med tallene derinde.

https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=a153fd97-6252-4058-ac3f-5a59079cbded

Anmeld Citér

29. juni 2021

Marts17

Den stiger jo flere personer i husstanden :-) vi kunne ikke få boligstøtte mere på et tidspunkt, men da lillebror blev født, startede boligstøtten igen :-) 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Du kan kun få boligstøtte til de børn der har folkeregisteradresse hos dig. Dvs hvis du skal have boligstøtte på et eller flere af jeres børn, skal de have adresse hos dig. Det betyder også at din eks kommer til at miste noget af sin boligstøtte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.